Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nenechávejte si přehrát software 2,0 TDI kvůli emisím, radí Němci, jsou pak hlučné
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V kauze Dieselgate VW zjevně ještě nemá vyhráno. Další problémy musí řešit v Evropě, příznivě se pro něj situace nevyvíjí ani ve Státech.
Již se zdálo, že kauza Dieselgate pomalu míří ke svému konci. Koncern VW Group se domluvil s americkými úřady na urovnání skandálu a je do detailu známo, co se stane s postiženými auty, v Evropě pak již delší dobu pracuje na přehrání softwaru vozů osazených motory TDI EA 189.
Německý ADAC již také otestoval, co s auty ona oprava přesně udělá, tedy jak se změní emise, spotřeba, výkon a další klíčové parametry motorů 2,0 TDI (1,6 TDI zatím nebyly svolány). A došel k pro VW docela pozitivním závěrům. Vypadalo to tedy, že se dočkáme již jen několika málo mediálních „štěků“, a pojede se dál, nicméně aktuálně vyvstaly hned dva nové problémy, jimž musí Volkswagen čelit.
Tím hlavním je, že bílá holubice nového software řízení motoru není zase tak bílá, jak se zprvu mohlo zdát. Na papíře z toho vyšla ve většině testů (nejen toho ADACu) dobře, jenže ne všechno lze dostat na papír. Část zákazníků, kteří již danou modifikaci podstoupili, hovoří o „hlučném a strašidelném dieselovém klapání, které přichází ke slovu při částečném zatížení v pásmu 1 200 až 2 000 otáček“.
Další motoristé pak zmiňují hlučnou jízdu v jiných režimech, Volkswagen ale nejspíše o problémech ví. Jeden z majitelů „lidového vozu“ uvedl, že automobilka již má připravený „aktualizaci aktualizace“. Mluvčí Audi problémy dokonce oficiálně připustil, prý se ale týkají jen zlomku aut, přičemž celkově již bylo u čtyř kruhů konvertováno okolo 70 tisíc aut.
Volkswagen kromě toho přislíbil, že celou záležitost vyšetří. Zároveň automobilka dodává, že v dlouhodobém horizontu není se svolávací akcí jediný problém, což se ostatně dalo čekat. Pokud by totiž padla jakákoliv jiná slova, nedorazil by do servisů již jediný motorista. Dosavadní zkušenosti ale k jiné radě nesvádějí je a nakonec ani nás - pokud váš VW (či Škoda, Seat, Audi, cokoli...) s 2,0 funguje podle vašich představ, proč něco měnit do chvíle, než budou tyto potíže vyřešeny? Však kolik jich může být... A dostat se do nekonečného kolotoče aktualizací řídící jednotky motoru jistě nikdo nechce
Vliv nového software na výkon a točivý moment motoru dle ADAC


Výkon i točivý moment se u tohoto vozu navýšily, reálné hodnoty však byly vyšší než udávané již před modifikací softwaru
Fotografie a video z testování
VW Golf 2,0 TDI byl jedním ze čtyř aut, které ADAC podrobil měřením. Došel k pozitivním závěrům, zákazníci si ale stěžují na neměřitelné podivnosti v chování motoru
Evropa ale není jediné místo, kde VW s opravou nejde vše tak úplné podle jeho představ. Podívat se můžeme také do Ameriky, kde sdružení CARB (California Air Resources Board) odmítlo návrh koncernu na opravu vozů značek VW a Audi (jde o modelové roky 2009-2016), jež jsou poháněny třílitrovým šestiválcem. Ten se sice do emisních testů snaží vejít jinak než dvoulitrový turbodiesel, ve výsledku ale beztak dochází v reálu k nesrovnatelně vyšší produkci vyšších emisí NOx.
„Návrhy Volkswagenu a Audi jsou nekompletní, ve značné části vadné a nesplňují legální požadavky, aby bylo možné tato vozidla navrátit na úroveň požadovanou legislativou,“ uvádí ve svém prohlášení CARB. Sdružení navíc dodalo, že minimálně do prosince nebude mít k dispozici veškerá data, aby mohlo zodpovědně prohlásit, zda modifikace je účinná.
Pokud se přitom VW Group a CARB nedomluví, pak se koncern musí připravit na jediné možné východisko, které mu ostatně hrozí také u aut s dvoulitrovým dieselem - tedy na zpětný odkup. Zde se ovšem již nejedná o takovou „ránu“. Zatímco motorem 2,0 TDI bylo v Americe osazeno zhruba 482 000 aut, nyní je ve hře pouze 85 tisíc exemplářů, byť dražších aut.
Jedním z postižených aut je VW Touareg s motorem 3,0 TDI
Zdroj: Focus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 4 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 6 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 7 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 8 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva