Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Policie chce koupit dalších 103 laserových radarů, z peněz na prevenci
5.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Část radarů v celkové ceně 34 milionů Kč by měla být ve službě ještě letos, zbytek příští rok. Cena bude hrazena z peněz vytažených z kapes řidičů.
Je tomu jen chvíle, co do policejní služby nastoupilo nejdříve 53 a následně 35 nových vozů Škoda, sloužících ke skrytému měření rychlosti na českých silnicích. Bizarní je, že polovina peněz na jejich pořízení pocházela z tzv. Fondu zábrany škod, do kterého přispíváme my, motoristé, z povinného ručení. Už podle svého označení by tento fond měl sloužit k prevenci vzniku dopravních nehod, místo toho jsou ale peníze z něj používány na prostředky určené k ryzí represi represi. Ovšem, policie bude tvrdit, že represe je vlastně skvělá prevence, takže je to v pořádku.
I kdyby ji ale někdo uvěřil, je třeba mít na paměti, že překročení nejvyšší povolené rychlosti zdaleka nepatří mezi klíčové příčiny dopravních nehod. Na seznamu 10 nejčastějších příčin nic takového vůbec není, sama snaha klást rovnítko mezi výši povolené rychlosti a bezpečnost provozu je pochybná a i nepřizpůsobení rychlosti jízdy, které v žádném případě neimplikuje překročení nejvyšší dovolené rychlosti, je až na pátém a šestém místě. Přesto se nyní dozvídáme o plánech policie na nákup 103 nových laserových měřičů rychlosti. A hádejte, jak mají být hrazeny.
Ve věstníku veřejných zakázek už se nachází poptávka po celkem 103 kusech ručních laserových měřičů rychlosti. Prvních 40 by mělo být dodáno do prosince letošního roku, zbylých 63 by mělo být ve službě nejpozději do konce července roku 2017. Podle dostupných informací rozšíří stávající počet laserových měřičů, které zůstanou policii nadále k dispozici. V předpisu zakázky se píše, že „požadovaný materiál je nezbytně nutný k plnění úkolů Policie ČR plynoucích z platné legislativy ČR”, což je opět bizarní - nevíme, nakolik je „nezbytně nutné” měřit rychlost ve stále větším rozsahu.
Víme, že všechny lasery budou ruční, tedy ne namontované třeba na policejní dodávce, a že náklady na jejich pořízení - prý je strop ceny 34 milionů korun vč. DPH - budou opět kryty z Fondu zábrany škod. Tento fond v roce 2015 přerozdělil 608 milionů korun, z toho šlo 380 milionů na novou techniku pro hasiče a 46 milionů na ony nové policejní Octavie, což bylo asi 50 % z celkové ceny 85 pořízených vozů.
Ukazuje to rozpis přidělených prostředků za rok 2015, který také říká, že se vloni nakoupilo 30 nových laserových měřičů rychlosti - nezapočítaných do oněch 103, které teprve přijít mají - celkem za 12 milionů korun. Ty poskytl Fond zábrany škod v plné výši. Všechny tyto nákupy jsou pochopitelně v souladu se zákonem, kterým byl tento fond zřízen; jsou pod nálepkou „prevence”.
Laserové měřiče nejsou odhalitelné klasickým radarovým detektorem, jehož použití je u nás povoleno; obranou je aktivní rušička, kterou ale zákon zakazuje. Můžeme debatovat, jak moc a hlavně kde se budou nové lasery používat; přeci jen stát a držet přístroj v ruce popř jej mít na stativu není tak pohodlné, jako sedět v autě a dnes je policie příliš často nepoužívá. Také nebude potřeba, aby si na sebe nové lasery „vydělaly”, jakkoliv je tento pojem v souvislosti s policejní technikou zcela scestný, protože jejich nákup zaplatíme my všichni na povinném ručení. V každém případě jen ležet ve skříních a chytat prach určitě nebudou, a tak je dobré o jejich zřejmě nevyhnutelném „nástupu do služby” vědět s předstihem...
Policie chce pořídit 103 nových laserů k měření rychlosti. A těžko ji v tom někdo zabrání
Zdroj: Forum Autoforum.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Už i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
před 2 hodinami - Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 3 hodinami - Aston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
před 5 hodinami - Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před 6 hodinami - Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva