Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera | Petr Prokopec
Časy jeho největší slávy coby nového auta jsou dávno pryč, jako ojetina by si ale zasloužil o dost víc úcty. I když od konce jeho výroby uběhlo už 14 let, platí původní Opel Meriva za slušný držák, který můžete mít i v dnes nemyslitelné verzi OPC za míň jak 100 tisíc korun.
Pokud čekáte přírůstek do rodiny, nejspíš vám před očima jen vyskakují částky, které v souvislosti s tím budete platit, často znovu a znovu. Třeba jen plenky vás měsíčně budou stát tisíc korun, k tomu je ale třeba přičíst také různé krémy a vlhčené ubrousky. Výdaje tím ovšem nekončí, spíš začínají. Zvláště když nemáte auto, které vám život s malým dítětem více než usnadní. Snáz totiž třeba jen kvůli různým kontrolám budete objíždět doktory. A lépe se vám pochopitelně budou nakupovat i ony plenky, neboť vláčet se s několika balíky a kočárkem není žádná hitparáda.
Koupě rodinného vozu přitom nemusí být vyloženě drahá záležitost, zejména pokud netrváte na moderně, ale spokojíte se s ojetinou. Jedním z nejlepších možných kandidátů pak může být Opel Meriva A, tedy první generace tohoto modelu, jež se začala vyrábět v roce 2003. Poslední kousek pak továrnu ve španělské Zaragoze opustil o sedm let později, kdy dorazil nástupce. Také ten může vašim požadavkům plně vyhovět, jakožto mladší model je ale logicky dražší a není tak promyšlený ani statisticky trvanlivý. Na originál vám ale stačí pouhých 10 tisíc korun.
Při pohledu na tak směšnou částku je ale nejspíš každému jasné, že v takové chvíli nelze očekávat zázraky. Kromě vysokého stáří je třeba počítat také se značným nájezdem. Stejně jako s řadou potenciálních potíží, neboť i těm posledním vyrobeným kusům je již 14 let a většina majitelů s nimi již do oficiálních servisů nejezdí. Proto při koupi rozhodně trvejte na testovací jízdě, při které se zaměříte třeba na řízení - pokud totiž uslyšíte praskavé zvuky, je víceméně jistotou jeho dražší výměna.
Další rizikovou oblastí je elektronika, ať již jde o ovládání oken nebo třeba centrální zamykání. Karoserii obvykle začal hlavně ve spodních částech nahlodávat zub času jinak zvaný koroze, která se nejspíše podepsala také na podbězích a lemech dveří. Objevit se ale může i všude tam, kde došlo na amatérské opravy po drobnějších haváriích. Značnou pozornost pak dále věnujte i možnému úniku oleje, který je hlavně u dieselů spojen s horším stavem filtru pevných částic, vstřikování a turba. Stačí ale přidat pár desítek tisíc do rozpočtu a jste rázem jinde.
Naši kolegové z Auto Bildz proklepli Merivu A z roku 2006, která již prošla faceliftem a jež pod kapotou měla atmosférickou jedna-čtyřku s 95 koňmi. Vůz s 167 785 najetými kilometry, za který bazar požaduje 2 999 Eur (cca 76 tisíc korun), přitom chválí hlavně za jízdní komfort. A vyzdvihují pochopitelně také systém zadních sedadel FlexSpace, který umožňuje jejich individuální posun či sklopení. I přes 4metrovou délku tak je možné počítat se zavazadelníkem o objemu až 1 410 litrů.
Pokud hodláte rodinné povinnosti skloubit se zábavou za volantem, může být odpovědí verze OPC, která byla k dispozici jen v první generaci. Pod kapotou se přitom nachází přeplňovaná jedna-šestka se 180 koňmi, které s malým a lehkým vozem dokážou neskutečně zacvičit. Ani v tomto případě navíc nemusíte sahat do kapsy hluboko, pod 100 tisíc korun totiž lze pořídit vcelku udržovaný a málo jetý (míněno je tím zhruba 100 tisíc km) kousek.
Meriva první generace byla k mání i ve verzi OPC, která párovala agresivnější zevnějšek se 180 koňmi pod kapotou a rodinným naturelem. Kdo vám to dnes prodá? Navíc za 100 tisíc korun ve slušném stavu? Foto: Opel
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB