Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Čas nakupovat: ceny ojetých dieselů v Německu skokově klesly, možná na chvíli
23.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německo patří k zemím se stabilní poptávkou po autech s naftovými motory, kde se ceny příliš rychle nemění. Teď ale došlo k výjimce.
Německo je jednou z bašt naftových aut. V Evropě tedy najdeme i země s větším procentním zastoupením vozů s dieselovými motory, jako třeba Francii či Rakousko, jejich přibližně poloviční podíl na prodejích osobních aut v Německu ale dělá z této země největší evropské odbytiště dieselů. A má to svůj racionální důvod - při jízdě stabilně vyššími rychlostmi dokáže být diesel hodně efektivní a na takovém Autobahnu se uplatní snad lépe než kde jinde.
Zájem o ně sice i tam poslední dobou klesal a i ceny negativně ovlivnila i Diesegate, nešlo ale o žádné drama. Teď se ale menší drama v Německu odehrává, neboť ceny ojetých dieselových aut tam skokově klesly o 10 až 20 %. Důvodem je velký pokles zájmu zákazníků, vyvolaný legislativními opatřeními města Stuttgart. To oznámilo nové nařízení, kterým chce od ledna 2018 bojovat se smogem. A další města ho údajně plánují následovat.
Stuttgart, hlavní město Bádenska-Württemberska a zároveň domov automobilek Mercedes-Benz nebo Porsche , leží v údolí ve tvaru mísy a v rámci Německa tam bývá nejhorší smog. Pro boj s touto situací bude od 1. ledna 2018 mít možnost vyhlásit zákaz provozu dieselových automobilů, které nesplňují emisní normu Euro 6.
Na stole tedy ani zdaleka není úplný zákaz dieselů, nýbrž teoretický zákaz provozu těch starších na pár dní v roce. Jenže by byl dost obtížně předvídatelný, a tak je zcela pochopitelná snaha obyvatel Stuttgartu a okolí se svého staršího dieselu zbavit. Třeba ve prospěch novějšího naftového vozu nebo benzínového auta.
Stuttgart navíc nemá být jediný, kdo podobné omezení chce zavést. Jména dalších měst s podobným záměrem nejsou konkrétně zmíněna, ovšem to spíš přispívá zmatení jak občanů, tak i automobilového průmyslu. Zástupci automobilek sice vyjádřili naději, že se situace v dohledné době uklidní, ale zatím se to neděje - a panika vyvolaná napříč Německem vytváří velký převis nabídky nad poptávkou, což ceny okamžitě tlačí dolů.
Automobilky už v reakci na stuttgartskou novinku varovaly před velkými ekonomickými ztrátami - dotčené vozy ztratily během pár dnů na hodnotě celkem prý až 4,24 miliardy Eur, tj. cca 113,6 miliardy korun - a před problémy, které nařízení způsobí lidem, kteří svá auta z nějakého důvodu potřebují a benzínový motor pro ně není schůdnou alternativou. Označily nařízení za „bližší neužitečnému aktivismu, než reálné snaze zlepšit kvalitu ovzduší”.
„Aktuálně můžeme hovořit pouze o současné situaci,” říká k věci Ansgar Klein, generální ředitel BVfK, Federace volného prodeje automobilů. „A vyjádřit naději, že se situace uklidní,” dodává. Reakce na stuttgartské opatření je překvapivě bouřlivá, čemuž napomáhá zmíněná nejistota, jak se k témuž postaví další města. Pro nás to ale může být výhodou - než (pokud) se situace uklidní, půjde v Německu diesely splňující nanejvýš Euro 5 koupit levněji než kdy jindy...
Diesely splňující Euro 6 jsou v suchu, starší diesely čeká ve Stuttgartu omezení a další města uvažují o tomtéž. Ceny starších dieselů to žene dolů...
Zdroje: BVfK, Focus, DW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva