Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří

Největší rozdíl mezi katalogovou a naměřenou spotřebou v této třicítce dosahuje téměř 67 %, pod 30 % nejde jediný vůz. Najdete tu ten svůj?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří

7.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Největší rozdíl mezi katalogovou a naměřenou spotřebou v této třicítce dosahuje téměř 67 %, pod 30 % nejde jediný vůz. Najdete tu ten svůj?

Francouzský koncern PSA zveřejňuje údajně reálná čísla spotřeby dalších svých aut. Tentokrát jich tu máme rovnou třicet od všech jeho značek, stále ale zůstáváme u osobních aut, alespoň z drtivé většiny. Čísla se nesou v duchu těch zveřejněných již dříve - rozdíly naměřené spotřeby oproti té zjištěné při měření cyklem NEDC jsou obrovské.

V tabulkách níže si můžete prohlédnout rozdíly velké části nabídek značek Peugeot, Citroën a DS. Testované vozy mají většinou manuální převodovku a jen některé mají start-stop. Kromě druhu převodovky je uvedeno také to, jaké pneumatiky byly obuty, alespoň u značek Peugeot a Citroën. Dá se očekávat, že byly nahuštěny dle normy výrobce, nikoliv přehuštěny, jak mohou být při měření NEDC.

Metodika měření je stejná jako u dříve zveřejněných čísel. Máme tedy před sebou měření na reálné silnici a údajně s reálnými řidiči, normálními lidmi, nikoliv testovacími jezdci Peugeotu. Měření opět provedly nevládní organizace Transport & Environment, která stojí mimo jiné za povinným přimícháváním biosložky do paliva, a organizace France Nature Environment. Okruh, na kterém se měřilo, zahrnuje 25,5 km jízdy ve městě, 39,7 km jízdy mimo město a 31,1 km po dálnici. V autě byl kromě řidiče ještě jeden pasažér, náklad a běžela klimatizace.

Opět můžeme předpokládat, že byla použita měřící jednotka PEMS, Portable Emissions Measuring System. Na tu se v minulosti snesla kritika, že je nepřesná - z reálně emitovaných 150 mg NOx/km může být na výstupu z přístroje 195 mg, nebo také jen 105 mg. Je ale možné, že takovou odchylku přístroj má jen u NOx, nikoliv u CO2, a měříme-li spotřebu na konci výfuku, měříme CO2 a z něj spotřebu počítáme.

Naměřená spotřeba vozů Peugeot


Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 1 - spotreba 30 dalsich aut PSA 01 tab peugeot

Naměřená spotřeba vozů Citroën

Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 2 - spotreba 30 dalsich aut PSA 02 tab citroen

Naměřená spotřeba vozů DS

Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 3 - spotreba 30 dalsich aut PSA 03 tab ds

Podle PSA jsou tato naměřená čísla velmi blízko těm, která uvedli zákazníci v anketách. Koncern chce také do konce letošního roku na svých webech spustit jakousi odhadní kalkulačku, kam zájemce o daný vůz napíše, jak ho chce používat, a kalkulačka zobrazí odhadovanou spotřebu při reálné jízdě. Tu pak může potenciální zákazník srovnat s katalogovou hodnotou.

Je-li člověk majitelem vozu PSA, bude moci odhad srovnat se svou zkušeností. Jestli ovšem budou v nabídce i starší vozy, nevíme, ale moc bychom na to nespoléhali. Takových aut by muselo PSA změřit hromady a je také otázkou, zda by koncern dokázal najít vůz v reprezentativním stavu. Auto stojící v muzeu, které se 15 let nepohnulo, to asi moc není. Nicméně, nespekulujme a podívejme se na výsledky měření. Čísla jsou skutečně zajímavá a bude to ještě zajímavější, až se dostaneme k něčemu jako Peugeot 308 GT.

Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 4 - psa prvni mereni realne spotreby 308 01Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 5 - psa prvni mereni realne spotreby 308 03Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 6 - psa prvni mereni realne spotreby 308 04
Odchylka Peugeotu 308 je i nad 50 %

Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 7 - psa prvni mereni realne spotreby c4gp 01Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 8 - psa prvni mereni realne spotreby c4gp 02Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 9 - psa prvni mereni realne spotreby c4gp 03Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 10 - psa prvni mereni realne spotreby c4gp 04
Citroën Grand C4 Picasso tentokrát není "odchylkový král"

Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 11 - spotreba 30 dalsich aut PSA 04 ilu
Nepřesnost u Peugeotu 508 se blíží 60 procentům

Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří - 12 - spotreba 30 dalsich aut PSA 05 ilu
DS 3 je na tom naopak relativně dobře, drží se pod 40 procenty

Zdroj: PSA via AutoEvolution

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše