Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory

Rychlé pády hodnoty některých aut mají obvykle své důvody a tento případ není výjimkou. Ale ruku na srdce - nestojí za trochu rizika mít v garáži VW Touareg s šesti- nebo osmiválcovým dieselem za cenu jen o něco lepší než základní Škody Octavia?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory

18.12.2024 | Petr Prokopec

Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory

/

Foto: Adam Šrámek, Autoforum.cz

Rychlé pády hodnoty některých aut mají obvykle své důvody a tento případ není výjimkou. Ale ruku na srdce - nestojí za trochu rizika mít v garáži VW Touareg s šesti- nebo osmiválcovým dieselem za cenu jen o něco lepší než základní Škody Octavia?

Pokud patříte mezi fanoušky koncernu Volkswagen, nejspíš víte, že ten pod různými názvy vyrábí často tytéž vozy. Platí to i v případě vlajkových lodí, neboť Audi Q7 používá stejné komponenty jako Bentley Bentayga, Porsche Cayenne a VW Touareg. Zatímco u čtyř kruhů se ovšem zaměřili na perfektní řemeslné zpracování spárované s luxusem, v případě britské značky tu máme hlavně luxus spojený s důrazem na dynamiku. Ta je pak v ještě větší míře tlačena v Zuffenhausenu, zatímco lidový vůz má nabídnout od všeho trochu, ovšem za přijatelnější cenu.

První generace Touaregu byla neskutečnou událostí, i s ohledem na pohonné jednotky, po nichž jste mohli sáhnout. K mání totiž byl pětiválec, stejně jako šesti-, osmi, deseti- a dvanáctiválce. Když ale v roce 2010 dorazil její nástupce, bylo portfolio poměrně citelně sesekáno. Stále jste si ale mohli pořídit alespoň motor V8, ať již v benzinové nebo dieselové verzi, přičemž tato jednotka ideálně odpovídala statutu vlajkové lodi. Je nicméně třeba dodat, že toto provedení se staralo hlavně o image, zatímco prodeje generovaly spíše šestiválcové modely.

Od roku 2018 však Němci nabízejí generaci třetí, kterou lze považovat za stín své někdejší slávy. Pokud po ní totiž v současné chvíli zatoužíte, můžete sáhnout už jen po šestiválcovém modelu. Ten je pak sice k mání v benzinové, dieselové či plug-in hybridní formě, nicméně s takovou nabídkou je dnes spojen prakticky kdekdo. Přičemž ceny vlastně již nejsou vysloveně lidové, u nás se kupříkladu startuje na 1 499 000 Kč. Q7, které zdobí prestižnější logo a které je rovněž o dvacet „čísel“ delší, je ale k mání již od 1 866 900 Kč.

Automobilka loni Touareg modernizovala, pročež je jasné, že s podobnou nabídkou lze počítat také v příštích letech. Co přijde poté, je otázkou, tak trochu ale tušíme spíše neslavný konec. Ostatně o bestseller se nejedná ani dnes, v posledních třech letech totiž prodeje nepřesáhly ani 35 tisíc aut. Nemluvíme tu přitom o Česku či Evropě, nýbrž o celém světě. Jelikož ale USA a Čína disponují náhradou v podobě Atlasu/Teramontu, Touareg aktuálně opravdu žije na vypůjčený čas.

Jakmile ovšem zaměníte showroomy s novými vozy za autobazary, začne se i třetí generace jevit vcelku zajímavě. Pořídit se totiž dá již od zhruba 650 tisíc korun. V té chvíli je u toho sice poněkud vyšší nájezd, ovšem vedle něj lze počítat také s bohatou výbavou, neboť původní majitelé na sobě rozhodně nešetřili. Navíc i za tuto částku můžete pořídit auto, které stále ještě je spojeno s prodlouženou tovární zárukou. Vybrat si navíc pořád můžete i osmiválcové provedení, které s rokem 2020 skončilo kvůli utahující se emisní smyčce.

Jak dodávají kolegové z Auto Bildu, jednou z kritických oblastí je podvozek, neboť Touareg je poměrně těžký. To se podepisuje na výraznějším opotřebení náprav, ložisek i brzd. Pokud pak navíc majitel ve velké míře využíval tažné zařízení, dostalo pořádně zabrat i pohonné ústrojí. U něj přitom bylo třeba nedodržovat předepsané intervaly výměny oleje, nýbrž přistupovat k pravidelnému servisu buď dle nájezdu, nebo při nižším využití alespoň jednou ročně.

Rozhodně tedy trvejte na testovací jízdě, zvláště u aut s nájezdem přes 250 tisíc kilometrů, u nichž již mohou být problematické rozvody. Mimo to se zaměřte i na případné skřípání a nepřijemné zvuky v interiéru či funkčnost digitálního kokpitu - ze stížností majitelů vyplývá, že ten často odchází, multimédia pak mají problém při spárování s telefonem. Na korozi či výfuk si ale již stěžovat nebudete, stejně jako nejsou kriticky zmiňována třeba světla.

Lze už jen zmínit, že kolegové otestovali kousek osazený třílitrovým turbodieselem z roku 2018, který měl najeto 124 081 km a vycházel na 34 780 Eur (cca 871 tisíc korun). Jak jsme ale naznačili, Touareg lze pořídit i levněji, dokonce s nižším nájezdem. Jelikož se ale třetí generace neprodávala tak moc, nestojí v každém autobazaru. Pokud si tedy hodláte vybírat, počítejte s tím, že vám to zabere trochu více času i peněz na dopravu.


Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory - 1 - VW Touareg V8 TDI 2019 ilustracni foto 01Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory - 2 - VW Touareg V8 TDI 2019 ilustracni foto 02Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory - 3 - VW Touareg V8 TDI 2019 ilustracni foto 03
Touareg třetí generace lze na rozdíl od showroomů, kde pořídíte už jen šestiválcové verze, koupit ještě s osmiválcem. S tím se ale již pod milion korun nedostanete. Foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.