Jen o fous druhé nejlevnější SUV Volkswagenu boduje i jako ojetina, je to znovu hlavně laciné auto

Původně vzniklo pro brazilský trh, nakonec ale dorazilo i do Evropy. Začíná jen o 5 tisíc korun výš než nejlevnější T-Cross, přesto ve srovnání se Škodou Kamiq nabízí Taigo víc prostoru i kvality.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jen o fous druhé nejlevnější SUV Volkswagenu boduje i jako ojetina, je to znovu hlavně laciné auto

10.10.2024 | Petr Prokopec

Jen o fous druhé nejlevnější SUV Volkswagenu boduje i jako ojetina, je to znovu hlavně laciné auto

/

Foto: Volkswagen

Původně vzniklo pro brazilský trh, nakonec ale dorazilo i do Evropy. Začíná jen o 5 tisíc korun výš než nejlevnější T-Cross, přesto ve srovnání se Škodou Kamiq nabízí Taigo víc prostoru i kvality.

Jakkoli to může znít neuvěřitelně, z Volkswagenu se v Česku znovu stal lidový vůz. Auta německé značky jsou totiž nezřídka nabízena za lepší peníze, než je tomu v případě té mladoboleslavské, ostatně třeba Polo máte doma od 389 900 Kč, zatímco na Fabii si musíte připravit o 10 tisíc korun víc. S ještě většími rozdíly je pak třeba počítat u spřízněných SUV T-Cross a Kamiq, neboť zástupce VW je k dispozici od 449 900 Kč, tedy o 30 tisíc korun levněji než vůz, který stále ještě zdobí logo okřídleného šípu.

Pokud vám ale u Škody nestačí „Fabia na chůdách“, čeká vás opravdu značný skok, neboť dalším SUV v pořadí je až Karoq - na ten si ale musíte připravit minimálně 715 900 Kč. Nabídka VW je však znovu přívětivější, neboť v roce 2021 se rozrostla o nový model Taiqo. Ten začíná jen 5 tisíc korun nad T-Crossem a je vůbec prvním vozem značky v Evropě, který byl původně vyvinut v Brazílii. Tam se začal prodávat s ročním předstihem, ovšem pod názvem Nivus, následně došlo k jeho úpravám, aby splňoval přísnější legislativu.

Bez ohledu na název je přitom základem vozu platforma MQB A0, tedy stejná architektura, jaká podepírá i duo T-Cross/Kamiq. Nepřekvapí tak vlastně i stejná selekce pohonných jednotek, tak jako skutečnost, že pohon 4x4 nedostanete ani za příplatek. S ohledem na světlou výšku 168 milimetrů by jej ale stejně nikdo patřičně nevyužil, polní cesty zvládnete přejet i s předokolkou. Trochu smutnější ovšem je, že vůz již nelze pořídit s dieselem, místo toho jsou na výběr jen benzinové motory.

Naši kolegové z německého Auto Bildu otestovali Taigo z roku 2022, jehož přední kola roztáčela silnější verze litrového tříválce. S tou není problém jezdit v reálu za 6,5 litru na sto kilometrů, jakkoli dostat se můžete i níž. Koneckonců za aktuálně mám za sebou test Seatu Arona, který je sourozencem T-Crossu/Kamiqu. Přičemž na průměr 6,6 l/100 km jsem se dostal až poté, co jsem se s autem snažil jezdit na jeho poměry rychle a zběsile.

Jakmile ale své ambice lehce omezíte, abyste nebyli rychlejší než 99 procent dopravy, můžete se dostat i o litr níž. A jakkoli je Taigo o chlup delší a tedy i těžší, na druhou stranu se zdá být také aerodynamičtějším. Dá se tedy předpokládat, že pod 6 litrů se s ním dostanete - tedy s manuálem, v případě DSG je třeba počítat s lehce zvýšenou spotřebou. Navíc jde o typickou koncernovou slabinu, která se projevuje hlavně za studena trhavějším řazením i spotřebou oleje.

Není to bohužel jediná problematická oblast, další potíže jsou spojené se softwarem palubního systému. Předčasně odejít může také klimatizace či elektrické ovládání oken, zatímco zavazadelník se může při dešti proměnit v bazén. Opomíjet pak nelze ani nežádoucí zvuky některých levnějších materiálů, zatímco u jiných kusů si majitelé stěžovali na vyšší hluk při vyšších rychlostech. Je tak vlastně patrné, že Taigo původně vzniklo pro mimoevropské trhy a poté bylo pro starý kontinent upraveno.

Je ale zároveň nutné dodat, že nejde o problémy, jenž by potkaly celou produkci, ale spíš o ojedinělé záležitosti. Dost možná tak záleží jen na tom, jak se dělníci ve Španělsku zrovna vyspali. Což ale nebude takový problém díky cenám. Pravda, kolegy testovaný kus za 19 980 Eur (cca 506 tisíc Kč), je drahý jako čert, v bazarech lze ale nakupovat i podstatně levněji, třebaže ne až tak levně. Ceny se po krátkém pobytu na trhu dostávají pod 400 tisíc korun jen zřídka.

Selekce je ale opravdu slušná, v podstatě si tak mezi ojetinami můžete vybírat i barvu a výbavu jako u nového vozu. A protože řada kusů nenajela ani 10 tisíc kilometrů, lze je pomalu brát jako předváděčky. Taigo z druhé ruky je tak jedním z nejlevnějších způsobů, jak být „in“, navíc levně.


Jen o fous druhé nejlevnější SUV Volkswagenu boduje i jako ojetina, je to znovu hlavně laciné auto - 1 - VW Taigo 2021 ilustracni foto 01Jen o fous druhé nejlevnější SUV Volkswagenu boduje i jako ojetina, je to znovu hlavně laciné auto - 2 - VW Taigo 2021 ilustracni foto 02Jen o fous druhé nejlevnější SUV Volkswagenu boduje i jako ojetina, je to znovu hlavně laciné auto - 3 - VW Taigo 2021 ilustracni foto 03
Taigo vypadá stylově, jako relativně mladá ojetina vás přitom nepřivede na buben. Je to jistě nabídka ke zvážení. Foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.