Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetiny, které vám vydělají: dalších 7 aut, jejichž ceny už půjdou jen nahoru
14.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Boháče z vás tato auta neudělají, ale pěkné svezení za současného růstu ceny vám dopřejí. A dnes pro vás máme opravdu zajímavé stroje.
Chcete si koupit starší auto, ale nechce se vám ho po nějaké době prodávat s poloviční cenou? A přitom byste rádi jezdili něčím zajímavým? Jdete na to správně, ačkoli u každé ojetiny se dříve nebo později pokles cen zastaví, u těch neobyčejných se to stane podstatně dříve. Tedy je-li jejich neobyčejnost taková, aby za ni dost lidí bylo ochotno zaplatit, pochopitelně.
Tito lidé se rekrutují primárně z řad lidí, kteří chtějí jezdit právě takovým vozem, ale na trhu nových aut jej nenacházejí, popř. z řad skromnějších sběratelů. A protože nabídka krásných starších aut se postupem času ztenčuje, zatímco poptávka po nich kolikrát spíše roste, přestanou nejprve klesat a postupně i začnou růst jejich ceny. Na takové vozy se zaměřujeme pravidelně a podobné přehledy jsme vám přinesli už loni a na jeden došlo i zkraje letošního roku.
Dnes tu máme ze stejného soudku sedm dalších kousků, kterým cena začíná růst, už chvíli a nebo letos růst začne. Právě ty mohou být nejlepší příležitostí pro investici. Podobně jako všechny dřívější skupiny potenciálních „zlatých slepic”, ani tohle samozřejmě není kompletní výčet. Je to výběr zajímavých aut, která by vás mohla zajímat. A máme pocit, že dnes je to jeden lepší kousek než druhý. Nuže, tady je všech sedm.
1. Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon
Alfa Romeo 156 je auto dodnes vyzdvihované za své jízdní vlastnosti a verze GTA měla pod kapotou božský šestiválec Busso, který má tak návykový zvuk, že se mu budou klanět ještě další generace. Ta vaše na zadním sedadle v nic jiného než petrolheada vyrůst nemůže, pokud bude jezdit v Alfě GTA. Totiž, tímhle autem se hezky svezete a navíc dostojí povinnostem rodinného kombíku. Tedy, přežijete-li spotřebu 13 litrů na sto při relativně klidné jízdě a podvozek, který je sice perfektní, ale taky ne moc odolný a potřebuje častou péči. 156 GTA Sportwagon vznikla jen asi v 1 700 kusech, takže byla vždycky vzácná a růstu cen se nelze divit.
2. Alpine A610
Zatím poslední skutečné „francouzské Porsche”, model Alpine A610, přišlo v roce 1991. Za zadní nápravou měla A610 podélně uložený šestiválec PRV se dvěma turbodmychadly. Z objemu tří litrů dával 250 nebo 280 koní, v závislosti na verzi. A610 vypadá jako facelift Renaultu Alpine GTA, který se ukázal v 80. letech, ale je to úplně jiné auto. Jen design je podobný, protože na jeho vývoj nebylo alokováno tolik peněz. V každém případě, zrychlení na stovku za 5,7 vteřiny (u slabší verze) není pro smích ani dnes a vzhledem k tomu, že se jich vyrobila jen hrstka, nejsou ceny přes milion korun ničím zvláštním. A nižší už nebudou.
3. BMW Z4 M Coupé (E86)
Z4 Coupé má víc než dvakrát lepší torzní tuhost oproti roadsteru, takže chcete-li Z4 kvůli řidičskému potěšení a vítr ve vlasech je druhotný, volba je jasná. Verze Z4 M má oproti standardní Z4 hydraulický posilovač řízení, nemá runflaty, má řadový šestiválec S54M32, který si získal světový věhlas v M3 a M3 CSL generace E46. Kdysi jsme publikovali jeho test a je to i dnes výjimečné auto - že ceny už chvíli lezou nahoru, se vůbec nedivíme.
4. Citroën XM V6.24
Druhý vůz se šestiválcem PRV pod kapotou na tomhle seznamu je nejsilnější, dvousetkoňová verze Citroënu XM. Nikdy nebyl svým designem pro každého, protože je ztělesněním 80. let, i když se začal prodávat „až” v roce 1989. Měl elektronicky ovládané odpružení, relativně dobrou ochranu proti korozi a uvnitř byla hromada místa. V roce 1990 získal cenu Evropské auto roku, ale v prodejích přesto nikdy nesplnil ambiciózní plán 160 tisíc kusů ročně. Dnes je jich už na světě poměrně málo, takže ceny začínají růst.
5. Jaguar XJ (X308)
Generace X308, uvedená na trh v roce 1997, vypadá skoro stejně jako předchůdce, označený X300, ale v útrobách bylo všechno jinak. Jediný motor v nabídce byl tehdy nový vidlicový osmiválec AJ-V8, ovšem v několika variantách výkonu a objemu. XJ cílil na zákazníky konzervativní, leč požadující vysokou úroveň komfortu, kterou tohle XJ nabídne i dnes. Samozřejmě, u Jaguaru z té doby bude spolehlivost vždycky otázkou, ale čtyřlitrová verze AJ-V8 na tom prý byla dobře. Ceny už začínají růst.
6. Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (R170)
První generace SLK je možná nazývána autem pro holky nebo pro kadeřníky, ale pořád to je roadster s motorem vpředu, manuální převodovkou a zadním náhonem. Výhodou je plechová skládací střecha, takže můžete vůz používat bez starostí i v zimě. Nevýhodou je, že zabere skoro celý kufr a uvnitř není moc místa, zejména jste-li vysocí. A také, že řízení není zrovna přesné, ale tohle auto nikdy nebylo určeno k řezání zatáček. 2,3l čtyřválec má díky kompresoru 193 koní a na stovce je za 7,4 vteřiny, což nejsou hodnoty k zahození. Ceny ještě nezačaly růst, ale letos se to změní.
7. Volvo XC90 V8
Kroutíte hlavou nad americkými sedany, které mají vidlicové osmiválce uložené napříč před přední nápravou? Tohle Volvo má motor úplně stejně. Je to 4,4l V8 vyvinutá Yamahou a - hádáte správně - je tu proto, aby měla XC90 větší šance v USA. Pod plynem je 315 koní, ale nečekejte sportování, je to dálniční křižník. Při 180 km/h prý točí 2 900 otáček, tak dlouhý je šestý kvalt automatické převodovky. Ceny jsou zatím stále na poklesu, ale letos mají zamířit vzhůru. A není těžké tomu věřit, aktuálně jde o jednu z nejžádanějších ojetin s pořádnými motory...
Zdroje: Classic Data, Auto Bild Marktbeobachtung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva