Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025 | Petr Prokopec
Tohle auto bývá chváleno pro svůj bezprostřední projev, ale optikou dlouhodobého vlastnictví zjevně dojíždí na úspory na nesprávných místech. Laciný typ startovací baterie patří mezi ně, jednomu z dotčených majitelů po čtyřech selháních za jediný rok došla trpělivost.
Na představení Kie EV6 došlo už před čtyřmi lety. Pro korejskou automobilku šlo o první vůz, který byl od počátku vyvinut jako čistě elektrický, přičemž použita byla stejná platforma E-GMP, na jaké stojí také Hyundai Ioniq 5. Zákazníci mohou volit z několika verzí, přičemž na vrchol nabídky zamířilo provedení GT osazené dvěma motory produkujícími 585 koní. S tímto výkonem se 4,7metrové SUV dostane na stovku za 3,5 sekundy, a to klidně i s celou rodinou na palubě a nacpaným 520litrovým zavazadelníkem. Sice při využívání takové dynamiky ujede jen desítky kilometrů, než musíte znovu nabíjet, ale její okamžitý projev má něco do sebe.
EV6 se tak dočkalo vřelého přijetí a zpočátku i zvyšujících se prodejů. Zatímco v roce 2021 po celém světě našlo svého majitele 29 512 aut, v dalších dvou letech Kia dosahovala třikrát vyšších registrací. Loni se ovšem soukolí poněkud zadrhlo, jako tomu ostatně u elektromobilů bývá. Tahle auta mají z podstaty omezený tržní potenciál, který se výrobci snaží popřít zlevňováním, ani to ale zjevně neřeší vše.
Pro Kiu navíc nastávají ještě složitější časy. Korejská automobilka totiž uvedla, že se vzhledem k situaci v USA hodlá zaměřit hlavně na Evropu, kde chce elektrických aut prodávat víc a víc. Jenže ani tady EV6 nevalí (letos -24 %), potýká se se stejným problémem. Pokud tohle chce Kia změnit, je zapotřebí, aby nedávala sebemenší prostor ke kritice. Něco takového je ale v souvislosti s bateriovým pohonem pomalu nemožné, neboť kvůli cenám baterií výrobci v ostatních oblastech přistupují ke škrtům a zákazníci jsou vzhledem k cenám těchto aut (EV6 GT dnes u nás stojí od 1 780 980 Kč, to je naprosto absurdní suma) na každý problém mnohem citlivější.
Jedním z projevů úspor na nevhodných místech je (resp. bylo použití olověné startovací baterie. Taková je ovšem pro tento typ vozu nevyhovující, což ostatně uznala sama automobilka, neboť ta v mezičase přišla s typem AGM užívajícím sklolaminátový obal, jenž lépe drží elektrolyt a zasazuje se o lepší výkon i delší životnost. Lidé, kteří se ovšem považovali za průkopníky, a naskočili za volant EV6 mezi prvními, se ale nedočkali zpětné výměny. Tedy nikoliv aspoň ne té dobrovolné, jak dokládá příběh jednoho z vlastníků základní verze s pohonem zadních kol zveřejněný ve skupině majitelů na Facebooku.
Manuel Gonzalez-Astudillo si EV6 pořídil před rokem. Od té doby s vozem najel 7 240 km, tedy v podstatě nic. Přesto všechno ale již musel třikrát měnit startovací baterii. Jak přitom poukázal na fotkách, kde o původní olověný typ, ze kterého se dokonce vylila kyselina, kvůli které začíná korodovat prostranství okolo ní. Manuel tak chce auto Kie vrátit za plnou cenu s využití zákona chránícího spotřebitele před podobnými šmejdy, tzv. Lemon Law.
Tento zákon chrání spotřebitele před produkty se zásadními výrobními vadami, mezi které lze použití nevhodné baterie začlenit. To ostatně naznačují i reakce dalších majitelů pod jeho příspěvkem. Zajímavé přitom je, že dealerství, u kterého byl vůz několikrát na opravu, nikdy neinstalovalo pod kapotu lepší baterii AGM. Patrně jednalo v rámci možností daných automobilkou, takže dokola používalo stejně problematickou baterii.
Manuel nyní říká, že od Kie prchne sprintem a už se k ní nikdy nevrátí. A zůstává otázkou, zda ještě někdy dá šanci elektromobilu, či půjde cestou jiného ze zklamaných majitelů EV6, který nakonec skončil v pětilitrovém osmiválcovém Fordu Mustang. Znovu je tak třeba výrobcům připomenout, že jejich arogance není to pravé, co by bylo vhodné spojovat se snahou prosadit se na trhu s drahým inferiorním produktem nevyžádaným klienty. Ale je už asi tisící pokračování házení pověstného hrachu na zeď...



O Kie EV6 se obecně mluví pozitivně, to ale jen dokud se nezačtete do zkušeností majitelů na internetových fórech. I Korejcům se šetření na nesprávných místech přestává vyplácet. Foto: Kia
Zdroj: Kia EV6 Owners USA přes Carscoops
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Pokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
před hodinouJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před 3 hodinamiAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
před 4 hodinamiZavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 6 hodinamiMaserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 14:42 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.17. 11:17 - rhinos
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 08:47 - stst2
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom