Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní a levná Škoda Octavia 1,8 T LaK existuje. A nemá chybu
12.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud je u nás nebo v Německu levná Octavia, je to unavený a slabý kus. Je-li v dobrém stavu, vybavená a silná, je drahá. Tenhle exemplář se vymyká.
Ceny první generace Škody Octavia po faceliftu jsou pro mnohého zájemce o tenhle ojetý vůz překvapením - jsou opravdu vysoké na to, jak staré to je auto a co nabízí. Přesněji, jsou takto vysoké u nás, v Německu či kdekoli v blízkém okolí. Naopak ve Velké Británii se dá Octavia koupit za podstatně realističtější ceny. Však jsme vám nedávno ukazovali, o kolik levněji tam lze koupit špičkové verze RS.
Jenže znát je to i na „civilnějších” autech a také mezi nimi se najdou kusy, které dokážou vzít u srdce nejen notorické příznivce tohoto modelu. To ukazuje Octavia 1,8 T Laurin & Klement, kterou si můžete prohlédnout na obrázcích níže. Má za sebou údajně 52 tisíc kilometrů v rukou dvou majitelů od roku 2002. A kdybychom vám o této cifře neřekli, hádali byste vozu ještě méně - však se podívejte na fotky, zvenčí i zevnitř je jako nový.
Jak vidno i z pojmenování výbavy, tohle auto má všechnu výbavu, kterou jste si mohli do Octavie pořídit. Pravda, není to moc - jsou tu elektrická okna a zrcátka, kožené vyhřívané sedačky, automatická klimatizace a xenonové světlomety, toť z dnešních vymožeností prakticky vše. Sedačky se pořád seřizují ručně a na zadních místech je kromě elektrických oken jediným komfortem loketní opěrka. Plusem ale budiž, že světlý interiér je tu skutečně světlý, nejsou to jen světlé sedačky, v záplavě nudné černi nepatřičně působící, jak to je zvykem v současnosti.
Tohle auto je v opravdu krásném stavu, oba majitelé se o něj jistě řádně starali a vůz má i dobře zdokumentovanou servisní historii. Pod kapotou je dvacetiventilový čtyřválec s turbodmychadlem, který na přední kola pošle 150 koní. Ve své době to bylo hezké číslo a neurazí ani dnes - stovka za 8,6 sekundy a maximální rychlost 219 km/h nejsou parametry hodné zatracení.
Ptáte se, kolik může tohle auto stát? 150, 180 tisíc korun? U nás nebo v Německu možná a to „možná” neříkáme proto, že bychom byli líní se podívat - kus srovnatelné specifikace a tak malého nájezdu tu nikdo nikde neprodává. A málo jeté Octavie I, který je jako šafránu i s motorem 1,6 MPI, stojí kolem 130 tisíc i bez výbavy.
Tohle auto ale stojí pouhých 1 950 liber, tedy asi 58 400 Kč. Za takovou cifru tu pořídíte nic kloudného, nezajímavý kus chvíli s násobně vyšší kilometráží. Důvodem není žádná skrytá vada, tato auta v Británii prostě stojí nesrovnatelně méně než u nás - polovinu, klidně i třetinu, však si přečtěte náš někdejší rozbor.
Samozřejmě, má volant vpravo, ale to není chyba, jen vlastnost. Jízda s takovým autem u nás nebude dokonale příjemná, ale zvládnout se to dá. A nemusí to být jediné řešení - ušetřených 100 tisíc můžete investovat do přestavby na levostranné řízení, která není bůhvíjak složitá. A má smysl, protože takhle hezký a zároveň levný kousek u nás nekoupíte možná už nikdy...
Tahle Octavia stojí pár korun oproti tomu, za kolik byste podobný kousek pořídili v České republice. A vypadá opravdu velmi dobře
Zdroj: Country Classics Cars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
dnes - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.02. 18:12 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.02. 16:09 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus