Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jezděte a vydělávejte: toto je dalších 8 ojetých aut, jejichž ceny jen porostou
17.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jezdit autem a platit za to nehorázné peníze umí každý. Zvolíte-li správné auto, můžete jezdit a přinejmenším neprodělat. Tady je dalších 8 takových.
Na světě existují houfy nadšených řidičů, kteří by si rádi pořídili nějaké to sportovně laděné auto, ale... nemají na něj. A tak hledají na trhu ojetin. Další nadšenci upřednostňují starší auta kvůli všemu, co ta nová nenabízejí - atmosféricky plněné motory, manuální převodovky prakticky v čemkoli, lepší zpětná vazba, jednodušší konstrukce, nižší hmotnost... To všechno a mnoho dalšího výrobci - často pod tlakem okolností - více či méně opustili a část své jinak přirozené klientely z trhu nových vozů vyhnali.
Obě tyto skupiny se pak starají o to, co jim samotným může být ku prospěchu - že se u alespoň trochu žádanějších ojetých aut časem zastaví pokles cen a posléze začne i růst. Pochopitelně, jsme na trhu, takže to není dáno jen poptávkou, ale i postupně se omezující nabídkou. Občas je nějaké auto totálně zničeno při nehodě, další padne za oběť korozi, jiná najedou příliš mnoho kilometrů a další jsou zas uchovávána ve sbírkách a na trhu prostě nejsou. Ani zdaleka tedy nemusí platit, že čím starší auto je, tím je levnější a vůbec se přitom nebavíme o veteránech z hloubi minulého století.
Nedávno jsme tu měli případ vlastně jen pár let staré 911 997 GT3, u které kvůli přehození výhybky Porsche k automatické převodovce začaly cenu růst velmi rychle. A tak se stalo, že majitel tohle auto s veškerým servisem provozoval levněji než obyčejnou Škodu. Právě tehdy jsme slíbili, že se brzy podíváme na další auta, která si nyní můžete koupit a očekávat růst cen - byť třeba ne tak razantní a v absolutních cifrách vysoký - jako u oné 911 GT3.
Nabízíme vám tak dalších osm aut, která podle dat německého Classic Data a Auto Bildu nebudou tratit na ceně, příp. jejichž cena už roste. Není to první takový přehled, který tu máme, měli jsme tu i jeden v září a jeden z listopadu loňského roku, ale pokud jste si tam nevybrali, tady se to možná podaří. Třeba i proto, že tady nenajdete ani jedno MPV...
1. Chrysler 300C SRT8
300 C je možná technicky příbuzný Mercedesu třídy E W210, ale to nijak neubírá jeho obrovskému charismatu. A když má pod kapotou osmiválec, nejlépe 6,1 Hemi V8 ve verzi SRT8, otočí se za ním každý. Kupujte, dokud jsou relativně levné. A pak jezděte na srazy amerik - 300C obecně tam bývá dost, ale ne ve verzi SRT8.
Graf vývoje cen ojetých Chryslerů 300C SRT8
2. Honda CRX
Modla tunerů 90. let, CRX má dodnes své kouzlo pro nejednoho petrolheada, zejména s točivou šestnáctiventilovou šestnáctistovkou. Není drahá, ale kousků nepostižených tuningem je jako šafránu. Ceny podle toho vypadají, už nějakou dobu rostou.
Graf vývoje cen ojetých Hond CRX
3. Lancia Kappa Coupé
Lancia neměla nikdy pověst extra spolehlivých aut, ale fanoušků měla dost a dost. Většinou díky motorsportu, až v 90. letech bylo její směřování trochu nepochopitelně změněno spíš na prémiový segment. Nakonec ji to zabilo, ale i tehdy vzniklo pár zajímavých kousků, jako např. Kappa Coupé. Ta je dnes opravdu vzácná; čas nakupovat už sice byl, ale ceny klesat vážně nebudou.
Graf vývoje cen ojetých Lancií Kappa Coupé
4. Land Rover Defender
Defender si člověk nekoupí, aby s ním jezdil po městě, tohle auto bylo zrozeno pro tvrdou práci a pro nejtěžší terén. Jeho přitažlivost tkví v tom, že je už dekády pořád stejné. Lonu mu ale zazvonila hrana jeho nástupce nemá šanci být ze stejného těsta. I zde už nejlepší čas na koupi byl, ale po premiéře nového modelu začnou ceny stoupat jistě ještě intenzivněji.
Graf vývoje cen ojetých Land Roverů Defender
5. Mazda RX-7
Čekal by snad někdo, že RX-7 generace FD bude někdy neoblíbená? Nadčasový design, mrkací přední světla, zadní náhon a úžasný, i když citlivý Wankel pod kapotou znamená obrovskou porci zábavy. Opět, najít sériový kousek může být nadlidský úkol, ale pokud se to podaří, stojí to za to. Ceny nyní stagnují, ale růst je na dohled.
Graf vývoje cen ojetých Mazd RX-7
6. Opel Calibra Turbo 4x4
Calibra je dnes obecně vzácný úkaz, protože pokud někde měla vážné nedostatky, tak to byla ochrana proti korozi. Odhadujeme, že právě na rez dojelo obrovské procento těchto aut a najít slušný kousek, zejména vzácnou verzi se čtyřkolkou a přeplňovaným motorem, nemusí být jednoduché. A nebude v žádném případě levný, už nikdy.
Graf vývoje cen ojetých Opelů Calibra Turbo 4x4
7. Opel Omega 3000 V6
Běžná Omega první generace není ničím zas tak zajímavá, až na to, že to může být levná zadokolka na zimní zábavu. Podobně jako u druhé generace existuje verze MV6, u té první to byla varianta 3000 V6, která nabídla třílitr o výkonu 204 koní a točivém momentu 270 Nm, stovku za 7,2 vteřin, bohatou výbavu a decentní spoilery. Ceny, jak by jeden očekával, už rostou.
Graf vývoje cen ojetých Opelů Omega 3000 V6
8. Opel Speedster Turbo
Značka Opel a sportovní auta k sobě nejde moc dohromady, většina lidí si představí Corsu nebo Astru, vidí-li zmínku o Opelu. V roce 2002 se ale objevilo něco, co rozpumpovalo adrenalin nejednoho petrolheada - Speedster. Byl to v podstatě překarosovaný Lotus Elise s motory Opelu. Verze s dvoulitrovým turbomotorem o 200 koní zvládla stovku za 4,9 vteřiny. Přesto jich vzniklo jen asi 7 200 kusů. V rukou zkušeného řidiče to je pekelně rychlé auto, jen je pro jeho řízení kvůli absenci posilovače řízení třeba mít docela silné ruce. A vzhledem k jeho projevu v rychlostech přes 200 km/h, kterých dosáhne jako nic, také hodně odvahy...
Graf vývoje cen ojetých Opelů Speedster Turbo
Zdroje: Classic Data, Auto Bild Marktbeobachtung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva