Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další německý gigant končí s Teslami, odradil ho extrémní pokles hodnoty nakoupených aut
10.2.2024 | Petr Miler
Po autopůjčovně Sixt tu máme další velkou německou firmu, která už odmítá dál nakupovat Tesly. A velmi snadno může skoncovat s elektromobily jako takovými. I pro SAP jsou moc drahé.
Vždy, když vidím nějaké oznámení velké korporace chlubící se nákupem elektrických aut do své flotily, říkám si, co tu či onu společnost k takovému rozhodnutí vedlo. Musela vydat mnohem víc peněz na nákup vozů, které pro ni odvedou mnohem méně práce. Jistě, spousta firem s miliardovými zisky to na své bilanci prakticky nepozná, neměly by se ale zrovna podnikatelské subjekty chovat racionálně, tedy efektivně v každé situaci? Protože když je neefektivita přípustná zde, může být také přípustná tady a ještě támhle a kde to skončí? Obrátit miliardové zisky v miliardové ztráty je s tímto přístupem velmi snadné.
Tušili jsme, že touha po „zelené” image a nutnost „prokazovat udržitelnost” před zraky EU budou pro nesmyslné nákupy podobných aut ještě chvíli stačit, ale také to tak být nemusí, jak ukazuje poslední krok německého SAPu. Softwarový gigant, z jehož 110 tisíc zaměstnanců znám ze svého hlavního oboru asi každého druhého (to je samozřejmě žert), používal Tesly a její Modely 3 v poměrně velké míře. Stejnou chybu ale znovu neudělá, jak informuje německý Handelsblatt.
Německý softwarový gigant od těchto vozů odchází podobně jako Julia Roberts v Leave The World Behind. Důvod? Správce vozového parku firmy Steffen Krautwasser to uvádí jednoznačně: Extrémní ztráty hodnoty těchto vozů, které komplikují plánování financování nákupů firemních automobilů a představuje přílišné finanční riziko. Firmě vadí také nekonzistentní a nevyzpytatelný harmonogram dodávek Tesel, to je ale spíše okrajový faktor.
Že by tedy zas jednou vyhrály peníze? To je ale překvapení. Dodejme, že tento krok přichází poté, co jiný německý gigant, autopůjčovna Sixt, za za halasného výprodeje skončila s Teslami též, mj. ze stejného důvodu. Je opravdu těžké si představit, že by nějaký soudný správce firemního autoparku nechal společnost přejít jen na tyto vozy, bylo by to učiněné finanční harakiri.
Tesly Model 3? Už ne v garážích SAPu, už ne. Jak to asi dopadne s elektromobily jiných značek? Foto: Tesla
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 6 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- Prodeje luxusních aut v Koreji zkolabovaly poté, co pro firemní vozy nařídili zvláštní značky, je to podobné jako v Česku
17.4.2024 - Bestseller Nissanu dostal radikální facelift. Qashqai má téměř neviditelná světla, vypadá jako samurajská helma
17.4.2024 - Nejlíp zrychlující auto světa je výjimečně k mání v Evropě. Brutální placka zdolá stovku za 1,7 sekundy
17.4.2024 - Únik odhalil hezčí tvář nového VW Passat sedan, ani ten u nás nebude možné koupit
17.4.2024 - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
17.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva