Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 | Petr Prokopec
Rychlé pády hodnoty některých aut mají obvykle své důvody a tento případ není výjimkou. Ale ruku na srdce - nestojí za trochu rizika mít v garáži VW Touareg s šesti- nebo osmiválcovým dieselem za cenu jen o něco lepší než základní Škody Octavia?
Pokud patříte mezi fanoušky koncernu Volkswagen, nejspíš víte, že ten pod různými názvy vyrábí často tytéž vozy. Platí to i v případě vlajkových lodí, neboť Audi Q7 používá stejné komponenty jako Bentley Bentayga, Porsche Cayenne a VW Touareg. Zatímco u čtyř kruhů se ovšem zaměřili na perfektní řemeslné zpracování spárované s luxusem, v případě britské značky tu máme hlavně luxus spojený s důrazem na dynamiku. Ta je pak v ještě větší míře tlačena v Zuffenhausenu, zatímco lidový vůz má nabídnout od všeho trochu, ovšem za přijatelnější cenu.
První generace Touaregu byla neskutečnou událostí, i s ohledem na pohonné jednotky, po nichž jste mohli sáhnout. K mání totiž byl pětiválec, stejně jako šesti-, osmi, deseti- a dvanáctiválce. Když ale v roce 2010 dorazil její nástupce, bylo portfolio poměrně citelně sesekáno. Stále jste si ale mohli pořídit alespoň motor V8, ať již v benzinové nebo dieselové verzi, přičemž tato jednotka ideálně odpovídala statutu vlajkové lodi. Je nicméně třeba dodat, že toto provedení se staralo hlavně o image, zatímco prodeje generovaly spíše šestiválcové modely.
Od roku 2018 však Němci nabízejí generaci třetí, kterou lze považovat za stín své někdejší slávy. Pokud po ní totiž v současné chvíli zatoužíte, můžete sáhnout už jen po šestiválcovém modelu. Ten je pak sice k mání v benzinové, dieselové či plug-in hybridní formě, nicméně s takovou nabídkou je dnes spojen prakticky kdekdo. Přičemž ceny vlastně již nejsou vysloveně lidové, u nás se kupříkladu startuje na 1 499 000 Kč. Q7, které zdobí prestižnější logo a které je rovněž o dvacet „čísel“ delší, je ale k mání již od 1 866 900 Kč.
Automobilka loni Touareg modernizovala, pročež je jasné, že s podobnou nabídkou lze počítat také v příštích letech. Co přijde poté, je otázkou, tak trochu ale tušíme spíše neslavný konec. Ostatně o bestseller se nejedná ani dnes, v posledních třech letech totiž prodeje nepřesáhly ani 35 tisíc aut. Nemluvíme tu přitom o Česku či Evropě, nýbrž o celém světě. Jelikož ale USA a Čína disponují náhradou v podobě Atlasu/Teramontu, Touareg aktuálně opravdu žije na vypůjčený čas.
Jakmile ovšem zaměníte showroomy s novými vozy za autobazary, začne se i třetí generace jevit vcelku zajímavě. Pořídit se totiž dá již od zhruba 650 tisíc korun. V té chvíli je u toho sice poněkud vyšší nájezd, ovšem vedle něj lze počítat také s bohatou výbavou, neboť původní majitelé na sobě rozhodně nešetřili. Navíc i za tuto částku můžete pořídit auto, které stále ještě je spojeno s prodlouženou tovární zárukou. Vybrat si navíc pořád můžete i osmiválcové provedení, které s rokem 2020 skončilo kvůli utahující se emisní smyčce.
Jak dodávají kolegové z Auto Bildu, jednou z kritických oblastí je podvozek, neboť Touareg je poměrně těžký. To se podepisuje na výraznějším opotřebení náprav, ložisek i brzd. Pokud pak navíc majitel ve velké míře využíval tažné zařízení, dostalo pořádně zabrat i pohonné ústrojí. U něj přitom bylo třeba nedodržovat předepsané intervaly výměny oleje, nýbrž přistupovat k pravidelnému servisu buď dle nájezdu, nebo při nižším využití alespoň jednou ročně.
Rozhodně tedy trvejte na testovací jízdě, zvláště u aut s nájezdem přes 250 tisíc kilometrů, u nichž již mohou být problematické rozvody. Mimo to se zaměřte i na případné skřípání a nepřijemné zvuky v interiéru či funkčnost digitálního kokpitu - ze stížností majitelů vyplývá, že ten často odchází, multimédia pak mají problém při spárování s telefonem. Na korozi či výfuk si ale již stěžovat nebudete, stejně jako nejsou kriticky zmiňována třeba světla.
Lze už jen zmínit, že kolegové otestovali kousek osazený třílitrovým turbodieselem z roku 2018, který měl najeto 124 081 km a vycházel na 34 780 Eur (cca 871 tisíc korun). Jak jsme ale naznačili, Touareg lze pořídit i levněji, dokonce s nižším nájezdem. Jelikož se ale třetí generace neprodávala tak moc, nestojí v každém autobazaru. Pokud si tedy hodláte vybírat, počítejte s tím, že vám to zabere trochu více času i peněz na dopravu.
Touareg třetí generace lze na rozdíl od showroomů, kde pořídíte už jen šestiválcové verze, koupit ještě s osmiválcem. S tím se ale již pod milion korun nedostanete. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva