Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nordschleife rychlostní limity nezruší, ne letos
12.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nedávné spekulace vlévaly optimismus do žil, oficiální vyjádření provozovatele Severní smyčky ale naděje na změnu hatí. Zrušení omezení není v plánu.
Pokud vás život v posledních měsících naplňovaly docela jiné věci než radosti světa čtyř kol a rádi byste to nyní napravili, máme pro vás špatné zprávy. Už to nepůjde, alespoň ne tak úplně, ne na Severní smyčce Nürburgringu. Právě tam totiž na jaře došlo ke smrtící nehodě, která podobu tohoto okruhu změnila, možná nadobro. „Německá FIA” zavedla v reakci na tuto událost pro závody rychlostní limity, které časem nejenže nebyly zrušeny, ale sám provozovatel okruhu je z vlastní vůle rozšířil na veškeré akce zde konané. To ve výsledku znamená i zákaz pokusů o rekordy ze strany těch, kteří si Ring pronajmou sami pro sebe.
Neptejte se nás, jaký má takový vývoj smysl, protože podle nás žádný nemá. Smrtelná nehoda je jistě nepříjemná věc, na jedné z nejvíce smrtících tratí světa ale není ničím novým. Naprosto chápeme snahu provozovatelů takovým momentům zabránit a obecně ji nepochybně podporujeme, ale ne tímto způsobem. Rychlostní limit není něco, co by patřilo na uzavřený závodní okruh a pokud se na něm má něco měnit, tak cestou, která dovolí rychlosti neomezeně holdovat s minimalizací rizik pro okolí, nikoli omezením používání samotného okruhu bez jakýchkoli dalších změn.
Stalo se ale to druhé. A je to vrcholně podivná věc. Zdálo se nám tak docela uvěřitelné, když se začalo proslýchat, že Nordschleife zákaz pokusů o rekordy zase zruší. Však takto provozovatel sám podrývá své vlastní podnikání z důvodů jistě vážných, ale způsobem přesto nepřiměřeným. Takřka souběžně se objevivší informace o tom, jak provozovatel přemýšlí, kudy dál, ale naši víru v brzkou změnu k lepšímu poněkud podrývaly. Nyní je zřejmé, že nikoli nemístně.
Kolegům z GT Spirit se totiž v návaznosti na poslední dění podařilo získat oficiální vyjádření provozovatele Nürburgringu, firmy Capricorn Nurburgring GmbH. Její šéf komunikace Uwe Baldes k tomu řekl stroze: „Nedošlo zatím k žádné změně situaci na trati, a tak rychlostní limit ve třech sekcích nebude zrušen ani ve zbytku sezóny 2015.”
Z toho je zřejmé, že očekávání brzké změny není na místě. A dále to prohlubuje obavy ze schopnosti či ochoty aktuálního provozovatele okruhu jednat racionálně. I když uběhla teprve polovina roku 2015 a na realizaci jakékoli modifikace čehokoli je spousta času, Capricorn už nyní ví, že do konce roku s limity nic neudělá. A to navzdory tomu, že jej musí stát peníze - atraktivita okruhu pro nadšené řidiče i automobilky a další případné nájemce tím nepochybně klesá.
Zůstává tedy otázkou, co vůbec k zavedení tak drastických omezení vedlo a co je jejich pravou příčinou. Znovu o ní nechceme spekulovat, zdá se nám ale nanejvýš nepravděpodobné, že by tím jediným či alespoň hlavním důvodem byla jarní nehoda - jakkoli ji nechceme zlehčovat, na Nordschleife za dobu její existence zemřely stovky lidí (hovoří se o téměř 70 závodnících a více než 130 dalších lidech z řad návštěvníků a diváků, přesná statistika ale neexistuje) a toto číslo z podstaty nikdy nebude konečné. Má jistě smysl bojovat za to, aby bylo co nejnižší, ne však způsobem, který zasáhne samotnou podstatu existence trati. A to se nyní děje v míře větší než malé.
Nürburgring a jeho Severní smyčka nikdy nebyly bezpečným místem, Niki Lauda o tom ví své. Každý se sem ale může a nemusí vydat s vědomím jeho rizik, ať už jde o řidiče nebo diváky
Přesto na okruhu nyní platí rychlostní limity...
...prý kvůli nepochybně děsivé, ale ve výsledku jen jedné z mnoha smrtelných nehod
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva