Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří
7.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Největší rozdíl mezi katalogovou a naměřenou spotřebou v této třicítce dosahuje téměř 67 %, pod 30 % nejde jediný vůz. Najdete tu ten svůj?
Francouzský koncern PSA zveřejňuje údajně reálná čísla spotřeby dalších svých aut. Tentokrát jich tu máme rovnou třicet od všech jeho značek, stále ale zůstáváme u osobních aut, alespoň z drtivé většiny. Čísla se nesou v duchu těch zveřejněných již dříve - rozdíly naměřené spotřeby oproti té zjištěné při měření cyklem NEDC jsou obrovské.
V tabulkách níže si můžete prohlédnout rozdíly velké části nabídek značek Peugeot, Citroën a DS. Testované vozy mají většinou manuální převodovku a jen některé mají start-stop. Kromě druhu převodovky je uvedeno také to, jaké pneumatiky byly obuty, alespoň u značek Peugeot a Citroën. Dá se očekávat, že byly nahuštěny dle normy výrobce, nikoliv přehuštěny, jak mohou být při měření NEDC.
Metodika měření je stejná jako u dříve zveřejněných čísel. Máme tedy před sebou měření na reálné silnici a údajně s reálnými řidiči, normálními lidmi, nikoliv testovacími jezdci Peugeotu. Měření opět provedly nevládní organizace Transport & Environment, která stojí mimo jiné za povinným přimícháváním biosložky do paliva, a organizace France Nature Environment. Okruh, na kterém se měřilo, zahrnuje 25,5 km jízdy ve městě, 39,7 km jízdy mimo město a 31,1 km po dálnici. V autě byl kromě řidiče ještě jeden pasažér, náklad a běžela klimatizace.
Opět můžeme předpokládat, že byla použita měřící jednotka PEMS, Portable Emissions Measuring System. Na tu se v minulosti snesla kritika, že je nepřesná - z reálně emitovaných 150 mg NOx/km může být na výstupu z přístroje 195 mg, nebo také jen 105 mg. Je ale možné, že takovou odchylku přístroj má jen u NOx, nikoliv u CO2, a měříme-li spotřebu na konci výfuku, měříme CO2 a z něj spotřebu počítáme.
Naměřená spotřeba vozů Peugeot
Naměřená spotřeba vozů Citroën
Naměřená spotřeba vozů DS
Podle PSA jsou tato naměřená čísla velmi blízko těm, která uvedli zákazníci v anketách. Koncern chce také do konce letošního roku na svých webech spustit jakousi odhadní kalkulačku, kam zájemce o daný vůz napíše, jak ho chce používat, a kalkulačka zobrazí odhadovanou spotřebu při reálné jízdě. Tu pak může potenciální zákazník srovnat s katalogovou hodnotou.
Je-li člověk majitelem vozu PSA, bude moci odhad srovnat se svou zkušeností. Jestli ovšem budou v nabídce i starší vozy, nevíme, ale moc bychom na to nespoléhali. Takových aut by muselo PSA změřit hromady a je také otázkou, zda by koncern dokázal najít vůz v reprezentativním stavu. Auto stojící v muzeu, které se 15 let nepohnulo, to asi moc není. Nicméně, nespekulujme a podívejme se na výsledky měření. Čísla jsou skutečně zajímavá a bude to ještě zajímavější, až se dostaneme k něčemu jako Peugeot 308 GT.
Odchylka Peugeotu 308 je i nad 50 %
Citroën Grand C4 Picasso tentokrát není "odchylkový král"
Nepřesnost u Peugeotu 508 se blíží 60 procentům
DS 3 je na tom naopak relativně dobře, drží se pod 40 procenty
Zdroj: PSA via AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch