Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zlatan Ibrahimovič říká, že Volvo je čínská, ne švédská automobilka, i když si ho dekádu platila jako ambasadora
7.10.2024 | Petr Miler
Vlastně ani nevíme o tom, že by jejich spolupráce skončila, ale podle všeho musela a v dobrém se obě strany nerozešly. Jinak si nedovedeme představit, proč by se slavný fotbalista tímto způsobem vyjadřoval.
Pokud v posledních letech byla v automobilovém světě řeč o Zlatanu Ibrahimovičovi, obvykle to bylo v souvislosti s jeho svéráznou tradicí nadělovat si každý rok k narozeninám nové Ferrari. Ani letos ji neporušil a ke 43. výročí svého narození (máme pocit, že je v pozici, kdy lze toto spojení použít...) dopřál před pár dny sám době model SF90 XX Stradale, i když je také majitelem „standardní” SF90.
Nezbývá než popřát všechno nejlepší, jeho jméno se ale v automobilové komunitě nyní skloňuje hlavně v docela jiných souvislostech. A možná sám netušil, že se to stane. Nedávno dal rozhovor 13leté slečně, která si na Youtube říká Jazzy a provozuje jakýsi dětský televizní kanál. Slavní fotbalisté se předmětem jejího zájmu stávají docela často a tentokrát dokázala pro krátký rozhovor získat právě Ibrahimoviče.
Je to jedno z těch formátů, které asi nepochopíte, pokud vám není něco okolo 13 let, neboť jde o krátký sled v podstatě bezvýznamných otázek, v posledních letech dost populární věc. Jednou z otázek, která padne, je, jaký vůz používá Zlatan pro každodenní ježdění. Odpovědí je: „Ferrari,” což tázající se slečnu překvapí. Na to říká: „Vím, že jste Švéd, tak jsem překvapena, že to není Volvo.” Ibrahimovič je skutečně Švéd, a to nejen formálně, v této zemi se už narodil, emigrovali tam jeho rodiče. Navíc je tu ještě jeden podstatný důvod pro očekávání jiné reakce - slavný fotbalista se stal tváří několika reklamních kampaní značky a nejméně od roku 2014 byl jejím ambasadorem. A tak jeho další slova nutně překvapí.
„Koupili ho Číňani, takže se sice vyrábí ve Švédsku, ale je to čínská firma. To jen kdysi dávno byla švédská,” řekl doslova. Nebudeme nyní řešit, co jakou automobilku váže k té které zemi, pozoruhodné je, že to vůbec takto vyřkl, neboť v podstatě na to ani nebyl tázán a vyznívá to poněkud hanlivě. A tak je z toho velké haló - sice všichni ví, komu Volvo patří, sama automobilka je ale citlivá na to, pokud se o ní nemluví jako o švédské, nakonec ani sami Číňané jistě nechtějí, aby tak byla vnímána. A protože Ibrahimovič je magnet na pozornost (video níže má 1,5 milionu zhlédnutí, i když většina podobných ze stejného kanálu si získá zlomkovou sledovanost), jeho sdělení se šíří světem rychle i daleko za hranice obvyklého auditoria oné dětské „televize”.
Nebývá ostatně obvyklé, aby se podobným způsobem vymezovali vůči svému chlebodárci bývalí ambasadoři. A vlastně ani s jistotou nevíme, že Ibrahimovič někdy přestal ambasadorem Volva být, ale buď se to stalo (vše tomu nasvědčuje), anebo si prostě dál dělá, co chce. Ostatně je to Zlatan I., takový Chuck Norris fotbalového světa, se kterým jsou spojovány legrácky typu: „Zlatan neslaví narozeniny, to narozeniny slaví jeho,” „Když se Zlatan narodil, pogratuloval svým rodičům, že ho mají!” nebo „Zlatan nepotřebuje auto, to auto potřebuje jeho.” Tak možná jen zjistil, že to on nepotřebuje Volvo, ale Volvo potřebuje jeho. Kdo ví, na každý pád pozoruhodná slova.
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej? Ne ve světě Zlatana I., tam opravdu ne. Foto: Volvo
Zdroje: Jazzy's World TV@Youtube, iamzlatanibrahimobic@Instagram
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva