Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km
12.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O kolik kilometrů může být stočený tachometr ojetého auta? Horní limit zjevně neexistuje, problémem není ani půl milionu kilometrů.
Pravidelně vám ukazujeme ojetá auta s extrémně vysokou kilometráží. Zajímavé je to ve více ohledech, tím hlavním motivem je ale upozornit, že auto bez jasné dokumentace najetých kilometrů mohlo reálně najet prakticky cokoli. Zdá se to být neuvěřitelné, ale existují vozy, které jezdí i hodně přes 200 tisíc kilometrů za rok a nepoznáte to na nich. Nemusí to přitom být jen typičtí polykači dálničních kilometrů, statisíce kilometrů za pár let může najezdit i malý Peugeot 208, o Škodě Octavia ani nemluvě. Vlastně může takové kilometry najet skoro cokoli.
Pochopitelně, toto jsou vozy, které jejich majitelé prodávají férově jako hodně jeté za více či méně adekvátní ceny, jsou ale důkazem toho, že spousta jiných vozů bez věrohodné servisní dokumentace na tom mohou být docela jinak, než prodávající uvádí. A pochopitelně také lákají k tomu, aby si je nějaký vychytralý překupník pořídil, stočil je a znovu prodal.
O takový případech se často hovoří a bývají někdy až hrůzostrašné. Mluví se stočení tachometru o stovky tisíc km, obvykle jsou ale nekonkrétní - jedno auto, jednoho známého... Mnozí tak pochybují o tom, jestli si někdo něco takového vůbec mohl dovolit. Mohl a věřte, že 200 nebo 300 tisíc kilometrů není žádný extrém. Dnes tu máme zcela konkrétní auto se známým VIN, které bylo stočeno o 500 tisíc km. Půl milionu km. A teď se dostává znovu „do oběhu”.
Nepřekvapí, že jde o Škodu Octavia druhé generace s motorem 1,9 TDI, nejoblíbenější ojetinu na českém trhu. Postavena byla už na sklonku roku 2004, tedy jako jedna z prvních, a poprvé registrována byla v dubnu 2005. Mezi tímto datem a srpnem 2010 najela 565 tisíc km, tedy na 5 let a 4 měsíce docela hodně, stabilně jezdila okolo 100 tisíc km ročně.
V červnu roku 2011 si jej pořídil druhý majitel a dnes se znalostí nejvyšší předchozí kilometráže tvrdí, že vůz byl stočený o 500 tisíc km. Předpokládáme tedy, že na tachometru měl při jeho pořízení okolo 70 tisíc km, což je vážně bláznivé. Docela bychom se divili, kdyby takový rozdíl mezi kilometrovou realitou a deklarací změna nebyla na voze dobře znát, ale to může být i tím, že příběh druhého majitele nemusí být tak úplně pravdivý.
Dnes tvrdí, že vůz chce prodat, zjistil, že tachometr byl stočen a ptá se, zda mu další kupující „něco může”. Je možné, že to tak je, jde-li o trochu naivního člověka, také je ale možné, že vůz koupil buď seznámen s tím, že je stočený nebo jej sám stočil a roky používal. Teď jej prodal, nový majitel jej viní z nekalého jednání a on řeší, jak se z toho vykroutit.
Ať už je to jakkoli, ohromná změna najetých kilometrů i způsobu užívání vozu je skutečná. VIN vozu je TMBBS21Z252040040 a projetí jeho historie zjistí, že do konce roku 2010 byl skutečně používán po asi 100 tisíc kilometrů ročně. Pak o něm stopa v historii chvíli mizí a objevují až tři pozdější - 112 tisíc najetých km v dubnu 2013, 136 500 km v dubnu 2015 (tedy vždy při návštěvě STK) a 150 317 km najetých nyní, při prodeji.
Je zjevné, že od jisté chvíle byl vůz používán po 10-15 tisíc km ročně a pokud bychom si to odečetli do zmiňovaného roku 2011, jsme někde na cca 100 tisících km. Vůz tedy o nějakých 450-500 tisíc km stočen byl, už podle této dokumentace, bez ohledu na to kým a za jakých okonlostí.
Můžete si níže projít jeho kompletní specifikace a další detaily, je to velmi slušně vybavený exemplář s pořizovací cenou 660 200 Kč. Vzhledem k omezené věrohodnosti příběhu druhého majitele (ale neříkáme, že lže, může to být přesně tak), jsme pátrali, zda se tento vůz nenachází v prodeji, ale neuspěli jsme. Narazili jsme na pár blízkých exemplářů a ani jeden není přímo tento vůz - snímky, které naleznete níže, jsou ilustrační fotografie auta ze stejné výrobní série s prakticky toutéž specifikací, ale není to onen vůz, tento má mít najeto něco přes 240 tisíc km.
Tak či onak to berte jako další varování, že věřit nelze při koupi ojetého auta ničemu krom nezvratných faktů. Při jakékoli pochybnosti dávejte od ojetiny ruce pryč, může být stočená i o neskutečné porce kilometrů. A pochopitelně, dávejte si pozor i na vůz s VIN TMBBS21Z252040040 - tedy pokud nechcete důkaz trvanlivosti Octavie druhé generace. Touto dobou bude mít najeto okolo 650 tisíc km...
Dokumentace ke Škodě Octavia II 1,9 TDI stočené o 500 tisíc km








Ne, tento vůz certifikát Cebie opravdu nedostal...
Ilustrační snímky vozu obdobné specifikace ze stejné výrobní série
Ilustrační foto srovnatelného vozu
Zdroj: Poradte.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva