Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
I elektromobil s nejloajálnějšími zákazníky opouští 30 procent kupců a vrací se ke spalovacím autům
20.9.2023 | Petr Miler
Elektromobily jsou skvělé a brzy s nimi budou jezdit všichni, že? Akorát nevíme, jak se to technicky stane, když i skoro třetina kupců toho nejméně opouštěného ze všech elektrických aut podobný vůz znovu nechce, globálně je to víc než polovina.
Automobilová divize analytické firmy S&P Global vydala velmi zajímavou studii o tom, jak se chovají zákazníci různých elektrických aut poté, co si takový vůz pořídí. Předmětem jejího zájmu bylo kdeco, podstatná část studie se ale zaměřila na to, jací kupci kterých modelů zůstávají věrní konkrétním značkám, modelům či typům aut obecně. A právě ta si podle nás zaslouží pozornost.
S ohledem na okolnosti asi nikoho nepřekvapí, že nejloajálnější zákazníky má Tesla a její jednotlivé modely. Studie S&P neuvádí data pro všechny typy Tesel, zdůrazňuje ale, že 59,9 % majitelů Modelu S skončí znovu u Tesly, u Modelu 3 je to ještě více - 72,8 %. Z dalšího vyplyne, že u Model Y je na tom hůř, sama „ypsilonka” je ale častým předmětem zájmu Teslou dříve získaných zákazníků. Plných 40,3 % majitelů „trojky” skončí právě z Modelu Y, zatímco jen 26,1 % z nich se vrátí pro další Model 3, i když jde pořád o to samé auto.
V případě Modelu Y si stejné auto dokola kupuje 37,3 % majitelů, což je daleko nejvíce v celém segmentu. Nejlepší „neteslou” je ve stejném ohledu Ford Mustang Mach-E, který si znovu koupí 18,5 % lidí. Jak už jsme uvedli, překvapí to jen stěží - Tesla má skoro kultovní statut, je to symbol svého druhu a kdo se bez připomínek stane součástí „kultu” Elona Muska, obvykle v něm zůstává. Přesto má celá studie ještě jednu tvář, kterou média obvykle přehlížejí.
I samo S&P div nežasne nad zmíněným faktem, že 26,1 % majitelů Tesly Model 3 jde a koupí si místo ni znovu Model 3, téměř bez komentáře ale nechává fakt, že plných 29,5 % kupců Modelu Y, tedy elektromobilu s daleko nejloajálnějšími zákazníky na trhu, nejenže nechce další Model Y, nechce vůbec žádný elektromobil. Pouze 70,5 % lidí, kteří mají Model Y, zůstane u elektromobilu jakéhokoli typu a značky, zbytek míří zpět k benzinovým, naftovým či plynovým autům.
To jen potvrzuje nedávno zveřejněnou statistiku, podle níž 57 % současných majitelů všech elektromobilů takové auto znovu nechce. A jak vidíte, i v případě Modelu Y, který je považován za jednu z nejlepších nabídek mezi elektrickými auty v současném světě, skoro třetina považuje vlastnictví takového vozu za natolik odrazující, že se vrací zpět ke spalovacím motorům.
Teď nám povězte, jak někdo chce zajistit stoprocentní přechod na elektrická auta v momentě, kdy pro většinu majitelů (protože elektromobily nejsou jen Tesla a zmíněný Mustang Mach-E či nezmíněné vozy jako VW ID jsou ještě mnohem tristnější zkušeností) znamená jejich koupě odrazující zkušenost. A i elektromobil s nejloajálnějšími zákazníky opouští skoro 30 procent kupců s cílem se k elektrickému pohonu už nevrátit? Odpověď je jednoduchá - není to možné a jen to připomíná, že elektromobily mají určitý tržní potenciál daný jejich technickými a ekonomickými limity. A ten dlouhodobě nepůjde překročit ani nespočtem dotací, ani nespočtem regulací a dalších nařízení.
Tesla Model Y je nepochybně úspěšná v lovení nových zákazníků i zachování přízně těch stávajících. Stejně tak ale nelze přehlédnout, že její vlastnictví je pro skoro 30 procent majitelů natolik odrazující zkušeností, že žádný elektromobil znovu nechtějí. Wow, chce se říci. Foto: Tesla
Zdroj: S&P Global Mobility
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva