Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 10 hodinami | Petr Prokopec
Měla to být revoluce, podle plánu ale automobilce zatím nevyšlo nic. Všechny dosavadní rozličné patálie nicméně nakonec přebíjí jedna - s autem jsou spojené kvalitativní a softwarové potíže, které se dotýkají primárně těch, kteří si je koupili mezi prvními.
Když Dodge před pár léty oznámil, že nová generace kultovního Chargeru přejde z benzinového pohonu jen na elektrický, dočkal se pořádné nálože kritiky. Jistě i proto automobilka později couvla a oznámila, že vůz dorazí také ve spalovacím provedení. To ale bude k dispozici jen se šestiválcem, což je pro některé fanoušky jen slabá náplast, neboť tohle auto si přirozeně spojují s osmiválci. Není tak divu, že před showroomy netrůní zástupy zákazníků s dalekohledem v ruce, kteří by vyhlíželi, zda se náhodou již neblíží jimi objednaná varianta. A věřte, že tohle jinak nadšenci dělají - bez okolků přiznáme, že v dobách, kdy se ještě dala koupit vytoužená auta, jsme tu a tam patřili mezi ně.
Charger Sixpack, jak zní oficiální název spalovací verze, se ovšem dřív než letos v létě neobjeví. Model osazený bateriovým pohonem však již má po prvních novinářských testech a navíc se začíná navážet k dealerům. Ti původně předpokládali, že jim Charger Daytona dá pořádně vydělat, jenže nakonec vůz rovnou nabízejí se slevami, neboť prvotní zájem není takový, jaký u novinek bývá. Již to samo o sobě by byl problém, stejně jako rozpaky některých z nich, v jakém stavu jsou jim auta dodávána - jak můžete vidět z fotek jednoho z oficiálních dealerů okolo, automobilka si s ochranou aut proti projevům současného zimního počasí velkou hlavu nedělá.
Všechno tohle by šlo přežít, nyní se ale objevil další problém, který bude dealery i automobilku bolet. Elektromobil má totiž zjevně nějakou konstrukční chybu, kvůli které dodaná auta zákazníkům „odchází” hned po dodání, jak si všimli kolegové z Auto Evolution.
Jako první na tuto patálii upozornil člověk stojící za kanálem TK's Garage na Youtube, který mluvil se zaměstnanci čtyř dealerství Dodge z různých koutů USA. Všichni mu potvrdili, že Charger Daytona k nim dorazil jeden den a ten druhý byl „po smrti” - někdy po předání zákazníkovi, někdy ani to ne. To koresponduje se zjištěním dalšího youtubera z OCMotivator, který pro změnu objevil parkoviště, kde trůní tisíce elektrických muscle cars. Dodány měly být již loni, ovšem i nadále čekají na přepracování, které zřejmě souvisí s bateriemi. Na to ostatně upozorňuje i kanál TK's Garage.
Automobilka prý o veškerých problémech ví, alespoň dle informací, které OCMotivator získal člověka pracujícího pro Dodge. Tento muž prý varuje každého zájemce před převzetím prvních kousků, neboť některé mají kvalitativní a softwarové potíže. Prokázalo se to mělo i při jedné z interních ukázek v továrně, problém ale měl být zameten pod koberec jako ojedinělý. A na poruchu nakonec došlo i u jednoho z novinářských vozů, které se objevily v Radford Racing School, kde minulý měsíc došlo na zmíněné první testy.
Každá z těchto věcí se může stát, nové modely aut běžně trpí „dětskými nemocemi”, prostě u nich vždy ještě nemusí být vše dotaženo k dokonalosti. Ale aby se děly všechny najednou v takové míře, že se o tom nezávisle na sobě mluví z mnoha stran? To nezní jako ojedinělost. Vše ukazuje na to, že vývoj Chargeru Daytona nebyl dotažen do takové fáze, kdy by se vůbec měl začít prodávat.
Fakt, že se v takové situaci auta ve velkém objevují u dealerů, kteří se je snaží zákazníkům předat, může snadno vést k výraznému poškození image automobilky, o rizicích soudních sporů ani nemluvě. Dodge by měl dvakrát měřit a jednou řezat, ale to je jen takový neskromný tip.
Chargery Daytona dorazil k některým dealerům Dodge v dost zbědovaném stavu, jak ukazují fotky jednoho z nich pořízené hned po dodání. To je ale nakonec ten menší problém, auta především záhy poté „odchází”, někdy i v rukou zákazníků hned po jejich převzetí. Foto: Butch Hora, Hall Chrysler Dodge Jeep RAM Virginia Beach, publikováno se souhlasem
Zdroje: Auto Evolution, TK's Garage@YouTube, OCMotivator@YouTube
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
dnes - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nejnovější články
- Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
před 3 hodinami - Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
před 5 hodinami - K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
před 6 hodinami - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
před 8 hodinami - Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva