Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel
12.6.2019 | Petr Miler
Jezdit každý den do práce s autem tak výjimečným, jako je BMW M4 GTS s 500koňovým motorem, musí být radost. Jenže ne všechny části vozu jsou na takové používání stavěné.
Éra dosavadního sedanu BMW M3 generace F80 skončila loni touto dobou, technicky spřízněné kupé M4 F82 a kabriolet F83 zůstávají dále ve výrobě. Ani na sklonku jejich éry ale nelze očekávat, že vzniklo něco, co překoná absolutní vrchol této řady - model M4 GTS osazený stále jedinečným 500koňovým motorem se vstřikováním vody do válců.
Představen byl už v roce 2015 v rámci limitované edice 700 vozů, které se krom zmíněného silnějšího motoru vyznačovaly zejména úpravami nahrávajícími okruhovému využití. Karbon-keramické brzdy jsou tu standardem, stejně jako semi-slicky obuté na všech kolech. Modifikován byl i podvozek a v neposlední řadě prošla rozsáhlými úpravami aerodynamika. Hlavně zadní křídlo dává světu jasně najevo, že tohle auto je něco extra.
Najevo to dávala také cenovka odpovídající více jak dvojnásobku ceny standardního modelu. Konkrétně vůz, na který se díváte dnes, byl podle nizozemského registru prodán za 177 713 Eur reálné ceny, tedy více jak 4,5 milionu Kč. Tučná suma na „pouhou” M4, a tak nakonec není divu, že většina majitelů s touto specialitou sotvakdy vyjede.
Zrovna o nafoceném kousku to ale neplatí. Podle autora snímků jej majitel používá pro každodenní ježdění do práce, což musí být slast svého druhu. Ovšem, slasti bez strasti se člověk v životě dočká málokdy a případ takového používání M4 GTS výjimkou není.
Detailní fotky vozu jasně ukazují, že zejména aerodynamické doplňky, nejvíce pak karbonový splitter se zlatým lemem pod předním nárazníkem, dostávají každodenním provozem na běžných silnicích pořádně zabrat. Právě tento prvek je od různých kontaktů s kde čím zdevastován tak moc, že celý M4 GTS na některé působí jako replika. Jenže je to originál, nizozemský registr nelže. Jen poněkud obouchaný originál.
Předpokládáme, že pokud má někdo na to, aby mohl každý den jezdit do práce autem za 4,5 milionu, které tím ztrácí cenu víc než většina jiných, nebude trávit noci beze snů kvůli podobným šrámům. Přesto je to cenné připomenutí faktu, že auta snů se často nehodí na ježdění, o kterém si v oněch snech necháváme zdát. M4 GTS chce zkrátka sbírat vzduch od země kvůli aerodynamice a mimo okruh zjevně občas sebere i něco jiného...







Používání M4 GTS pro denní ježdění si žádá obdiv, není to ale mince s jednou stranou
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11