Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut

(+ video) Náraz čtvrtinou přídě byl pro 10 z 11 aut příliš tvrdým oříškem. nejvíce, pro Fiat 500 a Hondu Jazz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut

22.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Náraz čtvrtinou přídě byl pro 10 z 11 aut příliš tvrdým oříškem. nejvíce, pro Fiat 500 a Hondu Jazz.

Bezpečnost automobilů je snad už odjakživa velmi skloňovanou vlastností a reflexí té pasivní se pěkných pár pátků snaží být crash testy Euro NCAP. Jenže přístup této organizace začíná v posledních letech připomínat frašku. I s příchodem letošního roku znovu změnila svá pravidla a znovu k horšímu. Od letoška začíná klást ještě větší důraz na elektronické berličky a podpůrné systémy na úkor pevnosti samotné karoserie. Ta přitom podle nás zaručí ochranu pasažérů mnohem lépe než nějaká nálepka na stínítku, Brusel však očividně nepřesvědčíme.

Mnohem větší výpovědní hodnotu tak pro nás začínají mít testy amerického institutu IIHS, jakkoliv i v tomto případě máme své výhrady. Zvláště vůči záměru, podle kterého by veškeré automobily toužící po nejvyšším ohodnocení měly nabízet samočinné brzdění. Pravda, podobná záležitost má na reálnou bezpečnost přece jen větší vliv než v případě inkriminovaných nálepek, bavíme se ale stále o crash testech a při vylétnutí do pangejtu vám tato pomůcka plechy či kůži nezachrání. A je otázkou, zda svou aktivitou někdy nehodu sama nezpůsobí - naše testy už mnohokrát ukázaly, že podobné asistenční systémy neomylné rozhodně nejsou.

Zanechme ale těchto úvah a podívejme se rovnou na nejnovější počin IIHS. Ten souvisí se zavedením nárazů malou částí přídě vozu v roce 2012, který měl hned během prvního kola hrozivé výsledky. Ukázal, že většina nových modelů aut je vyvíjena spíše podle norem než s ohledem na ochranu pasažérů při skutečných nárazech, jinak by při následky tohoto testu nemohly být o tolik horší než v případě dosud známých - prostor řidiče byl mnohokrát narušován zatlačeným podběhem či dokonce kolem.

V některých případech pak dokonce došlo k odlétnutí dveří, což je ta snad nejhorší možná varianta. Představte si totiž, že vykouknete z kolony, zda můžete předjíždět. V té chvíli se ovšem střetnete s protijedoucím vozem, který vás roztočí. Pokud vám přitom odlétnou dveře, jste náhle zcela nechráněni vůči ostatním motoristům a vážně riskujete svůj život, pokud tedy v tu chvíli ještě budete naživu...

Daný test je tedy velmi důležitý už jen z toho důvodu, že se na něj automobilky speciálně nepřipravují. A bezpečnost, či v mnoha případech spíše nebezpečnost, tak vychází lépe najevo, což je ostatně patrné také u nové várky jedenácti malých automobilů, které IIHS otestoval. Jakž takž totiž sítem prošel pouze jediný.

Jak je přitom naším dobrým zvykem, jednotlivé výsledky si probereme dle abecedního pořádku. Již dopředu však varujeme, že u „větší poloviny” zúčastněných o hezké čtení nepůjde. A v případě dvou modelů pak jejich dosavadní majitelé asi budou děkovat osudu a možná i začnou uvažovat o návštěvě bazaru.

Stručný přehled výsledků posledních crash testů IIHS


Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 1 - IIHS 2014 jedenact malych automobilu

Fiat 500

Italské mini je bohužel jedním ze dvou výše zmiňovaných vozů, které v rámci nového kola testů dopadly nejhůře. Po nárazu malou částí přídě totiž došlo k narušení konstrukce, která ohrozila řidiče. Jeho hlava se navíc svezla po airbagu, díky čemuž bylo riskováno další zranění. A aby toho nebylo málo, pak z pantů byly vytrženy i dveře. Ze sedmi sledovaných oblastí tak Fiat 500 na jedničku prošel pouze ve dvou případech, zatímco ve čtyřech byla jeho bezpečnost hodnocena nejhorší známkou.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 2 - IIHS 2014 Fiat 500 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 3 - IIHS 2014 Fiat 500 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 4 - IIHS 2014 Fiat 500 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 5 - IIHS 2014 Fiat 500 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 6 - IIHS 2014 Fiat 500 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 7 - IIHS 2014 Fiat 500 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 8 - IIHS 2014 Fiat 500 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 9 - IIHS 2014 Fiat 500 08Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 10 - IIHS 2014 Fiat 500 09Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 11 - IIHS 2014 Fiat 500 10Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 12 - IIHS 2014 Fiat 500 11Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 13 - IIHS 2014 Fiat 500 12

Ford Fiesta

Fiesta (testován byl model vyrobený po srpnu 2013) se oproti italskému vozu může chlubit vyšší bezpečností. Ani Ford ovšem není extrémně odolný, jak je patrné z prohnuté podlahy. Na druhou stranu, nosník se ohnul až v polovině, díky čemuž závěsy dveří zůstaly na svém místě. A přestože nahrnutí kola na podběh vypadá hrozivěji než u Fiatu, prostor řidiče tolik narušen nebyl.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 14 - IIHS 2014 Ford Fiesta 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 15 - IIHS 2014 Ford Fiesta 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 16 - IIHS 2014 Ford Fiesta 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 17 - IIHS 2014 Ford Fiesta 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 18 - IIHS 2014 Ford Fiesta 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 19 - IIHS 2014 Ford Fiesta 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 20 - IIHS 2014 Ford Fiesta 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 21 - IIHS 2014 Ford Fiesta 08

Honda Fit/Jazz

Japonský Fit nám známý jako Honda Jazz je druhým z oněch nejhorších účastníků testu. Jak je přitom patrné ze záběrů, přední sloupek doslova uvěznil nohy řidiče. Pokud by tedy při nehodě navíc došlo k požáru, pravděpodobně dojde k nejhoršímu, ačkoliv samotný náraz jste přežili bez vážnějších následků. I když k tomu by s největší pravděpodobností nedošlo, neboť stejně jako u Fiatu má i zde hlava tendenci sklouznout po airbagu na tvrdou strukturu dveří.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 22 - IIHS 2014 Honda Fit 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 23 - IIHS 2014 Honda Fit 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 24 - IIHS 2014 Honda Fit 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 25 - IIHS 2014 Honda Fit 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 26 - IIHS 2014 Honda Fit 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 27 - IIHS 2014 Honda Fit 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 28 - IIHS 2014 Honda Fit 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 29 - IIHS 2014 Honda Fit 08Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 30 - IIHS 2014 Honda Fit 09Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 31 - IIHS 2014 Honda Fit 10Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 32 - IIHS 2014 Honda Fit 11Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 33 - IIHS 2014 Honda Fit 12

Hyundai Accent

Ani korejský model není vozem, u kterého se nemusíte obávat následků havárie. Jeho podběh sice díky vysunutí kola není tak narušen a obdobné výsledky vykazuje i nosník pod dveřmi, přesto by se spodní část palubní desky s nohama řidiče potkala. Díky posunutému volantu pak byl v ohrožení také hrudník, hlava oproti tomu nenarazila do palubní desky příliš tvrdě. A hlavně jen nízkou rychlostí.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 34 - IIHS 2014 Hyundai Accent 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 35 - IIHS 2014 Hyundai Accent 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 36 - IIHS 2014 Hyundai Accent 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 37 - IIHS 2014 Hyundai Accent 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 38 - IIHS 2014 Hyundai Accent 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 39 - IIHS 2014 Hyundai Accent 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 40 - IIHS 2014 Hyundai Accent 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 41 - IIHS 2014 Hyundai Accent 08Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 42 - IIHS 2014 Hyundai Accent 09Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 43 - IIHS 2014 Hyundai Accent 10Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 44 - IIHS 2014 Hyundai Accent 11Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 45 - IIHS 2014 Hyundai Accent 12

Chevrolet Spark

Oním jednookým vítězem nového kola testů je právě Chevrolet Spark. Ani ten ovšem podle komisařů neznamená jeho naprostou bezpečnost, zvláště při střetu s většími automobily. I zde totiž po nárazu došlo k posunutí volantu a spodní části palubní desky. Veškeré ukazatele však naznačovaly, že zranění by byla nejmenší. A airbagy by pak bezpečně zabránily srážce hlavy s tvrdými částmi interiéru.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 46 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 47 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 48 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 49 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 50 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 51 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 52 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 53 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 08Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 54 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 09Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 55 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 10Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 56 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 11Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 57 - IIHS 2014 Chevrolet Spark 12

Kia Rio

S korejským modelem se opětovně vracíme do průměru, i když je nutné zmínit třeba fakt, že po nárazu se sloupek řízení posunul směrem k řidiči jen o 6 centimetrů namísto devíti, jako tomu bylo u Chevroletu. Bohužel však také došlo k jeho vyosení doprava, díky čemuž se hlava řidiče ocitla v nebezpečí. Ohroženy byly také nohy, v případě pánve a hrudníku se ovšem nějaké té ochrany již dočkáte.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 58 - IIHS 2014 Kia Rio 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 59 - IIHS 2014 Kia Rio 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 60 - IIHS 2014 Kia Rio 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 61 - IIHS 2014 Kia Rio 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 62 - IIHS 2014 Kia Rio 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 63 - IIHS 2014 Kia Rio 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 64 - IIHS 2014 Kia Rio 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 65 - IIHS 2014 Kia Rio 08Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 66 - IIHS 2014 Kia Rio 09Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 67 - IIHS 2014 Kia Rio 10Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 68 - IIHS 2014 Kia Rio 11Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 69 - IIHS 2014 Kia Rio 12

Mazda 2

Japonská Mazda byla druhým nejlepším modelem v rámci testů, což je pro značku poměrně slušné hodnocení. Tedy alespoň relativně, a to zvláště když si uvědomíme, že tento model je na konci svého životního cyklu. Přesto nedošlo k posunu volantu, ohrožena tak byla jen spodní část těla řidiče. Komisařům se ovšem nelíbilo, že hlava má tendenci sklouzávat po čelním airbagu na tvrdé části.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 70 - IIHS 2014 Mazda 2 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 71 - IIHS 2014 Mazda 2 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 72 - IIHS 2014 Mazda 2 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 73 - IIHS 2014 Mazda 2 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 74 - IIHS 2014 Mazda 2 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 75 - IIHS 2014 Mazda 2 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 76 - IIHS 2014 Mazda 2 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 77 - IIHS 2014 Mazda 2 08Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 78 - IIHS 2014 Mazda 2 09Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 79 - IIHS 2014 Mazda 2 10Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 80 - IIHS 2014 Mazda 2 11Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 81 - IIHS 2014 Mazda 2 12

Mitsubishi Mirage

Uspokojivé nejsou ani výsledky Mitsubishi, jehož dveřní práh cestoval po nárazu nějakých 11 centimetrů směrem k řidiči. Díky tomu by v ohrožení byla nejen levá noha, ale také celý bok. Navíc bylo evidováno posunutí volantu doprava, čímž se v nebezpečí dostala hlava. A aby toho nebylo málo, pak k ustřelení do strany měla tendenci i sedačka řidiče, který by se díky nedostatečnému pokrytí bočního airbagu dočkal i nárazu do prostředního sloupku.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 82 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 83 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 84 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 85 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 86 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 87 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 88 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 89 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 08Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 90 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 09Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 91 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 10Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 92 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 11Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 93 - IIHS 2014 Mitsubishi Mirage 12

Nissan Versa

Výsledky Nissanu jsou poplatné pouze pro sedan, který prošel výraznějším faceliftem než hatchback. Nabízí tak pevnější konstrukci, přičemž postaven je i na jiné platformě. Ani to ovšem nezmírnilo horší hodnocení, kde nebezpečí představuje hlavně vyosení volantu. A to nejen směrem k řidiči, ale také doprava a nahoru, díky čemuž je v ohrožení hlava i hrudník. Natlačení kolene pomalu až pod bradu pak jen celou záležitost korunuje.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 94 - IIHS 2014 Nissan Versa 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 95 - IIHS 2014 Nissan Versa 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 96 - IIHS 2014 Nissan Versa 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 97 - IIHS 2014 Nissan Versa 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 98 - IIHS 2014 Nissan Versa 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 99 - IIHS 2014 Nissan Versa 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 100 - IIHS 2014 Nissan Versa 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 101 - IIHS 2014 Nissan Versa 08

Toyota Prius C

Poslední dvojice testovaných vozů má k sobě po konstrukční stránce velmi blízko, neboť Prius C představený v roce 2012 je odvozen z Toyoty Yaris. Kupodivu však nabízí výrazně horší ochranu (že by následky hybridizace?), zvláště v oblasti nohou, u nichž by došlo ke zlomení na několika místech. Bezpečnostní pás by pak jen lehce zmírnil trajektorii těla mířícího do palubní desky, kvůli čemuž je v ohrožení hlavně hlava řidiče.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 102 - IIHS 2014 Toyota Prius c 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 103 - IIHS 2014 Toyota Prius c 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 104 - IIHS 2014 Toyota Prius c 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 105 - IIHS 2014 Toyota Prius c 04Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 106 - IIHS 2014 Toyota Prius c 05Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 107 - IIHS 2014 Toyota Prius c 06Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 108 - IIHS 2014 Toyota Prius c 07Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 109 - IIHS 2014 Toyota Prius c 08

Toyota Yaris

Yaris je na tom obdobně jako výše zmíněný hybrid, ovšem s tím rozdílem, že jeho bezpečnostní pásy jsou již v naprostém pořádku. Také hrozba pro nohy je nižší. Při nárazu malou částí přídě ovšem nedošlo k aktivaci bočního airbagu, čímž hrozil náraz hlavy do bočních oken. Jinak ovšem můžeme navzdory hrozivě vypadajícímu torzu kastle po nárazu deklarovat tento vůz jako ucházející.

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 110 - IIHS 2014 Toyota Yaris 01Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 111 - IIHS 2014 Toyota Yaris 02Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 112 - IIHS 2014 Toyota Yaris 03Nové crash testy IIHS s velkým odsazením odhalily zranitelnost většiny malých aut - 113 - IIHS 2014 Toyota Yaris 04

Zdroj: IIHS

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše