Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Rychlost nezabíjí, limity dále padnou v Austrálii, zruší je na Nordschleife
18.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Austrálie k 276 km dálnice přidá dalších 85 km bez rychlostních limitů. A Nordschleife upraví asfalt na Flugplatzu, aby je mohla zrušit.
Dojde-li řeč na rychlostní omezení v různých částech světa, většinou netrvá dlouho, než se někdo ozve s argumentem typu „rychlost zabíjí”. Německé dálnice, jejichž větší část nemá žádný rychlostní limit, nicméně mrtvolami lemovaná není. Umírajícími lidmi argumentovali také odpůrci tzv. otevřeného rychlostního limitu v australském Severním teritoriu, ke kterému se začala vracet v roce 2013. Přesto nicméně byl na asi dvou stovkách kilometrů Stuartovy dálnice vloni v lednu limit skutečně odstraněn.
Desítky mrtvých každý měsíc? Kdepak, za celý rok nejenže na oněch 204 km této dálnice, táhnoucí se přes celou Austrálii z Darwinu do Portu Augusta, nezemřel jediný člověk, ani se tam nestalo žádné zranění. Slova odpůrců se tedy nenaplnila, lidé ani najednou nezačali hromadně jezdit jako šílenci, průměrná rychlost po dobu těchto zkušebních 12 měsíců byla pod 140 km/h.
V průběhu zkoušky, v srpnu 2014, bylo dalších asi 70 kilometrů ohodnoceno jako vhodných k rozšíření neomezené rychlosti po investici 1,55 milionu australských dolarů (cca 27,3 milionu korun) a právě letos se budou ke zmíněným dvěma stovkám přidávat. Celkem tedy budou řidiči moci jezdit rychlostí, jakou si zvolí, na 276 km Stuartovy dálnice. Českou optikou to je kus světa, nicméně celá Stuartova dálnice měří přes 2 800 km.
K tomuto úseku se má údajně přidat dalších 85 kilometrů, které budou také zařazeny do tohoto projektu. Uvedl to premiér Severního teritoria Adam Giles, neoznámil však, kde konkrétně se těchto 85 km nachází. Existují spekulace, že by to mohl být kousek Stuartovy dálnice mezi oněmi dvěma stovkami a sedmdesáti kilometry; tyto dva úseky na sebe totiž nenavazují. Do vylepšení těchto 85 km bude investováno prý okolo 2,5 milionu australských dolarů (44 milionů korun). Tyto peníze půjdou zejména na terénní úpravy a na dopravní značení.
Připomeňme zde jednu věc. Stuartova dálnice, ač ji zde takto označujeme, není dálnice v evropském slova smyslu. Je to spíš něco na způsob naší silnice I. třídy, úseky s neomezenou rychlostí jsou tedy dvouproudé, ale bez směrového oddělení. Do německých dálnic mají tedy dost daleko, přesto na nich lidé v důsledku odstranění omezení rychlosti neumírají. To ukazuje, že lidé vlastnící řidičské oprávnění jsou dost rozumní na to, aby zvolili rychlost odpovědně s ohledem na aktuální situaci. A policie tu má být od toho, aby zasáhla, když někdo zdravý rozum přestane používat.
Stuartova dálnice není dálnicí evropského stylu, neomezená rychlost tu přesto funguje
Austrálie navíc není jediným místem, kde padají rychlostní limity. Také Severní smyčka Nürburgringu, která po tragické nehodě z letošního března zavedla rychlostní limity postupně na několika úsecích celé trati a u všech, i ryze soukromých akcí, bude znovu bez omezení rychlosti.
Úpravy, které mají snížit riziko podobných nehod, budou spíše stavební. Flugplatz je jedním z míst, které se bude měnit. Ve vozovce je zde několik nepříjemných nerovností, které odstraní 500 metrů nového asfaltu. A v oblasti Schwedenkreuzu a Döttinger Höhe bude nainstalován vyšší plot. Celkem má být úprav 16 a z nich bude 7 provedeno před začátkem sezóny 2015/2016 letos v listopadu. To může znamenat, že právě ještě v listopadu dojde ke zrušení omezení rychlosti.
Změn tedy Ring dozná, ale dost možná budou skutečně konstruktivní a skutečně pomůžou. Rozhodně více, než jen bezduché omezení rychlosti, které je zejména na závodní trati skutečně nesmyslné. Charakter Zeleného pekla a jeho atraktivita pro automobilky i petrolheady by tak měly být zachovány.
I ve slavném Zeleném pekle bychom se ještě letos na podzim mohli dočkat zrušení omezení rychlosti
Zdroje: NT News, Nuerburgring.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 11 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
včera - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
včera - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva