Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Bilster Berg Drive Resort: vzniká moderní Nordschleife, v malém
15.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Máte rádi Nordschleife? My ano, velmi, proto nás potěšila zpráva o stavbě nového okruhu, který si z něj vzal inspiraci. Říká si Blister Berg.
Studená válka skončila a zůstaly po ní artefakty v podobě různých vojenských zařízení. U nás zmiňme bývalá vojenská letiště v Mimoni či Hradci Králové. Na první se autem svezete občas, na druhém, či spíše v jeho bývalém aerálu, častěji. Malý okruh zvaný Czechring, který tam v loňském roce vznikl, umožňuje poměrně zajímavé svezení. Ostatně i my jsme tam, k plné spokojenosti všech účastníků, uspořádali sraz našich čtenářů.
Samozřejmě, Severní smyčka to není a nikdy nebude. Ovšem ani tato mekka všech bláznů s příměsí benzínu v krvi není bez chyby. Je daleko, vstup na ni je čím dál tím dražší a příležitostí ke svezení také není mnoho. Dobrou zprávou tedy je, že v Německu vzniká alternativa. Skupina soukromých investorů se rozhodla v areálu bývalého skladu munice v oblasti Teutonského lesa vybudovat okruh, který bude primárně sloužit k testování aut a soukromým motoristickým akcím. Samo o sobě je to velmi ojedinělá záležitost, nový okruh byl v Německu vytvořen naposledy v roce 1932, toto ale nebude jen tak nějaký okruh.
Jeho hlavní zvláštností a současně lákadlem bude jeho topografický profil. Výškový rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem tratě je 70 m, celkové převýšení v rámci jednoho kola 100 m. Už vidíte tu podobnost? Přidejte relativně úzké únikové zóny, lesy kolem tratě a je zřejmé, odkud si tvůrci vzali inspiraci. A rozhodně se tím netají. Zcela jasně dávají najevo, že předobrazem bylo Nordschleife a okruh ve Spa. Hlavním architektem je Hermann Tilke, který měl hlavní slovo při přebudovávání A-ringu, Hockenheimu, Monzy či Silverstonu. Ten občas bývá kritizován za budování příliš bezpečných a „umělých” okruhů, ze simulací je ale zřejmé, že v Bilster Bergu to vzal za správný konec. Možná je to tím, že mu do toho mluví nikdo menší, než Walter Röhrl.
Společně navrhli 4,2 km dlouhý okruh, který je možno rozdělit na dva o délce 2,4 a 1,8 km. Největší sklon má gradient 26 %, výjezd zase 20 %. Walter Röhrl provedl odhad času najedno kolo založený na Porsche 997 GT3. Okruh by se podle něj měl dát zajet za cca 2 minuty s průměrnou rychlostí 168 km/h. Je vidět, že stejně jako Nordschleife bude svědčit spíše silnějším vozům.
Otevření okruhu je plánováno na červenec tohoto roku a pokud byste snad měli zbytečných 100 000 Eur, můžete se stát podílníkem. Získáte za to nejen kousek tratě, ale i možnost přednostně ji využívat za výrazně nižší cenu, než kterou budou platit externí zájemci. Těmi by dle majitelů primárně měly být automobilky. Trať je stavěna v uzavřeném areálu obklopeném lesy, což by jim mělo zaručit značnou míru soukromí při testování nových prototypů. Současně budou mít k dispozici veškeré zázemí technického a prezentačího charakteru, což by mělo posloužit při prezentacích nových výrobků.
Majitelé nezapomínají ani na nadšence, o kterých mluví v souvislosti s pořádáním klubových a soukromých akcí. Bohužel jsem prozatím nikde nenašel zmínku o tom, že se plánují jízdy veřejnosti ve stejné podobě, jak ji známe z Nordschleife. Jsem ale přesvědčen, že se jich v nějaké formě dočkáme a že tento okruh bude Nordschleife do vellé míry konkurovat. To by mohlo přinést výhody i obyčejným smrtelníků, kde je konkurence, tam klesají ceny. Třeba se nám tam jednou podaří uskutečnit podobné setkání, jako vloni na tak často zmiňovaném Nordschleife.
Virtuální prohlídka tratě Prezentace projektu okruhu v AngličtiněStav stavby v lednu tohoto roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva