Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
24.4.2024 | Petr Prokopec
Oceníte-li maximum praktičnosti a minimum provozních nákladů při co nejnižší pořizovací ceně, tohle je něco pro vás. Nakonec nevyužitý základ pro Roomster druhé generace má jako ojetina co nabídnout.
V roce 2005 představila mladoboleslavská automobilka Škodu Roomster. Ta se těšila poměrně slušnému zájmu, načež v nabídce vydržela prakticky dekádu. Před jejím odchodem přitom značka začala pracovat na nástupci, na rozdíl od originálu však nehodlala vývoj odstartovat od čistého listu papíru. Místo toho si technici Škody hodlali podat Volkswagen Caddy čtvrté generace, který by si upravili k obrazu svému. Projekt zašel hodně daleko, vzniklo zhruba 100 prototypů, z nichž některé jsme i viděli, celý projekt ale nakonec automobilka odpískala.
Důvodů k tomuto kroku měl koncern Volkswagen poměrně hodně, včetně vlastního másla rozlitého nejen na hlavě. V roce 2015 totiž na Němce prasklo, že jejich diesely nejsou až tak čisté, načež se museli vypořádat s nemalými pokutami. Odstartovalo tedy nemalé šetření. Škoda navíc v té době již pracovala na modelech Kodiaq a Karoq, jejichž obchodní potenciál byl větší - i Evropa totiž v dané době přecházela na SUV a MPV se zdály být skomírající kategorií. Roomster druhé generace tak musel přes palubu.
Pokud patříte mezi ty, kteří daného rozhodnutí VW dodnes litují, máme tu pro vás jeden tip. Znak Škody je totiž možné pořídit za několik málo stovek. Samotný Caddy čtvrté generace je ovšem již trochu dražší, a to i jako ojetina. Užitkové verze seženete od 200 tisíc korun, byť s pořádným nájezdem na kontě, na ty osobní si ovšem připravte dvakrát tolik. A znovu u toho bude klidně i více než 200 000 km. Následně pak jen vyměníte logo (logicky třikrát, kromě přídě a zádě i na volantu), a máte Roomster 2.0.
Výše zmíněné berte jen jako jisté zlehčení, byť díky kruhovému charakteru emblémů VW a Škody něco takového možné je. Volit pak budete moci z nepřeberného množství variant, neboť Caddy čtvrté generace dorazil ve dvou rozvorech - standardně počítá s 2 755 milimetry, jako prodloužená verze pak s prostorem o 20 cm delším. V případě užitkové verze tak klidně zvládne pobrat až 3 105 litrů nákladu, zatímco osobák může rázem hostit tři řady sedadel místo dvou. A ještě pobere nějaké tašky.
Vyplatí se nicméně o Caddym jako o ojetině uvažovat, a to i ve chvíli, kdy jej následně změníte na oficiálně neexistující Škodu? V tomto ohledu nám pomocnou ruku podávají naši kolegové z Auto Bildu. Ti čtvrtou generaci kritizují hlavně kvůli lacinějším materiálům a horšímu řemeslnému zpracování. Zároveň však dodávají, že více si toho povšimnete u osobní verze, u té nákladní naopak oceníte její robustnost - za cokoli totiž vezmete, to prý drží jako přikované.
Přesto všechno byste se hlavně raným exemplářům měli vyhnout, neboť je může trápit jedna z celé řady dětských bolístek. Jde o parkovací senzory, přední asistenční systém či hlavně multimédia, která zamrzají nebo se pomalu zblázní. VW postupně vše řešil softwarovými aktualizacemi, rozhodně proto trvejte na testovací jízdě, při které se zaměříte na správnou funkci palubního systému. Přitom i nastražte uši, zda boční posuvné dveře nevydávají divné zvuky.
Kritika se dotýká i dieselových motorů, zrovna ty jsou ovšem pro tento vůz nejvhodnější. VW je totiž naladil tak, abyste dosáhli co nejnižší spotřeby, nikoli aby Caddy trhal při sprintu asfalt. Navíc výkonnější TDI se 122 koňmi je možné spárovat s pohonem všech kol. Němci pak lidem kromě manuálu nabídli i automat DSG, ten se však z dříve přelomové technologie stal spíše trnem v patě kvůli trhavému řazení při větším opotřebení.
Lze už jen dodat, že kolegy testovaný vůz dostal 1,5litrový motor a zmiňovaný automat. Jeho majitel s ním pak od první registrace v roce 2021 najel pouze 24 883 kilometrů, momentálně je tak MPV nabízeno za nepříliš skromných 28 625 Eur (cca 723 tisíc Kč). To je palba, uspět pochopitelně můžete i s nižší částkou, jen u toho nebude pomalu nulový nájezd. Tak či onak je dnes Caddy nejlevnější rodinné auto VW z posledních let, které nabídne dostatek prostoru i dieselový pohon, spousta lidí nepotřebuje víc.
Caddy lze pořídit v osobní či užitkové variantě, jako osobák je i náplastí na už neexistující Škodu Roomster. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
před 4 hodinami - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024
Nejčtenější články
- Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
17.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
17.4.2024 - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
17.4.2024 - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
17.4.2024
Živá témata na fóru
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.17. 17:02 - petr_riha
- Škoda Auto obecně 05.17. 17:00 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 05.17. 16:34 - pavproch
- BMW Divize 05.17. 14:50 - Vrooom
- Politický koutek 05.17. 14:22 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.17. 12:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan