Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejméně spolehlivá auta v roce 2015: do Tesly teče, Fiat neřadí
21.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ tabulky, videa) Podle Consumer Reports jsou nejspolehlivější opět Lexus a Toyota. Tesla Model S je na tom tak zle, že přišla i o doporučení.
Spolehlivostí nových aut se zabývá řada organizací, přičemž tou zřejmě nejznámější je společnost J.D. Power. Ta naposledy oslovila téměř patnáct tisíc německých řidičů, kteří na vrchol poslali japonskou Mazdu a Mitsubishi. Na třetím místě se však objevila Škoda, což bylo pro odpůrce této značky nemilé překvapení. Mladoboleslavskou automobilkou se však dnes zabývat nebudeme vůbec, neboť se za dalším podobným žebříčkem přesuneme za Atlantik, kde se novější Škoda vyskytne jen zřídka.
Na světě je totiž nový žebříček spolehlivosti aut Annual Auto Reliability Survey, která má jiný věrohodný zdroj - Consumer Reports. Tento magazín vychází z dotazníků hned 740 tisíc majitelů, kteří vlastní maximálně tři roky starý vůz. Z jejich výpovědí byla sestavena tabulka zahrnující osmadvacet značek, které mají ve svém aktivním aktuálním portfoliu minimálně dva modely. Z toho důvodu v přehledu značek nenajdete kupříkladu Teslu, která vám prozatím může nabídnout pouze Model S, nový Model X se zatím do této statistik z podstaty „kvalifikovat” ani nemohl.
To ovšem neznamená, že by se americká automobilka nedočkala žádného verdiktu. Consumer Reports má k dispozici hodnocení 1 400 majitelů, kteří tento elektromobil vlastní. Příliš spokojeni s ním ale zjevně nejsou, neboť si stěžují na dobíjení, oblast středové konzole a některé prvky spojené s dveřmi a okny. Kritice se pak nevyhnul ani elektrický pohon nebo střešní okno, které rachotí, skřípe a dokonce není vodotěsné.
Ačkoliv tedy společnost Consumer Reports nedávno Teslu Model S doporučila mj. pro její jízdní dynamiku, nyní své doporučení bere zpět. Podle stanov CS totiž nemůže doporučení dostat vůz, který se potýká s horší než podprůměrnou spolehlivostí. Na to již zareagovaly akcie automobilky, které krátce po vydání nového žebříčku oslabily o 10 procent a nakonec skončily 7 procent pod svou dosavadní hodnotou.
Tesla je ovšem nadále optimistická a dodává, že podle společnosti Consumer Reports jsou zákazníci značce věrni a spokojeni jsou se servisem. Důvodem by mohl být i to, že automobilka se snaží většinu problémů se softwarem vyřešit dálkově bez nutnosti svolávacích akcí. Pokud pak podle mluvčího značky dojde k nutnosti výměny hardwaru, snaží se Tesla, aby veškerý tento proces zákazníka „co nejméně bolel“.
Tím ovšem máme probranou automobilku, která v celkovém žebříčku nefiguruje, pročež bychom již výrobce elektrických vozů mohli opustit. Zamíříme přitom rovnou na vrchol tabulky, kde se usadily Lexus a Toyota. Jejich prvotřídní hodnocení se tak nějak očekávalo, už jen proto, že stejné pozice japonské značky obsadily také loni a vůbec ve většině podobných žebříčků. Vskutku zajímavý je ovšem pohyb na dalších příčkách.
Letošní třetí pozici si „urvalo“ Audi, které tak je nejlépe hodnocenou evropskou automobilkou. Oproti loňsku si čtyři kruhy polepšily o dvě místa, přičemž zákazníci si pochvalovali hlavně práci dvouspojkového automatu. To je velmi důležitý faktor, neboť právě problémy s převodovkami (nikoliv s konvenčními, ale spíše s „moderními” typu CVT) jsou podle dotazníků Consumer Reports druhou nejčastější oblastí kritiky zákazníků.
Tou první jsou multimediální systémy, přičemž na tento nešvar dojely hlavně japonské automobilky jako Honda a Infiniti, které vůči loňsku propadly každá o čtyři příčky. Zákazníci si přitom nejvíce stěžovali na zamrzání či dočasné nebo permanentní zasekávání displejů i fakt, že velkou řadu problémů nebylo možné vyřešit na dálku přehráním softwaru, ale bylo nutné navštívit servis kvůli výměně hardwaru.
Obě japonské značky však již spadají do průměrně hodnocených značek, zatímco my se ještě na chvíli vrátíme na čelo pelotonu, kam se probojovala i letos šestá Kia. Ta si vůči loňsku polepšila o čtyři příčky, nebyla však největším „skokanem“. Tím se stává Ford, jehož hodnocení bylo navýšeno o šest pozic. Nicméně i nadále je americká automobilka v horším podprůměru a v jiných statistikách tohoto typu si nevede lépe, spíše naopak.
Jake Fisher, šéf automobilové sekce u Consumer Reports, přitom k výsledku modrého oválu dodává, že „jejich předchozí produkty byly zcela nové. Nové bylo zkrátka vše od multimediálních systémů přes převodovky a motory až po platformy. To srazilo spolehlivost dolů. Nyní však všechny tyto produkty začínají dozrávat, což pro změnu vede k vyšší spolehlivosti.“
Tím se dostáváme na chvost tabulky, kde najdeme Jeep a Fiat. Oběma automobilkám přitom výraznou měrou ublížily modely Cherokee a 500L, které jsou zároveň jedněmi z pěti nejhůře hodnocených vozů letošního roku. Zákazníci si přitom stěžují hlavně na nový devítistupňový automat, který se zasekává a neřadí. V případě prvního vozu se k tomu navíc přidávají problémy se systémem UConnect, u druhého pak s motory.
Viceprezident amerického zastoupení koncernu FCA Matt Liddane k danému výsledku dodává, že obě značky si váží názoru zákazníků a hodlají jej využít v neustálém zlepšování svých vozidel. Obdobná slova jsme ale mohli zaslechnout již loni, kdy Jeep a Fiat rovněž skončily na dně. Opět přitom u toho byly modely Cherokee a 500L, u kterých by tedy FCA mělo provést opravdu důkladný facelift.
Bližší informace se dozvíte v níže přiložených tabulkách či videích. My pak jen vypíchneme desítku letošních nejméně spolehlivých modelů dle Consumer Reports, která je seřazena od nejhoršího po nejméně špatný.
10 nejméně spolehlivých modelů dle Consumer Reports pro rok 2015
1. Fiat 500L
2. Ford Fiesta
3. Cadillac Escalade
4. Jeep Cherokee
5. Chevrolet Corvette
6. Chevrolet Suburban/GMC Yukon XL
7. Ram 2500
8. Chevrolet Colorado/GMC Canyon
9. Nissan Pathfinder
10. Cadillac ATS
Žebříček spolehlivosti značek dle Consumer Reports pro rok 2015


Pravá tabulka zobrazuje nejen spolehlivost značky, ale také rozdíl mezi nejméně a nejhůře hodnoceným modelem, který je vyznačen modrým polem
Tesla Model S sice nedávno získala od Consumer Reports doporučení díky své jízdní dynamice, to však nyní bylo kvůli špatné spolehlivosti staženo. Do auta mimo jiné zatéká
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB