Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Kolik stojí provoz levně koupeného BMW M3? Neměl jsem ho brát, říká majitel
14.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toto BMW M3 E36 se zvenčí zdálo být ve skvělém stavu, pod slupkou už to ale taková paráda nebyla. A relativně levná koupě se rychle nevyplatila.
Když si koupíte starší sportovní kupé nebo i jakékoliv starší auto, více či méně obyčejné, je potřeba počítat s údržbou. A čím víc to auto bylo ve své době výjimečné, výkonné nebo z jakéhokoli jiného důvodu drahé, tím náročnější údržba bude. Pořizovací cena u ojetiny sice s věkem padá dolů, aspoň většinou, ale provozní náklady zůstávají v nejlepším případě stále stejné.
Když navíc koupíte ojeté auto extra levně, dost možná vás čekají nepříjemná překvapení, nenecháte-li vůz důkladně proklepnout v servisu před podpisem kupní smlouvy. Přesvědčil se o tom Alex Kersten, jeden ze dvou hlavních mužů z videí magazínu CarThrottle. Ten si koupil BMW M3 E36 s cca 210 tisíci kilometry na tachometru v prosinci loňského roku za 6 900 liber, tedy tehdejším kurzem cca 258 tisíc korun.
Pochopitelně vůz potřeboval péči. BMW Již dříve jsme psali o tom, že byl poměrně vážně zasažen korozí - její odstranění stálo 2 056 liber. Majitel ale na novém videu, které si můžete pustit níže, hovoří o nákladech na provoz a na opravy komplexně - vyčítá všechno, co na svém autě musel vyměnit a opravit. Tedy, téměř všechno - ještě zbývá vyměnit ložiska kol a opravit diferenciál.
I tak je seznam poměrně dlouhý. Na videu ho Alex celý probere a přidává i ceny. Protože ne každý vládne angličtinou a protože nežijeme v Británii, sepsali jsme všechny položky do tabulky v češtině, ceny v librách převedli na koruny a všechno si to můžete pročíst níže. Celkové náklady jsou s ohledem na dobu vlastnictví (vůz byl pořízen začátkem letošního roku) a na asi 5 tisíci ujetých kilometrů ohromujících 2 655,99 liber, tedy 83 406 korun. Byť většinu tvoří již zmíněná, jediná větší oprava.
Všechny dosavadní výdaje spojené s opravami a údržbou levně zakoupené M3 E36
Alex zahrnuje i veškeré náklady na běžnou údržbu, tedy i všechny oleje a filtry a také brzdové destičky. Těchto pár položek dohromady dává 215,61 liber, tj. 6 771 korun. Byla by to téměř půlka celkových nákladů, nebýt vysokého účtu za opravu koroze, ale to je právě ono - u staršího ojetého auta se mohou vyskytnout i podobné nedostatky vyžadující řešení.
Výsledky těchto počtů i podle nás ukazují na to, co sám Alex Kersten říká - měl si koupit vůz v lepším stavu či novější typ, i za cenu vyšší pořizovací ceny. Obvykle se skutečně vyplatí připlatit si za kousek s novějším datem výroby, resp. přesněji v lepším stavu - 83 tisíc Kč bude u M3 E36 (a nejen u ni) dělit v případě pořizovací ceny dva vozy v citelně odlišném stavu. Kdybyste přitom do toho levnějšího oněch 83 tisíc investovali, beztak z něj nevykřesáte srovnatelné auto. Opravy jsou zkrátka drahé, dražší než rozdíly v pořizovacích cenách.
V každém případě by samozřejmostí měla být investice do důkladné prohlídky, protože i ta vám může ušetřit peníze a starosti. Tu Alex mylně věříc vlastnímu úsudku vynechal. A platí...
Tahle M3 potřebuje docela dost péče
V tomto stavu Alex Kersten (na poslední foce za volantem) vůz koupil. Na první pohled vypadal dobře
Náklady nejsou malé, ale snad to stálo za to, M3 E36 je pořád velmi zajímavý vůz
Zdroje: CarThrottle@YouTube, Alex Kersten@Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 2 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 6 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:42 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 11:20 - honziss
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.