Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou

Museli jste za jeho éry mít aspoň občas cestu do Rakouska či Německa, kde se prodávalo, abyste na něj ve větším počtu narazili v provozu, v Česku bylo a je naprostou raritou. O to víc ale dnes Cougar může lákat, zvlášť při svých cenách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou

31.12.2024 | Petr Prokopec

Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou

/

Foto: Ford

Museli jste za jeho éry mít aspoň občas cestu do Rakouska či Německa, kde se prodávalo, abyste na něj ve větším počtu narazili v provozu, v Česku bylo a je naprostou raritou. O to víc ale dnes Cougar může lákat, zvlášť při svých cenách.

Prvním „západním“ vozem, který si moji rodiče pořídili, byl Ford Transit. A protože jim dodávka modrého oválu více než vyhovovala, začali u této značky nakupovat i další vozy. Postupně tak rodinný park čítal i šestiválcové Mondeo, Focus nebo Fiestu. Já jsem si pak mohl užívat limitovaný Escort GT, který byl jistou náplastí za dvě kupátka Fordu, o nichž jsem snil - šlo o druhou generaci modelu Probe a jejího nástupce, kupé Cougar. Obě totiž výrazně přesahovaly mé finanční možnosti.

My si dnes posvítíme na druhý zmíněný vůz, který měl původně dorazit jako Probe třetí generace. Jenže Ford se po horších prodejích předchozího provedení rozhodl, že již nepřistoupí ke spolupráci s Mazdou a místo toho použije jen svou techniku. S platformou CDW27, na které stálo i Mondeo první generace, tak dorazilo nové označení Cougar. Logo Fordu ovšem tato novinka měla pouze na evropských trzích, ve Státech se nabízela jako Mercury ve snaze přilákat k této značce mladistvou klientelu. Na očekávaný úspěch ale nedošlo, místo toho nakonec Ford po příchodu globální finanční krize v roce 2008 poslal tuto automobilku k ledu.

Modrý ovál jen v letech 1999 až 2002 vyrobil celkově zhruba 230 tisíc exemplářů kupé Cougar, všechny v americkém Flat Rock v Michiganu. Evropská část produkce nicméně ještě v německém Kolíně prošla jistými revizemi, kde se dočkala jiných světel i emblémů. Technika ale zůstávala neměnná, pročež klientela mohla volit mezi dvoulitrovým čtyřválcem produkujícím 130 koní a 2,5litrovým šestiválcem, jehož 170 koní mohl dostat na povel pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat. Nakrátko se pak v nabídce objevila i verze ST200, u které motor V6 dostal 30 koní navíc.

Na toto provedení ale prakticky v žádném autobazaru nenarazíte, a pokud jej některý z majitelů nabídne k prodeji, je u toho obvykle poměrně vysoká suma. Méně výkonnou šestiválcovou verzi je ale možné pořídit i za méně než 1 000 Eur neboli 25 tisíc korun, jak poukazují kolegové z Auto Bildu. Ti ale zároveň před takovým „výhodným“ nákupem varují, neboť za vaše peníze dostanete víc než dvě dekády staré auto, povětšinou s více než 150 tisíci najetými kilometry. A navíc takové, u kterého již majitelé mohli přistupovat k jakékoli údržbě a péči jen velmi nedbale.

Dobrou zprávou je, že ani zachovalejší kousky vás během pořízení nepřivedou na buben. Za auta s nájezdem do 100 tisíc kilometrů dáte zhruba 2 500 Eur (63 tisíc Kč), kolegové pak poukazují na vrchol stávající online nabídky, tedy na Cougar ve verzi Futura, jehož šestiválec má za sebou jen 51 761 kilometrů Tak nízkému nájezdu odpovídá i celkový stav vozu, stále je ale potřeba pamatovat na skutečnost, že jde o auto z roku 1999, kterému nevyhnutelně budou odcházet věci jako svíčky, cívky či startér, o takových světlech, brzdách, výfuku a zavěšení ani nemluvě.

Za požadovaných 7 490 Eur (189 tisíc Kč) tak možná kupé Fordu působí příliš draze, jelikož však nabízející společnost Decar jako součást nabídky zmiňuje i záruku, dá se předpokládat, že minimálně během úvodního roku či dvou nebudete mít kromě pneumatik, benzinu a oleje žádné investice. Volba je tedy na vás, na druhou stranu mnoho jiných šancí, jak pořídit poměrně ojedinělý vůz schopný zrychlit na stovku za 8,6 sekundy a rozjet se na 225 km/h nemáte.


Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou - 1 - Ford Cougar 1999 ilustracni foto 01Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou - 2 - Ford Cougar 1999 ilustracni foto 02Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou - 3 - Ford Cougar 1999 ilustracni foto 03
O design kupé Cougar se postaral Darrell Behmer, který jej dokázal výrazně odlišit od výchozího Mondea. Pod kapotu se pak mohl nastěhovat i šestiválec, ovšem stejně jako čtyřválec zaměstnával pouze přední kola. Foto: Ford

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše