Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává

Jako nové stojí tohle auto míň než 500 tisíc korun, takže opravdu není drahé. Jenže skutečně lákavé je až s 1,5litrovým turbodieselem, který dnes jako nový nekoupíte. I proto si s ním auto slušně drží hodnotu, ale má smysl po něm jít, je to úsporný a spolehlivý motor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává

před 7 hodinami | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává

/

Foto: Peugeot

Jako nové stojí tohle auto míň než 500 tisíc korun, takže opravdu není drahé. Jenže skutečně lákavé je až s 1,5litrovým turbodieselem, který dnes jako nový nekoupíte. I proto si s ním auto slušně drží hodnotu, ale má smysl po něm jít, je to úsporný a spolehlivý motor.

Pokud přijde řeč na italská či francouzská auta, bývá v pozitivech zmiňován především design. Vše ostatní je zahaleno v oparu negativních zkazek, z nichž mnohé mají reálný základ. I proto je z druhé ruky můžete pořídit poměrně levně, přestože za sebou mají jen pár let služby a na kontě klidně i menší nájezd. Výjimkou není ani Peugeot 2008 druhé generace, který byl představen v červnu 2019 a prodávat se začal o pár měsíců později. Ani nejstarší kusy za sebou nemají ví než pět let provozu.

Chcete vědět, kolik si na ně musíte připravit? Než se k dané částce dostaneme, jen na chvíli mrkneme do aktuálního ceníku. Ten díky momentálně probíhající akci startuje na 499 900 Kč, za což dostáváte benzinové provedení osazené tříválcovou jedna-dvojkou a šestistupňovým manuálem. V případě výbavy je pak možné počítat s automatickou klimatizací uvnitř, stejně jako třeba s 10palcovou centrální obrazovkou multimédií. Exteriér vám ale budou poněkud hyzdit 16palcová ocelová kola.

Ale rychle zpátky do bazarů, kde vám bude stačit méně než 200 tisíc korun. S touto sumou je obvykle spojeno totéž hnací ústrojí, ovšem posílající svých 100 koní na lité ráfky. Je ale třeba počítat s tím, že nájezd se bude pohybovat mezi 100 a 200 tisíci kilometry. Něco takového lze ale ve finále brát i jako dobrou zprávu, neboť víte, že takové porce se Francouz dožije. Jen je třeba dobrá péče, pročež bude lepší koukat spíš po míň jetých kusech.

Jakmile se budete s limitem nájezdu držet pod 100 tisíci kilometry, musíte svůj rozpočet navýšit na alespoň 300 tisíc korun. V té chvíli je ale možné kromě benzinového motoru sáhnout také po 1,5litrovém turbodieselu. Dokonce i po jeho silnější verzi produkující 130 koní, jež má na povel osmistupňový automat. Nepřekvapivé pak je, že stejné peníze dáte v bazarech také za ojetou elektrickou verzi, dokonce i z let 2021 a 2022. Zájem o ně je ve srovnání se zmiňovaným dieselem nepřekvapivě minimální.

Divit se tomu vážně nelze, neboť verze e-2008 kvůli co nejnižší ceně dostala do vínku baterie o kapacitě 50 kWh, z čehož využitelných je pouze 46,2 kWh. Máme tu tedy ekvivalent 12litrové nádrže nafty, se kterou udávaných 310 km zvládnete jen s extrémním sebezapřením. V zimě navíc dojezd ještě víc klesá, načež problémem mohou být i kratší výlety. V důsledku toho lidé po elektromobilu netouží, a tak ve finále cenu stlačíte i na nějakých 250 tisíc.

Naši kolegové z německého Auto Bildu sáhli po dieselové verzi z roku 2020, která měla najeto 92 191 km. Cenu si pak drží daleko lépe, neboť momentálně je nabízena za necelých 400 tisíc korun. Nejen proto, že jde o asi nejlepší pohon pro SUV, ale zároveň jde o to nejméně problematické. S benzinovou jedna-dvojkou se totiž musíte obávat hlavně časté výměny rozvodů, neboť řemeny se koupou v olejové lázni, na jejíž kvalitu jsou hodně citlivé.

Pokud tedy toužíte po benzinové verzi, je třeba požadovat opravdu kompletní servisní historii. V případě dieselu pak trvejte na testovací jízdě u silnějšího provedení, a sice kvůli automatu, který občas může začít stávkovat. Vše by ale měl vyřešit update softwaru. Jinak je nicméně tento motor chválen, což ovšem nelze říci o multimédiích. Právě elektronika je tradičním nešvarem u francouzských aut a Peugeot 2008 dokládá, že na obrat stále nedošlo.

Mimo to si ohlídejte, že v pořádku je veškeré čalounění, dekory a plasty, neboť většina materiálů nemá velkou výdrž. Což pro automobilku není ideální vizitka, protože podobný popis většinou sedí na auta po deseti- a víceleté službě. Druhá generace francouzského SUV však často má před sebou první návštěvu technické kontroly. Během tak krátkého času byla už více než desetkrát povolávána do servisů, načež zkontrolujte, že má veškeré akce za sebou.

Jinak není příliš co řešit, chválit si budete především komfortní podvozek. Ovšem jen za předpokladu, že odoláte vábení litých osmnáctek. Při volbě dieselu je možné počítat rovněž s reálnou pětilitrovou spotřebou, obětovat však musíte dynamiku. Volba je tedy na vás, za nás už jen zmíníme, že Peugeot 2008 prošel v roce 2023 faceliftem, který elektrické verzi nadělil o trochu větší baterie. Ovšem i s nimi jeho hodnota padá velmi rychle.


Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává - 1 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 04Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává - 2 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 05Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává - 3 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 06
Druhá generace francouzského SUV nabrala na kráse i kvalitách, jakkoli zejména s elektronickými šotky je třeba počítat nadále. Největší smysl dává dieselový pohon, se kterým je spojena i nejvyšší odolnost. Foto: Peugeot

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše