Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Čas nakupovat. Tyto ojetiny právě přestaly ztrácet cenu, jsou to výjimečná auta
7.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Už i outsiderovi mezi Porsche 911 a nejbláznivějšímu kdy vyráběnému VW Passat začaly růst ceny. Ideální chvíle koupit, jezdit a vydělávat.
Pravidelně se zabýváme ojetinami, kterým začíná nebo už začala stoupat cena. Obvykle se přitom díváme na německý trh, odkud se k nám taková auta nejčastěji dovážejí. Při poslední příležitosti jsme tu měli např. Alfu 156 GTA Sportwagon, BMW Z4 M Coupe nebo Volvo XC90 V8, tedy velmi zajímavé vozy, se kterými budete mít o to větší radost jezdit.
Pochopitelně, takových aut stále přibývá, tentokrát jsme ale nechtěli čekat na další větší přehled, neboť nejnověji se mi takovými auty objevily dva velmi zajímavé stroje, s jejichž zveřejněním nechceme čekat. Jsou totiž opravdu zajímavé, ceny už rostou a čím dříve po nich sáhnete, tím lepší cenu i výběr budete mít. Tady jsou.
Porsche 911 (996)
Generace 996 byla vždycky tak trochu opomíjená, protože málokomu padl do oka vzhled přídě a fanoušci zase těžce nesli přechod od vzduchem chlazeného motoru k dnes běžnému kapalinovému chlazení. Z těchto důvodů tak byla 996 poslední, která zůstávala na trhu ojetých aut relativně dostupná; generace 993 i pozdější 997 začaly růst na ceně už o hodně dříve.
996 však byla první devětsetjedenáctka s opravdu radikálně pozměněným designem; tedy, radikálně na poměry 911. Předními světly to jen začínalo, veškeré tvary jsou kulatější a zádi chybí pruh světel přes celou šířku, typický pro generace 964 a 993. Vpředu se Porsche rychle vrátilo ke kulatým světlům, vzadu ovšem u zcela oddělených lamp zůstalo dodnes.
Pokud svůj zájem o tento vůz míníte vážně, primárně hledejte exempláře z doby po roce 2002, ve kterém došlo u základních Carrer k navýšení objemu motoru a výkonu, s tím přišla také celá řada technických a vzhledových úprav. Jsou to opravdu vypiplané kousky.
Volkswagen Passat W8
Na Passatu generace B5.5 obecně není nic moc zajímavého, jezdily a dodnes jezdí jich statisíce. Jenže většina má motory TDI nebo nanejvýš VR6. Existovala ale vrcholná verze s osmiválcovým motorem, označená jako W8. Ve své době byla vlajkovou lodí nejen Passatu, ale celé nabídky osobních aut Volkswagenu, to než přišel Phaeton.
Motor W8 měl čtyři litry objemu a dával 275 koní a 370 Nm. Vznikl spojením dvou bloků VR4, podobně jako u motorů W12 a W16; osmiválec byl pro tyto motory testovací platformou některých technologií. Také to byl jeden z nejdražších motorů Volkswagenu vůbec. Konfigurace motoru umožnila zmenšit jeho délku a ve výsledku byl půdorys zhruba čtvercový, což znamenalo, že se krásně vešel do prostoru pro běžnou V6. Válce v blocích VR4 svíraly úhel 12° a navzájem bloky svíraly úhel 72°.
Verze W8 byla poznat kromě označení také jinými koly a čtyřmi koncovkami výfuku. Většina jich byla vyrobena s automatickou převodovkou, ale pár jich mělo i manuál. A samozřejmě, tehdy nejlepší výbavu, jakou Volkswagen uměl nabídnout, takže vám tu ani dnes nebude chybět téměř nic.
Barva možná není nejhezčí, ale vůz je zajímavý. Tenhle má navíc manuál
Zdroje: Classic Data, Auto Bild Marktbeobachtung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch