Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
V tendru na rychlá policejní auta přistály čtyři obálky, s čím asi?
12.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen Passaty to už tentokrát asi nebudou, ale policie se rozhodla, že detaily nezveřejní. Takto si na prezidiu představují transparentní činnost.
Mobilními policejními kasičkami jsme se kvůli jistým podezřelým skutečnostem spojeným se zadávacími podmínkami tendru věnovali již několikrát. Třeba proto, že zprvu mohli účastníci výběrového řízení nabídnout cokoli, jen to musel být Passat. Po úpravě podmínek to ale vypadá, že výběr z „dálničních bitevníků” bude zřejmě poněkud pestřejší.
Mluvčí policejního prezidia Veronika Hodačová oznámila, že ve čtvrtek otevřeli obálky s nabídkami. To je chvályhodné, otázkou ovšem je, proč tohle policie sděluje. Ono totiž jediné, co jsme se v souvislosti s tímto úkonem dozvěděli, je, že byly čtyři. A to asi jako známka důvěryhodnosti stačí. Kdo konkrétně má o dodání vozidel za více než 30 milionů zájem, to se prozatím stalo utajovanou informací. Pokud vás zajímá proč, tak je nás více. Jako by si prezidium neuvědomovalo, že v obálkách se dají předávat i jiné věc než nabídky a o jejich obsahu je tak lepší hovořit než nehovořit.
Obě strany potenciálního „obchodu” o sobě vzájemně ví, my to zase financujeme. Dokonce dvakrát. Jednou z veřejných prostředků, podruhé nedobrovolnými příspěvky na silnicích, což policie ráda zdůrazňuje prohlášeními, že se „auta ve velice krátké době zaplatí“. A ani neřešme, že nezřídka za přestupky, jejichž nebezpečnost je přinejmenším sporná - již zprvu jsme zmiňovali, že policie si nemá co dělat z dohledu nad bezpečností výdělečnou činnost. Stát není soukromá firma a policie už vůbec ne.
Stejně tak raději nemluvme o tom, že pokud policie považuje rychlost nad 130 km/h za nebezpečnou, pak by ji sama jen kvůli změření někoho jiného neměla překračovat. A už vůbec se nepouštět do honiček, které už nejednou skončly jako ta na D8. Spíše než na rychlá auta by se to chtělo zaměřit na rychlejší vzájemnou komunikaci a způsoby blokování dálnice, když už - jak se nedávno ukázalo - se lze dostat z Liberce do Prahy i bez asistence policie v protisměru. Policie prostě zahradničí jako kozlík, který sám sebe delegoval do funkce. Je mu dobře a tak zkouší, co majitel zahrádky vydrží, spoléhajíc se na to, že tomu stejně nerozumí.
Nemá ale smysl znovu láteřit nad tím, jak podobné nestoudnosti někoho vůbec mohou napadnout. Jde stále v první řadě o peníze, to je bohužel účel světící jakékoli prostředky. Všechno další je jen průvodní jev. V rozumné společnosti by podobný tendr nemohl vzniknout z podstaty, neboť zajišťovat bezpečnost na silnicích tak, že místo jednoho rychlého auta dosadíme na dané místo dvě a to s rizikem, že to první začne být kvůli pronásledování ještě rychlejší a potenciálně nebezpečnější, je zkrátka nerozum. A kdyby už náhodou toto prošlo, tendr v podobě, jež očividně mířila za výběrem jednoho jediného auta, by pro absolutní ztrátu důvěryhodnosti nikdy nemohl pokračovat. U nás se trochu upravily podmínky a jede se dál, stejně netransparentně jako dosud, jako by se nic zvláštního nestalo.
Přišly čtyři nabídky a ne jedna, tak vlastně můžeme být šťastní? Ani ne, tři další pravděpodobně jen vytvoří „křoví” té, která měla být tak jako tak vybrána. Tento tendr už zkrátka nemůže dopadnout „dobře” - ať už vyhraje kdokoli, my rozhodně prohrajeme...
Existuje policie, která k dohledu na silnicích nepotřebuje ani motor. To by u nás neprošlo, na ceně šlapadel by se všechny zainteresované strany nepřiživily...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus