Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Změny na Nordschleife detailně: na Flugplatzu už se nelétá, cesta ven překvapí
25.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Ring přes zimu doznal řady změn. Na Flugplatzu už se jezdí jen s koly na zemi, při sjíždění z okruhu musíte přes celé parkoviště.
Severní smyčka Nürburgringu je po zimě a během ní provedených úpravách opět otevřena veřejnosti. První otvírací den byl v neděli a spousta fanoušků se na Ring vypravila omrknout, co je nového. Jak víme již z minulého týdne, změn trati je víc, než se čekalo, teď vám nich můžeme povědět podrobněji.
O novém asfaltu na Flugplatzu víme již dlouho, spekulovalo se ale o tom, jak moc bude změněna hrana, na které se auta dostávala do vzduchu. Ta je, stručně řečeno, pryč a celkově je povrch hladký jako stůl, což paradoxně povede k vyšším průjezdním rychlostem. „Potřebovali byste opravdu rychlé a špatně navržené auto, abyste se skutečně odlepili od asfaltu,” říká Dale Lomas, znalec Severní smyčky známý hlavně z webu BridgeToGantry.com, který už si inovovanou trať pochopitelně projel. Auta tedy nebudou skákat, ale bude tu možné jezdit o to rychleji, zejména za Flugplatzem, jak Lomas dále uvádí.
Další, poněkud překvapivou změnou, o které se dříve nemluvilo, jsou přepracované okraje výjezdů z oblouků Brünnchen a Stefan Bellof-S . Dříve tam bývaly pásy hrubého povrchu, které se daly skoro považovat za součást trati a také se po nich běžně jezdilo. Nahradily je dlažební kostky a už s fotografií je jasné, že je vhodné se od nich držet dál. Nově je dlažba „zubatá” a pro podvozek auta bude opravdu náročné, pokud byste tu chtěli jezdit běžně. Navíc tu bude určitě menší přilnavost než na asfaltu.
Zásadní novinkou je také organizace dopravy u „turistického” vjezdu. Příjezd je v podstatě stále stejný, z kruhového objezdu rovně a pak doprava přes brány na posvátný asfalt. Na výjezdu ovšem vznikla „zkratka”, která vás nepustí jinudy než přes parkoviště u Devil's Diner, ať už budete chtít zaparkovat nebo jen projet a zamířit pryč. Je to podle nás velice riskantní podnik, protože už v minulosti bylo občas velice obtížné se přes toto parkoviště dostat. Domníváme se, že při opravdu nabitých dnech bude potřeba velkého množství lidí na zajištění plynulého provozu a na výjezdu z trati se beztak mohou tvořit dlouhé kolony.
Tohle všechno se dozvíte na videu níže, které je průvodcem ne ani tak po změnách trati samotné, ale spíš po tom, jak na Nordschleife vůbec přijet a jak se tam chovat. Jeho součástí je také plný popis uspořádání dopravy u obou vjezdů, lze se také podívat na nový povrch na Flugplatzu.
Pro veterány Zeleného pekla je video asi zbytečné, za shlédnutí stojí snad jen pasáž o parkovišti. Pokud jste tam ale nikdy nebyli, je velice vhodné na něj mrknout. A pokud tam máte strach se svým slabým autem, jet, podívejte se také - po okruhu se prohání Citroën Berlingo a normální produkční Seat Mii, s maximálně 75 koňmi výkonu.
Druhé video níže ukáže trochu rychlejší jízdu a je onboardem celého kola bez komentářů, nebo aspoň bez dobře slyšitelných komentářů. Můžete tu hledat změny, které jsme popsali v tomto i v minulém článku. Anebo si jen můžete užívat jedno z prvních onboard videí Ringu roku 2016.
Video z Lomasova BMW ukáže některá změněná místa. Zde Flugplatz
Takhle vypadala nová „zkratka” po sjezdu z trati směrem na parkoviště těsně před dokončením
Vlevo původní schéma parkoviště, vpravo nové i se „zkratkou”
Video Dalea Lomase je i dobrý průvodce pro ty, co jedou na Ring prvně
Druhé video je v podstatě onboard, zajetý trochu rychleji. Nové kostky za Brünnchenem jsou vidět, ale pilot na ně nenajíždí. Asi ví proč
Zdroje: Bridge To Gantry poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 6 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 9 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva