Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitelé Chevroletu Volt prý ujedou až 1 600 km bez tankování
8.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už jsme si zvykli, že si z nás automobilky někdy trochu utahují. Někdy více, někdy méně nápaditě, trik s dojezdem Chevroletu Volt na jedno natankování je ale snad až příliš průhledný.
„Někteří z dosavadních majitelů Voltu říkají, že ujedou i 1 000 mil, než doplní palivo,” pronesl oslavně bez dalších podrobností Tony Posawatz, produktový manažer Chevroletu Volt. To by znamenalo, že Volt ujede více než 1 600 kilometrů na jediné natankování, což by při kapacitě jeho akumulátorů a objemu palivové nádrže znamenalo hotové pojízdné perpetuum mobile. Je Volt opravdu tak mimořádně efektivní?
Realita je bohužel pro Chevrolet poněkud odlišná. Ostatně ani vesměs nadsazené oficiální parametry nenaznačují něco podobného - vůz má být schopen ujet na plně nabité akumulátory okolo 56 kilometrů a spalovací motor má teoretický dojezd prodloužit o dalších 554 km. To dohromady dává 610 kilometrů. Jistě slušné číslo, hranici 1 600 se ale neblíží ani zdaleka.
Pes je v tomto případě zakopán na zcela obvyklém místě. Automobilky si z pochopitelných důvodů u rozličných plug-in hybridů zvykly ignorovat fakt, že vůz je třeba nejen tankovat, ale také dobíjet. Elektřina je jen jiný zdroj energie a nelze říkat, že netankuji, pokud jen dobíjím. Přesně to ale výrobci rádi říkají.
Stejným způsobem tak vznikla fáma o dojezdu Voltu na jediné natankování. Většina majitelů totiž nenajede denně tolik kilometrů, aby rezervoár energie v palivové nádrži ve větší míře využili a po návratu domů si vůz zase dobijí. Díky tomu není potřeba tankovat benzin častěji než za tisíc ujetých mil, neznamená to ale, že není třeba tankovat vůbec. Naopak, tito lidé „tankují” denně po pár desítkách ujetých kilometrů, jen ne benzin, ale elektřinu.
Pokud by vás takový způsob využití přesto zaujal, můžete si Volt pořídit, prodávat se vedle Opelu Ampera bude i v Evropě. A kdyby vás zajímalo, jak Volt jezdí v praxi, můžete shlédnout jeho poněkud netradiční video z okruhu v Laguna Seca.
Chevrolet Volt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Sebastian Vettel v Imole protáhl Sennův McLaren, konečně dokončil to, co plánoval udělat sám Ayrton
včera - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
20.5.2024 - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- I toto jsou závody v Hořicích včera 23:11
- Statistiku crashů vedou Binder a Miller včera 17:00
- Crutchlow v Mugellu nepojede včera 16:00
- Hořice Petra Najmana: 2 závody = 2 vítězství včera 10:31
- Ducati Monster: limitovaná edice Ayrton Senna 20.5.2024
Nejnovější články
- Jiný svět: Nejprodávanější ojetinou v Rusku je pořád auto, po kterém Češi toužili naposledy v dobách ČSSR
před 11 hodinami - Sebastian Vettel v Imole protáhl Sennův McLaren, konečně dokončil to, co plánoval udělat sám Ayrton
včera - Cybertruckům ve velkém selhávají jejich obří stěrače. Tesla vzdala snahu problém jakkoli řešit
včera - Levná čínská Škoda Superb se začíná prosazovat v Evropě, už je třetím nejprodávanějším modelem značky
včera - Lamborghini odhalilo nový osmiválec pro nástupce Huracánu, i s turbem zvládá neskutečných 10 tisíc ot./min
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.22. 00:28 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 05.21. 23:43 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.21. 22:31 - bojler
- Suzuki obecně 05.21. 20:52 - jarka
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.21. 15:43 - řidičBOB
- Politický koutek 05.20. 22:44 - Stepan
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom