Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Levné čínské pneumatiky v testu: fungují vůbec?
30.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pneumatiky známých značek jsou obvykle kvalitní, ale též dost drahé. Spousta lidí slyší na nízkou cenu, co znamená úspora za ty čínské?
Když se zeptáte petrolheada, jaké pneumatiky by doporučil, většinou uslyšíte několik značek, mezi kterými nebudou chybět jména jako Michelin, Pirelli, Continental, Dunlop nebo Goodyear. Ovšem, pneumatiky světoznámých značek bývají velmi dobré. Jenže poslední dobou se objevují také nové, čínské značky, o kterých většina z nás nikdy neslyšela. Jejich pneumatiky oproti těm od renomovaných výrazně levnější a rozdíl tisíc korun v ceně jedné pneumatiky znamená čtyři tisíce na sadě. A na to leckdo slyší víc než na varování petrolheada, že dobrá pneumatika ho v krizové situaci podrží mnohem lépe než mizerná, i když běžně jezdí tak, že by si vystačil s pneumatikami na bicykl.
Do toho se objevují zprávy o tom, že čínské pneumatiky v posledních letech jdou s kvalitou rapidně nahoru. U nás vcelku známé testy ADACu to moc nereflektují, ale tak detailně nákup pneumatik zkoumá málokdo, kdo nemá o auta aspoň základní zájem. Německý AutoBild tedy vzal deset sad pneumatik od nejlevnějších čínských značek, o kterých leckdo možná ani neslyšel, postupně je namontoval na VW Tiguan a zkoušel, jak fungují.
Jedenáctá sada sloužila pro srovnání a byly to gumy Continental CrossContact UHP. Všech jedenáct typů je navrženo pro použití na vozech SUV a všechny také mají stejný rozměr 235/55 R17. Zmíněné Continentaly byly opakovaně hodnoceny jako příkladné gumy pro svou dobrou přilnavost na suchu i mokru, takže pokud se jim dokážou čínské pneumatiky aspoň trochu přiblížit, dají se ohodnotit jako použitelné.
Zkoušky probíhaly ve třech kategoriích - nezpevněný povrch, mokro a sucho. Nezpevněný povrch zahrnoval trakci na štěrku a písku a slalom na štěrku. Na mokru byl zkoumán aquaplaning při jízdě rovně i v zatáčkách, chování na kruhové dráze a brzdění. A konečně, na suchu se měřila ovladatelnost, brzdná dráha, pohodlí jízdy, hluk a valivý odpor.
Rychlý přehled výsledků testu
![Levné čínské pneumatiky v testu: fungují vůbec? - 1 - Test levnych cinskych pneu prehled](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nejen podle naměřených výsledků byly pneumatiky v kategoriích oznámkovány od 1 do 6, kdy 1 je nejlepší a 6 nejhorší a horší známka než 3- (tři mínus, pro jistotu) v částech souvisejících s bezpečností znamená, že pneumatiky jsou vážně špatné. Kromě toho také výsledky testů nabídnou konkrétní silné a slabé stránky.
Tradičním problémem levných pneumatik bývá chování na mokru. Na suché vozovce to ještě jakž takž většinou jde, ale voda může znamenat dost velký problém, a to jak v ovladatelnosti, tak i v brzdné dráze. Čtyři z deseti testovaných gum právě kvůli mizerným výkonům v této části nelze doporučit. Ale už nezdržujme, tady je desítka čínských pneumatik a podobné výsledky jejich testu.
Podrobný přehled výsledků testu
Sailun Terramax CVR
Cena: cca 9 600 Kč za sadu
Chování v terénu: 2
Mokrá vozovka: 4
Suchá vozovka: 3+
Silné stránky: Nízký valivý odpor, slušná trakce mimo asfalt
Slabé stránky: Příliš dlouhá brzdná dráha a téměř nulová přilnavost na mokru i suchu
Výsledek: Špatné
Federal Couragia XUV
Cena: cca 10 200 Kč za sadu
Chování v terénu: 2
Mokrá vozovka: 3
Suchá vozovka: 3
Silné stránky: Nízký valivý odpor, dobrá trakce na písku, tichá jízda
Slabé stránky: Příliš dlouhá brzdná dráha a malá přilnavost na mokru i suchu
Výsledek: Špatné
Evergreen EH23
Cena: cca 8 000 Kč za sadu
Chování v terénu: 2
Mokrá vozovka: 3-
Suchá vozovka: 3+
Silné stránky: Odolnost vůči aquaplaningu, slušná trakce na písku
Slabé stránky: Dlouhé brzdné dráhy, špatná směrová stabilita
Výsledek: Nedoporučeníhodné
Syron Cross 1
Cena: cca 10 700 Kč za sadu
Chování v terénu: 2
Mokrá vozovka: 3
Suchá vozovka: 2-
Silné stránky: Odolnost vůči aquaplaningu, slušná trakce na písku a na suchu
Slabé stránky: Dlouhá brzdná dráha na mokru, nepřesné řízení, velký valivý odpor
Výsledek: Nedoporučeníhodné
Nankang NK Comfort NK-605
Cena: cca 9 600 Kč za sadu
Chování v terénu: 3+
Mokrá vozovka: 3+
Suchá vozovka: 3+
Silné stránky: Dobrá směrová stabilita, žádné velké zklamání
Slabé stránky: Velký valivý odpor, hlasitost, malá přilnavost mimo asfalt
Výsledek: Uspokojivé
Star Performer SUV-1
Cena: cca 8 600 Kč za sadu
Chování v terénu: 2-
Mokrá vozovka: 3+
Suchá vozovka: 2-
Silné stránky: Odolnost vůči aquaplaningu, žádné velké zklamání
Slabé stránky: Příliš dlouhá brzdná dráha na mokru i suchu a nízký komfort
Výsledek: Uspokojivé
Sonar SX-9
Cena: cca 8 000 Kč za sadu
Chování v terénu: 2-
Mokrá vozovka: 3+
Suchá vozovka: 2-
Silné stránky: Odolnost vůči aquaplaningu, krátká brzdná dráha na suchu, dobrá směrová stabilita
Slabé stránky: Špatná ovladatelnost na mokru, větší valivý odpor
Výsledek: Uspokojivé
Delinte Thunder D7
Cena: cca 8 000 Kč za sadu
Chování v terénu: 3+
Mokrá vozovka: 2-
Suchá vozovka: 2-
Silné stránky: Nejlepší z těchto deseti na mokru, tichý provoz
Slabé stránky: Špatná odolnost vůči aquaplaningu v zatáčkách
Výsledek: Uspokojivé
Infinity Enviro
Cena: cca 8 600 Kč
Chování v terénu: 2
Mokrá vozovka: 3+
Suchá vozovka: 2-
Silné stránky: Dobrá směrová stabilita, žádné velké zklamání
Slabé stránky: Nic moc na mokru, nevalný jízdní komfort
Výsledek: Uspokojivé
Goodride SA-37 Sport
Cena: cca 8 600 Kč za sadu
Chování v terénu: 2
Mokrá vozovka: 2-
Suchá vozovka: 2-
Silné stránky: Odolnost proti aquaplaningu, tichý provoz
Slabé stránky: Nejisté na suchu i na mokru
Výsledek: Uspokojivé
Zdroj: AutoBild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinamiBMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včeraTesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejčtenější články
Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus