Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí

Berte to jako další výmluvný důkaz o tom, že o vstřícnosti směrem k zákazníkům automobilky rády hovoří, reálně se ale primárně řídí jinými faktory. O tohle auto je po předchozích marných pokusech o jeho vyřazení z nabídky rekordní zájem, přesto má znovu skončit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí

3.5.2024 | Petr Prokopec

Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí

/

Foto: Dodge

Berte to jako další výmluvný důkaz o tom, že o vstřícnosti směrem k zákazníkům automobilky rády hovoří, reálně se ale primárně řídí jinými faktory. O tohle auto je po předchozích marných pokusech o jeho vyřazení z nabídky rekordní zájem, přesto má znovu skončit.

Dodge Durango třetí generace se představil v roce 2010. Jako takový tedy značně přesluhuje, přesto nikdy nebyl důvod poslat ho do věčných lovišť. Zájem o něj totiž ani po 10 letech na trhu neutuchal a když v roce 2021 skončil model Journey, stalo se Durango jediným SUV v nabídce značky. Přesto ho automobilka opakovaně chtěla odpravit přinejmenším ve verzi se 720koňovým osmiválcem. Prodávat takové auto se dnes jen tak neodpouští ani v USA.

Přetrvávající zájem zákazníků nakonec vždy udělal těmto plánům čáru přes rozpočet. A poptávka neutuchá ani dnes. Loni Durango doslova zazářilo, neboť 69 196 registrací je v případě třetí generace absolutní prodejní rekord. Po 13 letech je to pozoruhodné a lépe nakonec nebylo nikdy od roku 2006, kdy nicméně v nabídce figurovala ještě generace druhá.

Přesto Dodge nyní oznámil, že provedení SRT 392 AlcHEMI skončí ve výrobě v červenci, přičemž ve druhém pololetí mají z nabídky vypadnout také verze R/T a SRT Hellcat. O pohon všech se stará osmiválcový motor, jen pokaždé v trochu jiné specifikaci. První zmíněná totiž používá 6,4litrovou jednotku naladěnou na 482 koní a 637 Nm točivého momentu, zatímco v případě druhé jde o 5,7litrový agregát s 365 koňmi a 528 Nm. Do třetice tu pak máme 6,2litrový V8 se 720 koňmi a 874 Nm.

Výroba varianty AlcHEMI je omezena na pouhých tisíc kusů, podobně se nejspíše Dodge zachová také u druhých dvou zbývajících. Podrobnosti k nim zatím chybí, automobilka jen potvrdila, že montážní linky se zastaví 31. prosince 2024. Co přijde poté, je otázkou. Nicméně by nás vůbec nepřekvapilo, kdyby Durango pokračovalo dále s 3,6litrovým šestiválcem, který je základní jednotkou. Nebo kdyby znovu došlo k prodloužení života osmiválcových variant.

Je totiž třeba zmínit, že automobilka loni zabila modely Charger a Challenger, přičemž aktuálně už jen vyprodává sklady. Model Hornet, což je přepracovaná Alfa Romeo Tonale, pak ani v nejmenším není bestseller, za celý loňský rok totiž neoslovil ani 10 tisíc lidí. Pokud by tedy Dodge odpravil ještě Durango, pomalu nemá co prodávat. Na cestě totiž sice je nový Charger, ten však dorazí až v závěru roku. A s elektrickým či šestiválcovým pohonem také bodovat nemusí.

Stávající Last Call, tedy poslední volání, v případě Dodge Durango nemusí být tím posledním, stejně jako není ani prvním. Dá se nicméně předpokládat, že variantu AlcHEMI pro červenci již nekoupíte. Kdokoli tedy zaváhá, nepřijde jen o 482 koní, ale rovněž o černou barvu doplněnou rychlými pruhy a černými 20palcovými koly, za nimiž prosvítají žlutě lakované třmeny brzd. Dovnitř se pak nastěhovaly karbonové dekory a ozdobné žluté švy.


Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí - 1 - Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI 2024 prvni foto 01Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí - 2 - Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI 2024 prvni foto 03Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí - 3 - Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI 2024 prvni foto 04
Durango SRT 392 AlcHEMI bude možné objednávat pouze do července, automobilka navíc výrobu omezila pouze na tisíc exemplářů. Samotné SUV ale nejspíše hned tak nezmizí, jinak by ostatně výrobce ani neměl co prodávat. Foto: Dodge

Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí - 4 - Dodge SRT Hellcat 2021 avizo konce 07Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí - 5 - Dodge SRT Hellcat 2021 avizo konce 08Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí - 6 - Dodge SRT Hellcat 2021 avizo konce 09
Verze SRT Hellcat měla skončit už několikrát, také ta zatím jede dál. Foto: Dodge

Zdroj: Dodge

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.