Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetá auta s nejvyššími cenami nečekaných oprav: „vítězové” nepřekvapí
26.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pojišťovna Warranty Wise pojišťuje ojetá auta proti neplánovaným servisním zásahům. Ví tak, u kterých značek se za ně platí nejvíce.
Když si člověk koupí ojeté auto, počítá s nutností určitých oprav. Servis hned po koupi, kterým by mělo projít každé ojeté auto, nepočítáme, stejně jako nutnou údržbu. Je-li ovšem auto starší, existuje vždycky určitá pravděpodobnost nečekané poruchy, kterou už nebude krýt záruka - ta obvykle dávno skončila.
Samozřejmě, u každého auta je ta pravděpodobnost jiná, tomu se věnují nejrůznější statistiky spolehlivosti. Ty ale obvykle neřeší, o jak závažné potíže se jedná a kolik za jejich vyřešení musí majitelé zaplatit. Tento aspekt nicméně zkoumají pojišťovny, které nabízí krytí rizik spojených právě s výše zmíněnými nenadálými selháními ojetých aut.
Jednou z nich je britská pojišťovna Warranty Wise. Její produkt umožňuje pojistit vozidla, která jsou mladší 12 let a mají najeto méně než 120 tisíc mil, tj. asi 193 tisíc kilometrů. Díky téhle službě také mohou vzniknout statistiky, které ukazují, jaké jsou průměrné ceny nenadálých oprav (představte si pod tím cokoli od poruchy klimatizace až po selhání motoru) u jednotlivých značek.
Nejsou tu samozřejmě všechny značky, je jich tu 14 a chybí tu i některé rozšířené - u těch pojišťovna nemá dostatek dat pro vypočtení relevantních průměrných pojistných plnění. I ty zbylé jsou ale zajímavé - chcete-li si pořídit např. ojetý Peugeot 607, tahle tabulka může být povzbuzením, protože je na tom s průměrnou cenou nejlépe. Naopak u Porsche vidíme průměrnou částku zhruba dvojnásobnou, ale to se dá u značky tohoto kalibru čekat.
Samozřejmě, jsou to britská data, takže částky přesně nebudou odpovídat těm u nás. A je spousta závad, které si člověk opraví sám za pár korun, takové nemusí být hlášeny jako pojistné události. I tak jsou průměrné částky na první pohled dost vysoké. Co se ale nedozvídáme, je, jak často si auto dané značky vyžádá neplánovaný servis - 800 liber jednou za dva roky je totiž méně než 400 liber čtyřikrát v jednom roce.
Průměrné ceny nečekaných oprav u jednotlivých značek
Ceny pojištění jednotlivých aut se samozřejmě také velmi liší. Pojišťovna má představu, jak moc je daný model a ročník poruchový. Jenže z povahy věci bývá pojištění levnější než nutnost zaplatit opravu ze svého a pojišťovna Warrantywise zveřejnila i vztah mezi průměrnou cenou pojistného u dané značky a průměrnou cenou nečekané opravy.
Vezměme tedy opět Peugeot, značku, pro kterou je pojištění u Warrantywise nejlevnější. Stojí 103 liber na šest měsíců, tedy asi 3 300 korun, což člověku nekoupí leckdy ani nový startér nebo alternátor. Průměrná cena neočekávané opravy, a těmi startér i alternátor můžou být velmi snadno, je tu 406 liber, tj. cca 13 100 Kč. Taková částka vám zaplatí pojištění na zhruba dva roky a za tu dobou se může pokazit mnohem víc než "jen" startér nebo alternátor.
Také se ale pochopitelně nemusí pokazit vůbec nic, podstata pojištění tu zůstává. Jak vidíme z tabulky níže, potenciálně nejlépe se pojištění může vyplatit u značky Toyota, nejhůře u Porsche, kde je s cenou 504 liber (cca 16 300 Kč) docela drahé. Číslo v procentech vyjadřuje, kolik procent pojistného je průměrná částka nečekané opravy. Je-li vyšší než 500 %, znamená to, že se pojištění pořád vyplatí, i pokud jej na jednu průměrnou závadu, zaplatíte pojistné pětkrát, tj. na dva a půl roku. A to už zní jako dobrý obchod, protože aby se nenadálá vážnější závada nestala během 2,5 roku používání ojetiny bude vážně výjimečné.
Vztah průměrných cen oprav k průměrnému pojistnému dle značek
Pořád je to ale pochopitelně produkt, na kterém pojišťovna musí vydělat, takže k němu musíme přistupovat jako ke kterémukoli jinému - platit za jistotu nebo šetřit s rizikem. Pokud ale provozujete jedno auto, těžko lze za lepší řešení označit jakýsi „soukromý fond oprav”, kam bude člověk každý měsíc ukládat šestinu toho, co by jinak poslal pojišťovně každý půlrok. Když se pokazí drobnost nebo nic, bude to příjemná úspora, pokud ale „odejde” např. motor, těžko to zaplatíte z pár tisíc našetřeného pojistného.
To už ale odbíháme od tématu, nejpozoruhodnější jsou zde samotné průměrné ceny nečekaných oprav starších aut. Otázka zní: Máte podobné zkušenosti? Jsou opravy vašeho Peugeotu levné, ale časté, nebo naopak? Podělte se o ně v komentářích. A také - využili byste či využíváte podobné služby? U nás zatím podobných nabídek tolik, jako ve Velké Británii není...
Láká vás ojetý Peugeot? Podle Britů patří tahle značka k těm levnějším po stránce neočekávaných oprav. To ale pochopitelně nemusí znamenat, že provoz jejích aut bude celkově nejlevnější...
Zdroj: Warranty Wise
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva