Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Změna jmen Infiniti? Ne až tak rychle, Q50 a G se budou prodávat bok po boku
22.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nemůžeme říci, že by nám násilné přejmenování modelů Infiniti imponovalo, nyní ale dává ještě menší smysl. Nová Q50 starší řadu G tak úplně nenahradí.
Vážně nemůžeme říci, že bychom loňské „sjednocení” nomenklatury modelů Infiniti přijali s nadšením, stejně jako řada příznivců značky. Podle nás si lidé označení G, M, EF nebo FX už stihli spojit s konkrétními modely, navíc jsou ve spojení s číselnými jmény konkrétních verzíobvykle nezaměnitelná s čímkoli od konkurence. Pravda, ze jména G nebo G37 nepoznáte, o jaké auto se jedná, dokud jej nevidíte, což si třeba u třeba u teoretického Audi A9 nebo podobně vymyšleného BMW řady 9 dokážete představit. Ale tento „problém” má většina značek včetně Mercedesu a násilné pokusy o jeho vyřešení povětšinou vzdaly, nebo vzdávají - nic tím nezískaly, ztrátu přízně tradiční klientely ale riskovaly.
Podle nás Infiniti dělá totéž, zvláště když zvolilo takovou strategii, jakou zvolilo. Jediným jednotícím prvkem jsou písmena Q a QX pro vozy klasičtějších koncepcí resp. SUV, zbytek si beztak musíte domyslet. Nový model Q50, který už se prodává i u nás, tak je sedanem střední třídy, Q60 pak značí odvozená kupé a kabriolet (sice předchozí generace, ale to teď neřešme). Model QX60 je přitom zcela nesouvisející velké SUV minimálně o třídu, ne-li o dvě výše. Co tohle zpřehledňuje? Podle nás nic.
Už tento stav není úplně šťastný, Infiniti ale hodlá dále přiložit pod kotel. Nevíme, jak tomu bude u nás, neboť nové Q50 míří s nabídkou motorizací spíše níže, v USA ale bude značka novinku prodávat současně se starším G37. Jinými slovy Japonci na jednu stranu až nesmyslně kvaltují s přejmenováním existujících modelů, včetně kupé a kabrioletu třídy G, aniž by čekali na facelfit či novou generaci. Na druhou stranu ale budou mást zákazníky současnou přítomností Q50 (nový sedan střední třídy), G37 (starší sedan střední třídy) a Q60 (starší kupé G, ale už přejmenované) v jednom showroomu. Dává tohle nějaký smysl?
Kdyby to ale bylo vše. Americký mluvčí značky pro Autbolog zmínil, že motivem je snaha neztratit méně náročnou klientelu, neboť Q50 je o tolik lepším autem, že si s G37 skoro nebude konkurovat. Proč ne, ale jak s tím jde dohromady fakt, že základní cena Q50 je v USA nižší než u G37? A jak moc rozumně zní slova mluvčího o tom, že Infiniti nechce ztratit konkurenta levnějších německých modelů jako BMW 320i, když přímo soupeřící model G25 dříve zařízlo?
Je vážně otázkou, jak tomu bude u nás, neboť tady Q50 začíná na ještě nižší ceně kvůli podstatně slabšímu motoru, kterým Géčko v Evropě nikdy nedisponovalo. Z obecného hlediska to ale není podstatné, neboť jedním jsme si ale jisti - změna pojmenování Infiniti prostě nevychází. Vede totiž přesně k opačnému než kýženému výsledku - při takovém trendu se v nabídce automobilky brzy nebude možné vyznat vůbec, ne naopak...
Infiniti Q50 nahrazuje starší řadu G. A nebo ne?
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus