Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla uznala, že blafovala. Zájem o její auta uvadl, sklady jsou plné, už tři dny po zdražení rozjela slevy
5.4.2024 | Petr Miler
Bylo to chytré, ale neklaplo to. A na dlouhé dohrávání předchozí etudy zjevně není čas. Americké automobilce tak trvalo pouhé tři dny, než od zdražování přešla ke zlevňování, zřetelně má problém s poptávkou jako skoro všichni výrobci elektromobilů.
Doplněno: Už nejde jen o níže popsané pobídky, Tesla v USA i přímo snížila ceny všech verzí klíčového Modelu Y, který zjevně tvoří největší část z neprodaných skladových vozů, jak informuje Reuters. A jde o vskutku razantní zlevnění - Model Y s pohonem zadních kol je nyní levnější o 4 600 dolarů (107 tisíc Kč), varianty Long Range a Performance jsou k mání o 5 000 dolarů (117 tisíc Kč) levněji. Na dříve uvedené to vrhá ještě jasnější světlo, zdražením, které koncem března Tesla avizovala pro začátek dubna, automobilka zjevně blafovala.
Před pár dny jsme psali o tom, jak Elon Musk sáhl do svého divotvorného marketingového hrnce a vytáhl kousek, který měl potenciál zabít několik problematických much jednou ranou. Nakonec ale nedostal jedinou a aktuální dění můžeme považovat za potvrzení tohoto stavu.
Řeč je o v březnu avizovaném zdražení nových Tesel, které se ukázalo být blafem. Automobilka jím současně vytvářela dojem, že vysoká poptávka po jejích autech přetrvává, a sama tím poptávku vytvářela očekáváním budoucího zdražení. Navíc tak nafoukla cenu akcií (protože to vypadalo, že odbyt je v pořádku), kterou mohla zkraje nového kvartálu nafouknout zas (to kdyby očekávané zdražení vyvolalo vlnu zájmu a prodejní čísla spravilo). Jenže celý plán se zhroutil jako domeček z karet, neboť Tesle nepomohl, nechal ji jen za první kvartál na skladech skoro 47 tisíc neprodaných aut a navíc ji zahnal do kouta dubnovým zdražením, které prodeje na začátku nového měsíce znovu přzabilo.
Vzhledem k tomuto stavu bylo jasné, že Tesla nemůže nechat ceny dlouho být, protože potřebuje prodávat. „Muskovi nezbude mu než couvnout - pokud chce bující skladové zásoby rozhýbat, bude muset naopak zlevnit a avizované zdražení, které skutečně nastalo, zase odvolat. Asi se to nestane hned, ale čekejme to při první příležitosti, kdy to nebude úplně trapné. Týden? Dva? Uvidíme,” psali jsme tehdy. Ani tak dlouho ale Američané nečekali - uběhl pouhý jeden další den a první slevy jsou venku.
Nejde zatím o přímé snížení ceníkových cen, výsledek je ale stejný. Jak informuje IBD, na svém daleko nejdůležitějším trhu v Číně (firma tam realizuje přes polovinu všech prodejů) automobilka nabídla tříleté (resp. pětileté, pokud zákazník přiveze jiné auto na protiúčet) financování s nulovým úrokem u Modelů 3 a Y, což bude pro spoustu lidí znamenat významné zlevnění. Stačí, aby kupující projevil zájem, do konce dubna zaplatil zálohu ve výši 80 000 juanů (asi 257 tisíc Kč) auto převzal do konce června. A „deal” je jeho.
Pro Teslu je to navíc úplně poprvé, co v Číně nabízí 0% úrokovou sazbu. Tamní klienti to pochopitelně vítají a dá se čekat, že tato nabídka prodeje nakopne, zahraniční fanoušci Tesly jsou ale trochu naštvaní. A diví se, proč Tesla neposkytuje podobné pobídky také jinde, však i v USA nebo v Evropě by odbytu prospěly. Na těchto trzích ale zatím Američané zjevně necítí dostatečný konkurenční tlak, Čína představuje v tomto ohledu velmi náročné prostředí.



Pouhé dva dny po zdražení Tesla svůj klíčový Model Y zase zlevnila. Ne přímo, nabízí financování s nulovým úrokem na 3 až 5 let, i to ale jasně ukazuje, že potřebuje prodávat. Foto: Tesla
$TSLA
— Tsla Chan (@Tslachan) April 3, 2024
BREAKING: Tesla China is launching its first interest-free policy promotion.
Buyers can enjoy three years of interest-free benefits with a down payment of RMB 80,000 ($11,000), if they order the Model 3/Y before April 30th! pic.twitter.com/wqxNXqnU2h
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.