Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Takhle rychle se dnes vloupají do jakéhokoli auta od VW, stačí 10 s
27.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(video) Otevřít jakýkoliv vůz VW Group za pár vteřin není problém, máte-li na to správné nástroje. Záběry z praxe až nahání strach.
Neděláme si iluze o tom, že čím je dražší auto, tím náročnější je ho ukrást. Dobře o tom svědčí např. starší video z Ruska, kde zloději během pár minut otevřeli a odjeli s Range Roverem poslední generace, což je auto drahé docela dost. Range Rovery obecně byly a zřejmě ještě jsou na některých místech světa velmi oblíbeným „zbožím” mezi zloději aut.
Podobně také Porsche Panamera není před nenechavci nijak dobře chráněna, jak ukazuje nové video z Belgie. Není na něm však zloděj, nýbrž zámečník, kterého si zavoláte, když si třeba v autě zabouchnete klíče. Ovšem, s všudypřítomnými dálkovými centrálními zamykacími systémy je tohle trochu méně častý problém než před lety, ale podobné firmy se stále uživí.
Pokud tedy na svém autě máte funkční zámky na klíč, je skutečně snadné se do něj dostat během několika vteřin - konkrétně ani ne deseti, jak ukazuje video. Nástroje, které používá, jsou údajně sadou šperháků pro všechny modely VW Group od roku 1996 - tedy teoreticky od Volkswagenu Lupo po Bugatti Veyron.
Kdyby člověk na videu byl zloděj, věci, které byste ve své Panameře či čemkoliv jiném zanechali, byste po návratu už nenašli. Dobrou zprávou budiž, že kdyby se lupič do auta dostal tímto způsobem, nebyl by schopen s ním odjet. Mohl by se ale pokusit ukrást zabudovanou navigaci a tím auto víc poškodit než sobě přilepšit.
Ani pokud na autě zámky, kam by šel strčit klíč nebo šperhák, nemáte, nejste v bezpečí. Elektronické systémy odemykání jsou totiž zranitelné snad ještě více a nejhorší jsou systémy bezklíčového odemykání a startování. Používat takové auto je velmi příjemné, ale byl to právě bezklíčový přístup, který stál za oním rychlým ukradením Range Roveru v Rusku a také za tím, že se v Británii či Nizozemsku kradly jako na běžícím páse.
Otevřít i velmi drahou Panameru GTS je dílem okamžiku
Nebezpečí právě tímto směrem by mohlo představovat také nové zařízení s názvem CANtact, které má amatérům usnadnit práci s diagnostikou automobilů. Jeho vynálezce tvrdí, že za cenu 60 - 100 dolarů (1 500 - 2 500 Kč) bude schopen prodávat zařízení, které na jednom konci připojíte do USB portu počítače a na druhém konci do konektoru OBDII, kterým jsou vybavena všechna auta, vyrobená od roku 1996.
Konektor OBDII je brána do úplně všech systémů auta od elektrických oken přes světla a ABS po samotné brzdy, takže přes něj lze v moderním autě vyřadit brzdy z činnosti. A zabezpečení aut je vážně mizerné, jak se ukazuje v nejednom případě. Ovšem, toto zařízení je potřeba do auta fyzicky připojit, ale pokud se lupič během deseti vteřin dostane do Panamery a má v batohu i takovouto výbavu, bude mu bránit jen velmi málo, aby s ní odjel.
Ovšem, CANtact rozhodně nemá zloděje za cílovou skupinu zákazníků, tou jsou ti motoristé, kteří vědí něco o počítačích a chtějí se dozvědět něco o svém autě, ale z pochopitelných důvodů, zejména cenových, si nechtějí pořídit profesionální diagnostiku a zároveň jim levné přístroje, dostupné běžně na internetu za ceny v řádech stovek až jednotek tisíc korun, nestačí. Software ke CANtactu bude typu open source, takže bude každý moci přispívat, vytvářet programy a ty sdílet.
Potenciál tak je velký, ale co zneužito být může, dřív nebo později zneužito bude. Troufáme si však odhadnout, že z CANtactu bude mnohem více lidí profitovat, než jej bude zneužívat. Jak se uchytí, ale zatím brzy odhadovat.
K rychlému otevření jakéhokoliv auta VW Group existuje speciální sada šperháků, je až nehorázně efektivní
Zařízení s názvem CANtact má usnadnit amatérům práci s elektronikou auta, ale také lze zneužít
Zdroje: Auto Evolution, Wired
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini přiznalo, proč novému modelu sebralo milovaný desetiválec, do lepšího světla ho to nestaví
1.12.2024 - Padlý král Volkswagenů je dnes vládcem tabulek ztráty hodnoty, tohle auto původně za 2,6 milionu dnes koupíte za 300 tisíc
1.12.2024 - V drsných čínských crash testech se rozemelou na kaši i ta nejdražší evropská auta, klidně už v 50 km/h
1.12.2024 - Jedno z nejslavnějších Ferrari historie míří do aukce, i půl miliardy korun na něj může být málo
1.12.2024 - Šéf Stellantisu s okamžitou platností skončil. Vsadil na špatného koně a firmu přivedl do slepé uličky
2.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva