Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
15.5.2024 | Petr Prokopec
Pokud se děsíte toho, že zítra nastartujete své spalovací auto a některá z kontrolek vám ohlásí vážnou závadu, vězte, že kterákoli z nich bude banalitou vedle náhlého kolapsu klíčového komponentu nejprodávanějších Tesel.
Proti elektromobilům jako takovým nemám vůbec nic - je na každém člověku, jaký typ pohonu pro své přesuny z jednoho místa na druhé zvolí. Mou volbou je nicméně spalovací automobil, který pro mě představuje ten nejlepší kompromis z hlediska uspokojování mých potřeb a naplnění očekávání dlouhé životnosti. Dokonalý produkt to jistě není, mimo jiné ekonomická rizika spojená s jeho provozem ale zkrátka nejsou zdaleka tak velká jako u elektrických modelů.
U bateriového pohonu je klíčovým rizikem akumulátor, který má relativně krátkou životnost a ceny jeho náhrad coby někdy i jediného řešení objevivších se potíží atakují až milionovou hranici. A není to tak, že by baterie neodcházely. Děje se to, náhlé a úplné kolapsy bateriových paketů dokonce nejsou ničím výjimečným.
Kolegové z z Auto Evolution si všimli toho, jak fóra a sociální sítě zaplavují stížnosti majitelů Tesel Model 3 a Y, kterým odešla baterie. Děje se tak navíc často krátce poté, co skončila záruka. Ta je sice osmiletá, současně je ovšem omezen i maximální nájezd na 160 či 193 tisíc kilometrů podle typu baterie. Jakmile danou metu překročíte, máte smůlu, i když je váš vůz třeba dvouletý - náhradu si platíte sami. A jinou možnost v případě aktuálně nejčastěji se objevujícího chybového kódu ani nemáte k dispozici.
Jde o hlášku BMS_a079, která se stala novou noční můrou majitelů nejprodávanějších Tesel. O případech, kdy měli majitelé štěstí a paket jim byl vyměněn v rámci záruky, obvykle neslyšíme, nářky ostatních jsou ale nepřeslechnutelné. Majitelé uvádí, že k selhání baterie dochází z ničeho nic, bez jakéhokoli varování. Vedle zmíněného kódu se pak objeví už jen poněkud znepokojivá hláška: „Nelze nabíjet - dosažena maximální úroveň nabití,“ která dále instruuje vlastníka, aby si naplánoval termín v servisu. A když to udělá, od Tesly se dozví to, že problém je způsoben nerovnováhou v baterii, kterou lze odstranit pouze výměnou celého paketu. Cena kolem půl milionu za paket, který před sebou zaručeně nemá víc než pár týdnů či měsíců a dostanete k němu plnou novou záruku, je pak jistotou.
Přidáme-li si toto riziko k nespočtu dalších obvyklých či potenciálních problémů elektrických aut, je to jen o důvod víc, proč dát přednost jinému typu aut, což ostatně většina světa v poslední době poznává rychleji než kdy dříve. Bez bateriové revoluce je prostě jakákoli snaha o postavení osobní mobility společnosti okolo akumulátorových elektromobilů předem odsouzena k záhubě, jak těžké je to vidět?
Nový Model 3 lze pořídit zhruba od zhruba milionu korun, za náhradní paket baterií ale dáte přinejmenším 160 000 Kč, a to bude z druhé z druhé ruky. Při nákupu u Tesly se bavíme nejméně o trojnásobku. A pořád může jít o renovovaný paket. Foto: Tesla
I am a little suspicious of Tesla right now and battery warranties.
— Winston (@TESLA_winston) May 13, 2024
This is the 4th story I have heard of someones HV battery throwing BMS_a079 after the 100k/120k mile warranty expired!
1. A guy on my discord server had his 2020 SR+ pack fail at 100,100 miles or so. Tesla… pic.twitter.com/rGMTEG9IEW
Zdroje: Auto Evolution, Winston@X
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
před 7 hodinami - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 2 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 3 hodinami - Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
před 5 hodinami - Své auto roku 2025 už si zvolili i Američané, také v jejich případě lze mluvit o frašce a absurditě
před 6 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva