Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zelené auto roku 2014: vítězem je Honda Accord, hlavně ta hybridní
22.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Titul GCOTY letos získal ten „nejzelenější” z finalistů, Honda Accord PHEV. K vítězství mu nejspíš mu dopomohla i normovaná spotřeba 2 l/100 km.
Před nedávnem jsme hovořili o finalistech soutěže Zelené auto roku 2014, mezi které patřilo Audi A6 3,0 TDI, BMW 328d, Mazda 3, Toyota Corolla a Honda Accord. Jakkoliv se to může zdát v soutěži s takovýmto názvem trochu zvláštní, ani jedno z těchto aut nebylo čistě elektrické - v největší míře elektřinu využíval Accord Plug-In Hybrid.
Právě do Minata, přístavní části Tokia, také nakonec putuje první cena. Honda Accord zvítězila díky tomu, že dle magazínu Green Car Journal „nejlépe odpovídá potřebám trhu, který vyžaduje stále nižší spotřebu paliva, nižší emise CO2 a menší dopad na životní prostředí, aniž by tomu obětovala cokoliv, co zákazníci nových vozů požadují”.
Cenu dostala Honda Accord jako model, nikoliv jen jedna její verze, ocenění se tak nevztahuje jen na Plug-In Hybrid. Ten však jistě k titulu Accordu výrazně pomohl, má totiž papírově zvládnout až 115 MPGe, tedy se spokojit se zhruba dvěma litry paliva na 100 km. To je v rámci Spojených států nejlepší hodnota v kategorii středně velkých hybridních sedanů, reálná však moc není ani přes to, že způsob výpočtu (nikoliv měření) MPGe je o trochu menší vtip, než jsou evropské způsoby.
„Jsme velmi poctěni, že Accord, náš nejoblíbenější model, získal cenu Zeleného auta roku 2014,” komentoval výsledek Mike Accavitti, vice-prezident americké Hondy. „Úsporné čtyř- a šestiválcové motory spolu se špičkovou hybridní technologií zaručují, že si u nás vybere každý ekologicky uvědomělý zákazník,” dodal.
Nechceme zlehčovat cenu Zelené auto roku, oproti takovému Motoru roku má tato soutěž jistě reálnější výsledky, jak dokládá už výběr finalistů. Tentokrát zde již podruhé za sebou nebyl přítomen ani jeden elektromobil - i když návrat z oblaků elektromobility do reálného světa krátkých dojezdů a dlouhého nabíjení nebude nijak rychlý, možná se přeci jen blýská na racionálnější časy.

Mike Accavitti (vlevo) a Ron Cogan, vydavatel magazínu Green Car Journal, u vítězné Hondy Accord
Honda Accord Plug-In Hybrid je letošní novinkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins