Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Takhle vypadá kolo na Nordschleife za milion. Byla to zábava, až se ucho utrhlo
23.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Vyrazit na Ring je lákavé a pokusit se jej ovládnout v půjčeném BMW M3 E92 ještě lákavější. Tento člověk ale podcenil, co se může stát.
Neřekneme vám nic nového, když konstatujeme, že nás fascinuje Severní smyčka Nürburgringu. Mohli bychom říci asi 752 důvodů, proč to tak je, ale ono stačí vše shrnout do jednoho - kdo jednou tento okruh pozná, podlehne jeho kouzlu a těžko shledá byť jen srovnatelně zajímavým jakýkoli jiný.
Jedním dechem ale vždy dodáváme, že skoro vše z toho, co tento okruh činí tak výjimečně atraktivním, jej dělá také výjimečně záludným. Je dlouhý, je plný slepých zatáček i horizontů, klimatické podmínky se na něm střídají jak ponožky na vašich nohou a pochopitelně - jezdí po něm také spousta lidí, kteří si tohle všechno neuvědomují. Stačí smyčku na vteřinu podcenit a může si tím zavařit na spoustu let. Prakticky kdokoli z aktérů desítky nejdrsnějších nehod posledních let by o tom mohl vyprávět.
A vypráví o tom také hlavní aktér přiloženého videa. Ten se rozhodl vydat se na Smyčku v autě z jedné z tamních půjčoven, což je lákavé - na Ring se můžete dopravit něčím pohodlnějším a okruh „hoblovat” třeba s BMW M3 E92 tak, jako se rozhodl on. Ceny půjčovného nejsou nízké, ale když si jednou spočítáte, kolik vás stojí kilometr v ostrém tempu na Ringu ve vlastním autě, navíc tam v něm musíte dojet, zase taková drahota to není. Ke všemu se nemusíte bát toho, že si vlastní vůz rozbijete, jenže právě tady je úskalí.
Dotyčný, který zjevně na Ringu nebyl poprvé, na možnost nehody příliš nemyslel. Vůz si tak vypůjčil za standardních podmínek, které sice počítají s jistým druhem pojištění, spoluúčast je tady ale tak velká, že vám pomůže leda v případě, kdy auto shoří a zapálí ještě přilehlé budovy. V tomto konkrétním případě musel sám řidič ručit za škody do výše 35 000 Eur na vypůjčeném voze a do 10 000 Eur na autech ostatních. Pochopitelně, M3 se dá rozbít víc a pokud se vám „podaří” trefit LaFerrari, budou 10 000 Eur drobné. Jenže dokupy je to 1,25 milionu Kč, dost peněz, a to nemluvíme o tom, že třeba proti škodám na vybavení trati se pojistit nelze vůbec.
Takové podmínky pojištění ze strany půjčoven lze pochopit - riziko je velké a když půjčovna kývne na nižší spoluúčasti, může to už tak drahé půjčovné prodražit na neakceptovatelnou úroveň. Přesto, většina takových firem nabízí možnost připojištění, typicky za pár tisíc Kč k půjčovnému, které spoluúčasti dostanou na zlomek zmíněných cifer. Za to si tady řidič z videa nepřiplatil a asi toho bude dlouho litovat.
Na Youtube zveřejnil záznam prakticky celého ostrého kola - tedy co z něj zbylo. Je vidět, že Ring neokouší poprvé a je vidět, že má hodně odvahy, přemíru respektu si ale nezaslouží. Je dost divoký, nesoustřeďuje se na správnou stopu, riskuje. Přesto, možná i právě proto je velmi rychlý a za celé kolo jej předjede jen jeden další řidič také v M3, shodou okolností s českou, jihlavskou registrací. Také ten ale nejspíše litoval, že nezůstal za ním.
Kousek před Karussellem totiž tyto i další řidiče zbrzdí žlutá signalizace. Na videu je sotva vidět, je to blikající světlo po levé straně, nic víc. Řidiči zpomalí, když však projedou Karussellem, povětšinou zase zrychlí. Je těžké pochopit, proč, však neprojeli kolem ničeho, co by dávalo důvod myslet si, že signalizované riziko pominulo. Ale i tohle je úskalí Nordschleife - podobné hlášky dostanete jen jednou za čas a nesmíte podlehnout pokušení znovu zrychli. Dva mrtví z července by o tom mohli vyprávět.
Před řidičem s půjčenou M3 tedy řidiči oné druhé M3 a ještě jednoho Audi TT začali akcelerovat a „náš” pilot s nimi. Oni si ale včas všimli, že k problému se teprve blíží a začali brzdit, on nikoli. Všiml si toho pozdě, přítelkyně na sedadle spolujezdce začala ječet, ubrzdit už se to nedalo. Řidič to zkusil vzít mezi nimi, ale... neuspěl. Naboural M3, vznesl se do vzduchu, naboural i TT a přistál u bariéry.
„Ignoroval jsem žluté světlo, tedy spíše jsem byl hloupý, když jsem si myslel, že akcelerace řidiče druhé M3 znamená, že problém je za námi. Pak jsem si všeho všiml příliš pozdě a brzdil příliš váhavě, trefil druhou M3 a vyskočil na TT. Byla to má chyba, hloupě jsem si myslel, že se mezi ně vejdu. Bylo to drahé poučení,” říká doslova řidič.
Nikomu se naštěstí nic nestalo, tři notně poškozená auta ale byla rázem na světě. Teprve v tuto chvíli se dotyčný začal zajímat o pojištění a zjistili, že jej tohle může stát až 45 000 Eur. První účet za celou tuto patálii byl dokonce na 54 tisíc Eur, ale to bylo nesmyslně moc - po jednání s půjčovnou tedy došli k částce něco málo přes 37 tisíc Eur, lehce přes 1 milion Kč.
Toto musí dotyčný zaplatit a nehroutí se z toho, splatí to. Ale je to vážně drahá zkušenost - normálně stojí jedno kolo pár stovek (aktuálně 29 Eur, asi 785 Kč), celé, tady stálo nekompletní přes 1 milion. Budiž to poučení pro nás všechny...
Řidič žluté světlo neignoroval, jen na něj příliš brzy zapomněl. Všechno ostatní je historie...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva