Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Volt a Opel Ampera 2013 se dočkají delšího dojezdu na „baterky”
8.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kapacity akumulátorů není u elektromobilu nikdy dost. U dvojčat Chevrolet Volt a Opel Ampera brzy dojde k jejímu navýšení, i když samotné „baterky” se příliš nezmění.
Již brzy vám nabídneme podrobný test Opelu Ampera z českých silnic, ještě předtím se ale můžeme podívat na to, co jsme v testovaném voze k dispozici neměli - lepší akumulátory.
Bohužel, vůz nedostane jakkoli větří sadu „aku”, pozměněno bylo pouze chemické složení těch současných, což má za následek o trochu větší kapacitu a údajně i odolnost proti paměťovému efektu. Místo 16 kWh tak německý elektrikář spolu s americkým bratrem Chevrolet Volt disponují kapacitou maximálně 16,5 kWh, tedy o 0,5 kWh více než dosud. To má za následek prodloužení dojezdu Voltu dle amerických norem o 3 míle (cca 4,8 km) až na 38 mil (61,1 km) na jedno nabití. Evropské specifikace stejně upravené Ampery budou kvůli odlišné normě jistě jiné (lepší...), k dispozici ale zatím nejsou.
Podle Billa Wallace z GM lze provedené změny přirovnat k úpravě receptu na koláč. „Někdy, když použijete více cukru a méně vanilky, dostanete lépe chutnající koláč. Provedli jsme nějaké změny na úrovni 'ingrediencí' akumulátorů a dosáhli lepšího výsledku než dříve,” komentuje celou záležitost Wallace.
Provedené změny asi Volt ani Amperu nespasí, ale dobrá zpráva je, že se neprojeví na jejich cenách. Pochopitelně se ale prodlouží čas potřebný na dobití, a to maximálně o pár desítek minut v závislosti na kvalitě dostupného zdroje elektrické energie.
















Ampera je v prodeji už i u nás a brzy se dočká prvních technických změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins