Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlevnější moderní Dacia v poměru prostor/cena skončila bez nástupce. V bazarech chytla druhou mízu
11.4.2024 | Petr Prokopec
Dacia se v zásadě drží svého kopyta, některé zajímavé vozy ale ze své nabídky přece jen vyřazuje, aniž by je nahradila jinými. Dokker patří mezi takové, i když má co nabídnout. Právě proto ale může ojetý stát snadno víc než kdysi nový.
Ceny nových aut vystřelily v posledních letech razantně vzhůru. Jako příklad povětšinou poukazujeme na posun, jaký se během deseti let odehrál u Škody Octavia, nicméně ke zdražování došlo prakticky všude. Uchráněna od tohoto nepříjemného kroku nebyla ani Dacia, neboť jejích showroomech jste dříve mohli pořídit Logan či Sandero od 170 tisíc korun. Aktuálně však první zmíněný vůz v nabídce chybí, na druhý si pak musíte připravit minimálně 319 900 Kč, což je skoro dvojnásobek a o 23 tisíc korun vyšší suma než ještě na konci loňského roku. Přesto zůstává jedním z nejlevnějších nových aut na českém trhu.
Právě z těchto důvodů řada Čechů již ani nepošilhává po aktuální nabídce automobilek, nýbrž loví v bazarech. Pokud mezi ně patříte a Dacia je jedním z těch výrobců, kteří se dostali na váš seznam potenciálních kandidátů, pak vás může čekat menší šok. Zvláště pokud ve vašem hledáčku utkvěl mimořádně praktický Dokker. Ten po příchodu na trh v roce 2012 startoval pod 200 tisíci korunami, následně se pak jeho cena začala lehce zvyšovat. Stále ovšem nebylo třeba kvůli pořízení navštívit banku s kuklou na hlavě.
K něčemu takovému se ale možná budete muset odhodlat nyní, třebaže Dokker už se tři roky nevyrábí, v roce 2021 skončil bez nástupce. V případě zájmu o nejnovější možné kousky s nájezdem do 50 tisíc km v kombinaci s přeplňovanou jedna-trojkou naladěnou na 130 koní a ve verzi Stepway může Dokker stát snadno přes 500 tisíc korun, tedy i víc než v době, kdy opouštěl továrnu v Maroku. Důvodem, proč se tak děje, je skutečnost, že nic podobného dnes neseženete. A poměr mezi poptávkou a nabídkou (či spíše nenabídkou) už udělá své.
Silnou stránkou této Dacie je zavazadlový prostor schopný pojmout až 3 tisíce litrů nákladu, byla to svého času nejlevnější moderní Dacia v poměru prostor/cena. Dokker se tak stal terčem mnoha modifikací, které z něj dělaly obytný vůz. Jenže zatímco v případě konkurence jste se pod milion korun nemohli dostat, rumunský zástupce vyšel na hubičku i s veškerými úpravami. Na ty ovšem nemuselo dojít, v té chvíli zde tak byl neskutečně levný pracant. Zájem tedy o něj mají i živnostníci.
V souvislosti s tím lze zmínit další důvod nemalého zájmu, a sice motory upravené již továrnou ke spalování plynu. U verze na LPG sice následně nemůžete počítat s oslňující dynamikou, na druhé straně vás však provoz nezruinuje. Než ovšem rozbijete prasátko a zamíříte do nejbližšího bazaru, je třeba zpozornět. I přesto, že se ojetý Dokker může prodávat dráž než svého času nový, totiž není vše jen třpytivé. Možnost naložit dovnitř europaletu se totiž negativně podepsala na podvozku.
Otázkou je rovněž ochrana proti korozi, Dacia poskytuje pouze šestiletou garanci. Za většinou branže tak zaostává o polovinu, což již může něco naznačovat. Výtky mimo to míří také k bočním posuvným dveřím, jež rachotí i v případě, že jsou zcela v pořádku - samotný mechanismus byl ale mimo jiné i předmětem svolávací akce. K servisním technikům pak ostatně musela část produkce také kvůli špatně svařeným katalyzátorům či nefunkčnímu airbagu řidiče.
Právě problémy s korozí mají být důvodem, proč se Dokker propadl až na úplný konec německého TÜV Reportu. Majitelé nicméně uvádí, že po faceliftu, který přišel v roce 2017, již byly veškeré porodní bolístky zdárně vyřešeny. To ostatně potvrzují i kolegové z Auto Bildu po testu hned několika motorizací. U nich pak nenarazili na nic vyloženě problematického, jakkoli i oni poukazují hlavně na onen růst cen, který trochu zvyšuje očekávání a krotí nadšení.
V bazarech tak můžete zažít zklamání, neboť se musíte smířit s lehkým a ne zrovna přesným řízením či řadou nekrytých panelů karoserie - jsou sice lakované, ale tím vše končí. Pokud ale chystáte onu konverzi na obytný vůz či vám Dokker bude sloužit na stavbách, daný nešvar jistě přejdete stejně snadno, jako se měkce naladěný podvozek vozu vyrovnávání s většinou hrbolů a výmolů.
Dokker lze pořídit v užitkové i osobní verzi. Zejména první zmíněná je nyní velmi vyhledávaná ať již živnostníky, tak nadšenci, kteří ji berou jako základ pro levnou konverzi na karavan. Foto: Dacia
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci podrobili nový VW Passat důkladnému testu. Dnes spíš česko-slovenské auto si o známce 1 může nechat jen zdát
před 11 hodinami - Čínský soupeř Škody Octavia dorazil do Evropy v novém, levněji nabídne víc velikosti, výkonu i výbavy
včera - Historie levného ojetého Rolls-Roycu Phantom je pojízdným varováním pro všechny kupce kdysi drahých ojetin
včera - Primitivní a laciné Mitsubishi porazilo Porsche v testu Car and Driver, má svým způsobem lepší motor
včera - Dohoda VW a Renaultu o společném projektu malého levného auta zkrachovala, prý si každý líp poradí sám
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva