Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 | Petr Prokopec
Některé moderní sporťáky drží cenu velice dobře a po pár letech se prodávají pořád za velmi vysoké, ne-li ještě vyšší ceny. McLaren 650S mezi ně navzdory schopnosti dosáhnout stovky za 3 sekundy nepatří. Ternem jeho koupě přesto není.
McLaren 650S můžete pořídit od zhruba 2,5 milionu korun. To nejsou zrovna velké peníze na stroj tohoto kalibru, zvlášť když za ně dostanete pořád jen jednotky let starý vůz. Jeho nájezd navíc může činit jen pár desítek tisíc kilometrů, a třebaže výkon 650 koní na dnešní dobu nepůsobí nijak ohromně, spárován je s nízkou hmotností - jen 1,4 tuny. To stačí na zrychlení na stovku za rovné 3 sekundy a maximálku 333 km/h, s nimiž již ohromit můžete. Stejně jako po stránce designové, zvláště pokud karoserii od Franka Stephensona bude zdobit křiklavý lak.
Jeví se vám rázem 650S jako koupě roku, do které byste měli skočit po hlavě? Než tak uděláte, měli byste si vyslechnout našeho kolegu Harryho Metcalfa, zakladatele a někdejšího šéfa magazínu Evo, dnes novináře na volné noze. Evo prodal v době, kdy tištěná média šla pořád na dračku, přičemž utržené peníze mimo jiné používá k doplňování své sbírky velmi působivých aut. McLaren 650S ve verzi Spider je jedním z nich, přičemž aktuálně jej Harry vlastní již půl roku. Nastal tedy čas zrekapitulovat, zda vedle vcelku levného pořízení lze počítat i s levným vlastnictvím.
Výčet toho, co se může pokazit, ovšem není malý. Je tu ale jeden závažnější problém. „Některé ze servisních nákladů u McLarenu jsou poměrně vysoké,“ říká Harry se svými typicky britským nadhledem, hlavně pak s odkazem na podvozek vozu. Ten v každém rohu užívá malé plynové zásobníky, které je třeba nahradit vždy po třech nebo čtyřech letech. Každý ovšem vychází na necelých 10 tisíc korun. To je nicméně ještě částka z poměrně levného kraje, neboť třeba za startovací 12voltovou baterii se platí přes 60 tisíc Kč.
McLaren dle Harryho zastává filozofii, že je lepší některé klíčové komponenty nahradit než opravit. Pokud tedy skrze těsnění převodovky protéká, potřebujete zcela nový automat. Prasklá pružina pak vede k výměně celého zavěšení. Položky, které za to platíte, vás pak snadno mohou zruinovat. Stejně jako je bolehlavem třeba jen drobná koroze v oblasti lemů blatníků, neboť je velmi problematické správně trefit původní odstín karoserie.
Harry má za sebou běžnou roční prohlídku, při které se vedle čistého oleje dočkal i nového čelního stěrače a překalibrovaného senzoru zavěšení. Zhruba šestihodinový pobyt v servisu jej přitom vyšel na 32 tisíc korun. To sice není úplně malá suma, byť jako ruinující nevypadá. Jenže nešlo o autorizovaný servis, jeho návštěva by byla ještě násobně dražší. Vše tak vlastně jen vysvětluje, proč je McLaren 650S na pořízení tak levný - jeho údržba je skutečně nákladná.
Pokud tedy o koupi britského vozu uvažujete, je třeba počítat nejen s vysokými cenami náhradních dílů či neobvyklým přístupem k servisu, ale také s částečnou nekvalitou v jistých oblastech. Třeba karbonové díly mohou praskat a světlomety vám mohou odpadnout. Je tedy třeba opravdu velmi dobře zvážit, zda je tento horký šálek kávy pro vás. Spálit se totiž můžete velmi snadno.
McLaren 650S dokáže vizuálně i dynamicky ohromit dodnes, udržovat jej však při životě, není vůbec levné. Foto: McLaren
Zdroj: Harry's Garage@YouTube
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 3 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 6 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva