Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Chcete na autě vydělat miliony? Koupě tohoto se zdá být sázkou na jistotu
22.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ceny vzácných aut se v poslední době vyšplhaly velmi vysoko a ani toto není vyloženě dostupné. Na to, co představuje, se ale prodává relativně levně.
Hodnoty vzácných Porsche letí v poslední době rychle nahoru. Nedávno jsme vám ukazovali stroj, který za 5 let nabyl na hodnotě o 120 milionů Kč, což je na tak krátké vlastnictví auta obrovský zisk. Byla to extrémně vzácná 911 GT1 Strassenversion, která v historii značky téměř nemá obdoby a svého času představovala unikátní investiční příležitost, s níž si také královsky sjedete. Dnes je pryč, existují ale i jiné modely značky, na nichž vydělat ještě půjde. A svezení s nimi bude jen o málo méně zajímavé.
Ona GT1 vážně není jediné Porsche, jehož ceny vyletěly velmi vysoko. Vzpomeňme na 959 S, které bylo na prodej též relativně nedávno - změnilo domov za necelých 53 milionů korun. Jiným příkladem, máte-li radši 911, budiž například 993 GT2 - jedna z roku 1995 se prodala loni prodala v přepočtu za 57,6 milionu korun. A to jsme předloni poloviční cenu jiného kusu popisovali jako ohromující.
Může se zdát, že tak je to dnes se vším, existuje ale jedno výjimečné Porsche, jehož ceny ještě v tak astronomických výškách nejsou. Je docela vzácné, protože vzniklo v jen asi 1 200 exemplářích, a je to dost možná nejen nejlepší silniční Porsche, ba dokonce nejlepší, nejčistší silniční superauto všech dob. Navíc je otázka, kolik z těch 1 200 kusů dnes ještě existuje. Vrchol Mt. Everestu supersportů, ke kterému všechna auta před ním směřovala a ze kterého všechna auta po něm sestupují, jak jej kdysi popsal Doug DeMuro na videu, které si můžete pustit níže.
Je to Porsche Carrera GT. Poslední opravdu vrcholový supersport - možná spolu s Pagani Zonda -, který měl manuální převodovku, atmosférický motor a zadní náhon - a žádnou stabilizaci, jen jednoduchou kontrolu trakce. Konkurence od Ferrari ani Mercedesu ve své době manuál nenabídla, už přešla k automatickému řazení. I pro to všechno je tohle auto výjimečné.
Že bude takovéhle auto dobrá investice s ohledem na zachování hodnoty, by bylo jasné snad za všech okolností, jenže ono na něm velmi pravděpodobně půjde i vydělat. Vypadá to totiž, jako by si trh zatím Carrery GT moc nevšímal. Jistě, občas se objeví kousek za víc než 30 milionů, ale normou to u tohoto vozu není. Velká většina nabídky na Mobile.de, která aktuálně čítá 27 kusů, se pohybuje ve statisicích Eur a „už” za nějakých 16-17 milionů koupíte dokonale vyhlížející kusy s proběhem okolo 30 tisíc kilometrů. A chcete-li auto s méně než deseti tisíci na tachometru, vejdete se do 21 milionů Kč.
Můžete se smát a říkat, že to je přece spousta peněz. Jistě, tohle z Carrery GT ani náhodou nedělá levné auto, ale jakékoli Porsche blížící se výjimečností tomuto modelu prostě zamířilo s cenou do úplně jiných sfér a je jen otázkou času, než to udělá i toto. Čekáte-li tedy třeba na velkou dividendu za rok 2016, nebo vám někdo bude ochoten takové peníze půjčit, právě tohle Porsche může být dobrým způsobem, kam je uložit. I podle námi oslovených odborníků na odhad budoucích cen aut je u Carrery GT strmý růst velmi pravděpodobný a otázkou je jen to, kdy přesně přijde. Čekat na to můžete v klidu - do té doby budete mít jedno z nejlepších silničních aut všech dob.
Třeba kousek na fotkách níže je ve správné barvě a má za sebou 31 400 km, takže to není garážová princezna, ale auto, které skutečně jezdilo. Prodává ho prodejce v německém Papenburgu a může být vaše za 599 612 eur, tedy asi 16,2 milionu korun. Za kolik bude na prodej během pěti, šesti let, dnes těžko odhadovat, ale méně to vážně nebude. A až ceny poletí nahoru, bude to o miliony, takže vám snadno zaplatí i ne zrovna levný servis...




















Tahle Carrera GT může být vaše za 16 milionů Kč, najeto má něco málo přes 30 tisíc km. Levná není, investice do ní ale do budoucna může přinést miliony
Zdroj: Mobile.de, Inspirace: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva