Home > Rubriky a sekce > Život řidiče, Technika, Technika > Článek
Michelin 2010: nové standardy na poli pneumatik
26.7.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Francouzský výrobce pneumatik Michelin je bezesporu jeden z největších světových výrobců pneumatik všech druhů. Není proto divu, že jako první zareagoval na chystané směrnice EU a zároveň představil směr, kterým se bude ubírat.
V dnešní době nejrůznějších průzkumů a nejrozmanitějších statistik, které vám prakticky každý výrobce dokáže sypat z rukávu na počkání, se Michelin rozhodl zvolit poněkud odlišnější způsob prezentace. Místo obligátní porce informacemi a tabulkami nabitých tiskovin, jsem s nadšením přijal pozvání do německého Berlína, na názornou prezentaci nejnovějších výsledků. Důvěryhodnost celé akce navíc silně podporovala skutečnost, že testy prováděné nezávislou kontrolní skupinou TÜV SÜD, probíhaly v testovacím areálu ADAC. Což je samo o sobě, běžně nemyslitelné spojení. O to větší překvapení bylo, když jsme byli namísto obligátního okoukávání vyzváni, abychom se několika vybraných testů přímo účastnili.
Po nedlouhé prezentaci a několika šikovných interaktivních kvízů na procvičení všeobecných poznatků o základních principech pneumatik, následovala reálná zkouška. Jinými slovy, po teorii přichází praxe, která neoddělitelně souvisela s vlastnostmi, na než Michelin klade důraz. Jedná se o bezpečné brzdění na mokru, dlouhá životnost a úspora paliva.
První test se týkal bezpečnosti, neboli maximální brzdění na mokrém povrchu. K tomu byli připraveny tři testovací vozy Mercedes Benz třídy E a každé vozidlo bylo vybaveno sadou pneumatik jiného výrobce, ale ve stejné kategorii. V autě se pak nacházelo měřící zařízení, které ukazovalo průběh decelerace z rychlosti 85 km/h na velmi mokrém povrchu. Rozdíly v účinnosti sady MICHELIN Pilot Sport 3, oproti ostatním se projevily prakticky okamžitě. Ať už se tedy jednalo o vlastní pocit při brzdění, nebo samotná délka brzdné dráhy, Michelin prošel na výbornou.
Zatímco výsledky prvního testu se s každým řidičem mírně odlišovaly, druhá disciplína sázela na kouzlo jednoduchosti. Životnost pneumatiky totiž souvisí s mírou valivého odporu. V testu proto čekaly tři stejně zatížené modely VW Golf 6 a opět každé s odlišnou sadou pneumatik. Po usednutí za volant přišlo úsměvné vysvětlení. Po společném odstartování, totiž všechny tři posádky bez nastartování odjistily ruční brzdu a vyvýšená rampa se už postarala o zbytek. Výsledek byl snad ještě překvapující, protože zde už nebyl faktor, jenž by mohl ovlivnit výsledek (viz foto).
Mezitím se vrátily testovací jezdci společnosti DEKRA, kteří po celou dobu předchozích testů, kroužili po vytyčené trase v okolí. Výsledkem pak byla názorná ukázka kladného vlivu technologie MICHELIN ENERGY Saver vlivu pneumatik na spotřebu paliva.
Značka Michelin se zaměřuje na výrobu pneumatik, které poskytují vynikající výkon ve třech neoddělitelných oblastech. Vývoj nových pneumatik se proto vždy soustředí na snížení spotřeby pohonných hmot, zajištění bezpečnosti společně s vynikajícím výkonem, při větším počtu najetých kilometrů. To je také důvod proč Michelin investuje 5% veškerých zisků zpět do vývoje. S částkou téměř 500 milionů eur si společnost drží prvenství na poli výrobních inovací ve výrobě pneumatik. Kromě ukázky vlastních vysokých standardů a poskytování výkonu ve třech klíčových oblastech, výrobce současně představuje způsob, jak aktivně reaguje na nadcházející změny v globálním automobilovém průmyslu.
Nové značení pneumatik
Začátekem listopadu 2012 evropské předpisy stanoví, že pneumatiky všech osobních automobilů musí disponovat (před i po prodeji) štítkem, který ponese tři druhy informací:
1 - dopad pneumatiky na účinnost pohonných hmot
2 - schopnost brzdění na mokrých površích
3 - vnější hlučnost
Kromě poskytování srozumitelnějších informací pro koncového spotřebitele, má nové označení ještě jeden důležitý cíl: pneumatiky musí splňovat minimální prahové hodnoty ve všech třech oblastech výkonu na výstupní etiketě, nebo jim nebude povolen prodeji.
Na základě toho, co je dnes známo, je aktuálně na trhu celých 30 % pneumatik, které již v roce 2012 nebude možné prodávat. Pokud totiž nesplní jeden ze tří minimálních energetických požadavků, měly být staženy z trhu. Požadované normy navíc budou čím dál více přísnější. Pokud by se nezměnila současná situace, tak v roce 2016 by 70 % dnes prodávaných pneumatik nebylo možné prodávat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva