Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží
4.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Americký majitel Tesly Model S zjistil, že při nabíjení ztrácí 18,5 procenta elektřiny, která protéká nabíječkou. Automobilka udává ztráty devítiprocentní.
Když naplníte nádrž konvenčního automobilu benzínem či naftou, víte docela přesně, kolik zaplatíte - certifikované měřidlo, přesná cena za litr a kapalina prostě nateče hadicí do nádoby, nic víc. U elektromobilů to není tak jednoduché, protože při transportu elektřiny vždy vznikají nějaké ztráty. Rob M. z webu TeslaRati jezdí s Teslou Model S a podle jeho výzkumu jsou ztráty při nabíjení výrazně větší, než automobilka udává.
Svůj vůz nabíjí většinou doma, ze zásuvky Nema 14-50, která nabídne 240 voltů a 40 ampér a údajně se ve Spojených státech obyčejně používá pro elektrické sporáky a podobná zařízení, která mají velký odběr elektřiny. K tomu má nabíječku Tesla UMC (Universal Mobile Connector), tedy jednu z Teslou doporučených nabíjecích soustav. Připojil digitální měřič průtoku napětí značky EKM, jehož odběr je údajně tak malý, že nelze změřit.
Podle automobilky je efektivita takovéhoto domácího nabíjení okolo 91 %. Rob M. však mezi 21. červnem a 21. červencem naměřil asi 81,5% efektivitu, což znamená 18,5% ztrátu a o 9,5 % méně, než udává Tesla. V číslech to vypadá tak, že automobil ukázal na displeji celkem použitých 728 kWh za onen měsíc, naopak měřič EKM udává 894 kWh, o 22,8 procenta více.
Efektivita nabíjení běžných elektromobilů je okolo 90 %, konkrétně tato Tesla Model S tedy zaostává o zhruba 8,5 procenta. To je podstatné nejen kvůli ztrátám a rozdílu v tom, co tvrdí Tesla - ať už automobilka, či samotný vůz - a co se dá skutečně naměřit, ale také kvůli době dobíjení. Na plné nabití 85kWh akumulátoru Modelu S z běžné české zásuvky, tedy 230 V a 16 A, počítejte s 29 hodinami a 13 minutami. Robovi M. plné nabití z nuly trvalo 10 hodin a 52 minut, oproti 9 h a 44 min podle údajů Tesly.
Zajímavá je také průměrná spotřeba, i když se tento údaj u elektromobilů běžně neuvádí. Rob M. potřeboval na sto kilometrů průměrně 18,7 kWh elektřiny. To odpovídá asi 7,2 litrům benzínu. Bohužel neznáme průměrnou rychlost, se kterou celý měsíc jezdil, ale podle toho, že jezdí po USA, je pravděpodobné, že vůz šetřil.
Je to případ jednoho vozu, nikoliv výsledky širšího výzkumu, proto to nelze brát jako průměrné hodnoty. Rob M. také nevlastní domácí rychlonabíječku, která má být dvakrát rychlejší, avšak také není v ceně vozu, nýbrž za dalších 1 200 dolarů (přes 24 tisíc korun) bez ceny instalace elektrikářem. Jaká je její ztráta, zatím není známo, s rostoucí rychlostí nabití ale nepochybně jen poroste.










Ztráty Tesly Model S při nabíjení mohou být podstatně větší, než automobilka udává
Zdroj: TeslaRati
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva