Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nenechávejte si přehrát software 2,0 TDI kvůli emisím, radí Němci, jsou pak hlučné
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V kauze Dieselgate VW zjevně ještě nemá vyhráno. Další problémy musí řešit v Evropě, příznivě se pro něj situace nevyvíjí ani ve Státech.
Již se zdálo, že kauza Dieselgate pomalu míří ke svému konci. Koncern VW Group se domluvil s americkými úřady na urovnání skandálu a je do detailu známo, co se stane s postiženými auty, v Evropě pak již delší dobu pracuje na přehrání softwaru vozů osazených motory TDI EA 189.
Německý ADAC již také otestoval, co s auty ona oprava přesně udělá, tedy jak se změní emise, spotřeba, výkon a další klíčové parametry motorů 2,0 TDI (1,6 TDI zatím nebyly svolány). A došel k pro VW docela pozitivním závěrům. Vypadalo to tedy, že se dočkáme již jen několika málo mediálních „štěků“, a pojede se dál, nicméně aktuálně vyvstaly hned dva nové problémy, jimž musí Volkswagen čelit.
Tím hlavním je, že bílá holubice nového software řízení motoru není zase tak bílá, jak se zprvu mohlo zdát. Na papíře z toho vyšla ve většině testů (nejen toho ADACu) dobře, jenže ne všechno lze dostat na papír. Část zákazníků, kteří již danou modifikaci podstoupili, hovoří o „hlučném a strašidelném dieselovém klapání, které přichází ke slovu při částečném zatížení v pásmu 1 200 až 2 000 otáček“.
Další motoristé pak zmiňují hlučnou jízdu v jiných režimech, Volkswagen ale nejspíše o problémech ví. Jeden z majitelů „lidového vozu“ uvedl, že automobilka již má připravený „aktualizaci aktualizace“. Mluvčí Audi problémy dokonce oficiálně připustil, prý se ale týkají jen zlomku aut, přičemž celkově již bylo u čtyř kruhů konvertováno okolo 70 tisíc aut.
Volkswagen kromě toho přislíbil, že celou záležitost vyšetří. Zároveň automobilka dodává, že v dlouhodobém horizontu není se svolávací akcí jediný problém, což se ostatně dalo čekat. Pokud by totiž padla jakákoliv jiná slova, nedorazil by do servisů již jediný motorista. Dosavadní zkušenosti ale k jiné radě nesvádějí je a nakonec ani nás - pokud váš VW (či Škoda, Seat, Audi, cokoli...) s 2,0 funguje podle vašich představ, proč něco měnit do chvíle, než budou tyto potíže vyřešeny? Však kolik jich může být... A dostat se do nekonečného kolotoče aktualizací řídící jednotky motoru jistě nikdo nechce
Vliv nového software na výkon a točivý moment motoru dle ADAC
Výkon i točivý moment se u tohoto vozu navýšily, reálné hodnoty však byly vyšší než udávané již před modifikací softwaru
Fotografie a video z testování
VW Golf 2,0 TDI byl jedním ze čtyř aut, které ADAC podrobil měřením. Došel k pozitivním závěrům, zákazníci si ale stěžují na neměřitelné podivnosti v chování motoru
Evropa ale není jediné místo, kde VW s opravou nejde vše tak úplné podle jeho představ. Podívat se můžeme také do Ameriky, kde sdružení CARB (California Air Resources Board) odmítlo návrh koncernu na opravu vozů značek VW a Audi (jde o modelové roky 2009-2016), jež jsou poháněny třílitrovým šestiválcem. Ten se sice do emisních testů snaží vejít jinak než dvoulitrový turbodiesel, ve výsledku ale beztak dochází v reálu k nesrovnatelně vyšší produkci vyšších emisí NOx.
„Návrhy Volkswagenu a Audi jsou nekompletní, ve značné části vadné a nesplňují legální požadavky, aby bylo možné tato vozidla navrátit na úroveň požadovanou legislativou,“ uvádí ve svém prohlášení CARB. Sdružení navíc dodalo, že minimálně do prosince nebude mít k dispozici veškerá data, aby mohlo zodpovědně prohlásit, zda modifikace je účinná.
Pokud se přitom VW Group a CARB nedomluví, pak se koncern musí připravit na jediné možné východisko, které mu ostatně hrozí také u aut s dvoulitrovým dieselem - tedy na zpětný odkup. Zde se ovšem již nejedná o takovou „ránu“. Zatímco motorem 2,0 TDI bylo v Americe osazeno zhruba 482 000 aut, nyní je ve hře pouze 85 tisíc exemplářů, byť dražších aut.
Jedním z postižených aut je VW Touareg s motorem 3,0 TDI
Zdroj: Focus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva