Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
2.5.2024 | Petr Miler
Tomu, co Tesla dělá rychle a rázně, zřejmě neunikne ve stínu svých aktuálních ekonomických výsledků ani koncern VW. Jen to udělá méně rázně a o něco pomaleji, na německé poměry přesto plánuje jednat bleskově.
Včera jsme vás informovali o tom, že ve finančních výkazech VW Group, Mercedesu a Stellantisu začala řádit červená. Ještě ne naplno, zatím jen o desítky procent snižuje dřívější zisky, už to je ale varovné. Důvodem tohoto trendu jsou totiž elektrická auta a jejich problematická prodejnost za vysoké ceny, což společnosti staví za současného politického klimatu před volbu hodnou té Sophiiny: Buď budou prodávat elektromobily se ztrátami a neplatit pokuty, což je ve výsledku připraví o část zisku. Anebo nebudou prodávat elektromobily a zaplatí pokuty, což je ale také připraví o část zisku.
Asi jen jedna automobilka si vybrala druhou možnost, většina jde cestou té první. Ta má ale na rozdíl od oněch pokut, které jsou dokonale vyzpytatelné, jednu velmi nepříjemnou vlastnost - může vás stát prakticky neomezené množství peněz. A může se dokonce stát, že nasypete peníze do elektromobilů, neprodáte jich dost, na těch prodaných proděláte a ještě zaplatíte pokuty. To firmy dostává do jistého panického módu, a tak čekejme, že zas jednou budou kopírovat Teslu. Tentokrát ale v tom smyslu, že začnou masivně šetřit, neboť náklady jsou nakonec to jediné, nad čím jako firma máte kontrolu.
Máte pocit, že jsou přehnaná slova? Mýlíte se, první vlaštovka už dorazila a je to pořádně tučná samice. Bloomberg informuje, že si VW dal bokem ohromných 900 milionů Eur, tedy skoro 23 miliard Kč, aby si udělal prostor pro případné „Blitzentlassung”, tedy bleskové vyhazovy. Proč? Protože v Německu není vůbec snadné se zaměstnance rychle zbavit, pakliže pro vás už neznamená přínos, a tak rychlé propuštění může proběhnout jen po vzájemné dohodě, tedy akceptaci štědrého odstupného.
VW si takto vyčlenil až 50 000 Eur (asi 1,25 milionu Kč) pro každého, kdo bude ochoten skončit ještě ve stejném měsíci, ve kterém automobilka zatouží po jeho odchodu. Firma se tak připravuje na rychlé propuštění asi 20 tisíc zaměstnanců, což je i na její poměry obrovské množství lidí. Víc jak 20miliardový výdaj s tím spojený tomu odpovídá, finanční ředitel VW Arno Antlitz ale očekává návratnost této svérázné investice přibližně do jednoho roku - nechat si nepotřebný personál vzhledem k očekávaným klesajícím prodejům by bylo střednědobě dražší.
Dodejme, že už v roce 2021 Volkswagen varoval, že přechodem na elektrický pohon může být ohroženo až 30 000 pracovních míst, současná aktivita firmy na tomto poli tedy nepřichází jako překvapení. Způsob provedení ale přece jen naznačuje, že VW musí jednat dříve a intenzivněji, než dosud předpokládal, jinak by volil jiná, i pro něj méně bolestivá a levnější řešení.
Ale ne, samozřejmě, my si děláme srandu, modely ID jsou skvělé a zákazníků ještě uhranou bandu. Anebo ne? Sám VW už to zjevně nečeká a raději vyhodí desítky tisíc lidí. Značka: ASAP. Foto: Volkswagen
Zdroje: Bloomberg, Volkswagen
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 3 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 24 minutami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před hodinou - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 3 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 4 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva