Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč

Ford vždy uměl nabídnout spoustu muziky za dobré peníze, v posledních letech ale jako by na své kořeny zapomněl. Občas si ještě vzpomene. Nový osmiválec Coyote nabízí jako samostatný motor pozoruhodné parametry za velmi přijatelné ceny, navíc se zárukou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč

24.4.2024 | Petr Prokopec

Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč

/

Foto: Ford

Ford vždy uměl nabídnout spoustu muziky za dobré peníze, v posledních letech ale jako by na své kořeny zapomněl. Občas si ještě vzpomene. Nový osmiválec Coyote nabízí jako samostatný motor pozoruhodné parametry za velmi přijatelné ceny, navíc se zárukou.

Zdá se, že do Fordu se skutečně vrací zdravý rozum. Americká automobilka konečně zjistila, že spousta lidí si elektromobil nemůže dovolit a velká část těch ostatních jej nechce, i když na něj má. Jednoduše jim nevyhovuje zejména omezená využitelnost a drastický propad hodnoty jdoucí ruku v ruce s onou využitelností. V důsledku toho začal Ford znovu investovat do spalovací techniky a věrný zjevně zůstává i osmiválcovým motorům.

Asi nejznámějším modelem modrého oválu s motorem V8 je Mustang. Pokud pomineme variantu GTD, se kterou značka hodlá znovu hrát poněkud trapné divadlo, pak se o pohon variant GT a Dark Horse stará pětilitrová jednotka zvaná Coyote. Na americké straně Atlantiku tento agregát produkuje 487, 493 nebo 507 koní, na té evropské je kvůli přísnějším emisním a hlukovým normám slabší.

Nově se Ford rozhodl, že tento motor nabídne i samostatně. K mání jsou dvě varianty pětilitrové jednotky, kdy jedna je určena pro spárování s šestistupňovým manuálem, zatímco ke druhé je třeba přikoupit desetistupňový automat. Cena je shodná, za obě varianty zaplatíte 11 500 dolarů, tedy nějakých 271 tisíc Kč. Není to nic, ale fakt, že vám v roce 2024 nějaká automobilka nabídne osmiválec, navíc se zárukou, je sám o sobě skoro k nezaplacení.

Ať se rozhodnete pro jakoukoliv jednotku, můžete počítat s nejnižším výkonem, tedy s 487 koňmi. Dáno je to i tím, že dalších šest koní má v případě Mustangu GT na kontě aktivní výfukové ústrojí, to ale není součástí dodávky. Ostatně stejně jako plastový kryt motoru, na kterém se objevuje označení 5.0 - za tento díl si totiž Ford naúčtuje dalších 200 USD (4 750 Kč). Za 165 dolarů (3 900 Kč) pak máte úchyty motoru a za 1 090 USD (25 750 Kč) jednotku klimatizace.

Jakkoli se ale může zdát, že za motor zaplatíte pomalu více než za samotný vůz, realita je pochopitelně jiná. Osmiválcový Mustang totiž za méně než 41 960 dolarů (989 500 Kč) nepořídíte. A i když nakonec bankovní účet oberete o 58 185 USD (1 372 150 Kč), na které vychází Dark Horse, stále tu máme maximálně oněch 507 koní. Ford vám jich ale klidně prodá separátně i 821, pokud zvolíte pouze onu jednotku Coyote doplněnou kompresorem.

Znovu je u toho přitom i záruka, posílení jednotky o desítky procent ale logicky nepřichází zadarmo, nýbrž za dodatečných 9 995 USD (asi 236 tisíc Kč). V té chvíli jste nicméně na úrovni limitované varianty GTD. Za tu si Ford bude účtovat minimálně 325 tisíc dolarů (skoro 7,7 milionu Kč). Přiložením ruky k dílu tedy můžete opravdu neskutečně ušetřit, navíc pak automobilce nemusíte posílat minutové video, ve kterém ji vysvětlíte, proč by si měla vybrat právě vás.


Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč - 1 - Ford V8 Coyote 2024 prvni foto 01Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč - 2 - Ford V8 Coyote 2024 prvni foto 02
Modrému oválu je třeba zatleskat, osmiválce totiž dnes nabízí už jen málokdo. A pokud ano, pak v autě, které si nechává pořádně zaplatit. Americká automobilka vám však levně prodá jen samotný motor. Foto: Ford

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše