Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nordschleife pro rok 2016 citelně zdražuje, podívejte se, jak se mění trať
5.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Až o 15 procent podraží vjezd na slavný okruh. Ten momentálně prochází největší rekonstrukcí posledních let, se zvýšením cen to může mít spojitost.
Patrně víte, že Severní smyčka Nürburgringu momentálně prochází svou největší přestavbou posledních let. Děje se tak po těžké jarní nehodě, která stála život jednoho z diváků a vyžádala si úpravy zejména okolí trati. Co přesně se mění, jsme probírali nedávno a ve svém důsledku to znamená, že na rozdíl od jiných zimních sezón je po tu letošní na Nordschleife zavřeno - od listopadu až do března.
Jak přesně se změní samotná trať, je otázkou. Někteří hovoří o tom, že bude eliminován skok, který dal jméno slavnému Flugplatzu, samotné vedení Nürburgringu se ale o ničem takovém nikdy oficiálně nezmínilo. Modifikován má být v tomto místě pouze povrch trati, který odstraní nerovnosti vzniklé mnoha léty zatěžování a teplotních rozdílů, nic více.
Také v posledním příspěvku na webu Ringu je uvedeno, že charakter trati nebude žádným způsobem dotčen, je ale pochopitelně otázkou, kde končí marketing a začíná realita. Odhadnout to druhé se můžete pokusit i s pomocí přiložených fotografií, které právě zejména přestavbu Fluplatzu dokumentují - vidíme kompletní odstranění povrchu, provozovatel trati pak dodává, že ten nový bude lépe odolávat času i teplotním vlivům. Dobře ale víme, že zrovna na tomto místě stačí změnit velmi málo, aby „nejskákavější” místo trati bylo v tomto směru omezeno nebo zcela eliminováno. Pravdu zde zřejmě odhalí až čas a první zkušenosti v novém otevíracím roce.
Právě během něj si ale budete muset za návštěvu Ringu připlatit, jak včera provozovatel též oznámil. Tedy, s jednou výjimkou - pokud si do konce roku pořídíte tzv. Jahreskarte, tedy roční vstup, zaplatíte letošních 1 650 Eur, tedy asi 44 600 Kč. Pokud tento termín prováháte, musíte si připravit už 1 900 Eur, tedy asi 51 400 Kč a o plných 15 procent více než loni. To je opravdu velký rozdíl, nově či spíše staronově ale bude v této ceně i neomezený vstup na moderní Nürburgring, tzv. GP Strecke po čas jejích otevíracích dnů.
Mění se i ceny kratších vstupů, zde už jen o jednotky Eur a procent, jak vám nejlépe vykreslí přiložená tabulka. Pro férovost musíme dodat, že po zdražení v roce 2014 se loni cen neměnily, teď ale zamířily nahoru o to více. Pravda, hrátky na Ringu nikdy nebyly levnou záležitostí a při ostré jízdě po více než 20 km dlouhé trati nebude investice do ceny vstupného tou největší. Přesto asi nikoho nepotěší, že v roce 2016 bude jedno kolo stát už 29 Eur, asi Kč.
Ceny vstupu na Nordschleife v roce 2016 a srovnání s cenami roku 2015
Jestli mají přestavba trati a zvýšení cen souvislost, je otázkou, snažit se vysvětlit jedno druhým ale nepochybně lze. Jestli tyto novinky nějak zahýbají s oblibou trati, též nedokážeme říci, ale nepředpokládáme to - na Ringu buď tráví čas ti, co na to mají, nebo ti, jejichž nadšení pro věc je tak velké, že budou raději jíst suché rohlíky, než aby se o tuto kratochvíli připravili. Příští rok ale dozajista poví více...
Takhle se nyní mění trať, zejména pak slavný Flugplatz
Zdroj: Nuerburgring.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus