Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží
29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elon Musk se tváří, že v Tesle je teď vše v naprostém pořádku a na dosah má splnění mnohokrát odkládaných produkčních cílů. Realita je podle zaměstnanců automobilky úplně jiná.
Zítřejší den je pro automobilku Tesla klíčový. Nikoliv z toho důvodu, že v řadě zemí začínají letní prázdniny, nýbrž kvůli slovům Elona Muska. Ten po několikerých odkladech přislíbil, že do konce prvního pololetí letošního roku automobilka najede na kvótu 5 000 vyrobených exemplářů Modelu 3 týdně. Jak se ovšem nyní zdá, Musk opětovně minul cíl. Za vším přitom stojí několik zásadních problémů, o které se zaměstnanci firmy podělili s agenturou Reuters.
Jeden z nich uvedl, že automobilka byla schopná během jedné ze dvou pondělních dvanáctihodinových směn smontovat a nalakovat 305 kusů Modelu 3 a během jedné ze středečních 210. Daná čísla jsou přitom skutečným údajem, který mají zaměstnanci neustále na očích - Tesla, stejně jako leckteré jiné ostatní automobilky, na montážní linku instalovala počitadlo.
Pokud bychom tedy zůstali u nejvyššího dosaženého čísla - které není standardem - a to znásobili 14 směnami (dvě dvanáctky denně), jsme na 4 270 vozech za týden. To je vůči loňskému roku, kdy automobilka byla schopná vyrobit jen pár desítek aut za tři měsíce, opravdu velký posun. Nicméně stále to není to, co Musk sliboval. Navíc v reálu se dnes celkově nevyrábí ani tolik aut a z dalších slov sdílných zaměstnanců je patnré, že zlepšení v nejbližší budoucnosti nelze očekávat.
„Lakovna v současné době nezvládá enormní nápor, neboť tu mají Model S a X, tak jako normálně, ovšem navíc zde nyní mají i veškeré nové Modely 3. Toto oddělení jednoduše nezvládá držet krok,“ uvedl jeden z pracovníků. Popsal přitom opravdu zásadní problém, který nebude možné překonat navýšením počtu směn. Na stavbu nových budov pak Tesla již vůbec nemá kapacity.
Nedá se navíc očekávat, že by řešením mohl být velký stan, který byl nedávno postaven v kampusu ve Fremontu. Sice v něm vznikla dodatečná montážní linka pro Model 3, nicméně ta produkuje podstatně nižší počet aut než ta hlavní. A co je horší, jejich kvalita je natolik špatná, že v podstatě musí být takřka všechny přepracovány. „Je to jen takové provizorní stanoviště,“ uvedl dělník a negoval slova Elona Muska o tom, že auta z této linky jsou ještě o něco kvalitnější - možná ano, ale až po onom přepracování.
Aby toho nebylo málo, Tesla nemá problémy jen ve Fremontu, ale také v Gigatovárně na baterie. Ani zde nejde vše jako na drátkách, jak naznačil jeden ze zaměstnanců zde pracujících. Dle něj „jsme v podstatě ve vytrvalostním závodě, ovšem trenér na nás řve, abychom na závěrečných kilometrech začali sprintovat.“ A to je v podstatě nemožné.
Ukazuje se tedy, že ač Tesla má jistý technologický náskok, výroba ji stále dělá velké problémy. I v této oblasti chtěla být značka inovativní a ukázat zkostnatělým dinosaurům, že vše jde dělat jinak, tedy podle ní rychleji a efektivněji. Že ale na zažitých postupech něco je, se nyní tvrdě přesvědčuje sama - brzy uplyne rok od chvíle, kdy Model 3 vstoupil do výroby. A problémy trvají...








Tesla má stále problémy s výrobou ve Fremontu, kde nestíhá lakovna a provizorní výrobní linka má potíže s kvalitou. Problémy jsou i s výrobou akumulátorů a slibovaných 5 000 kusů Modelu 3 týdně tedy značka do konce letošního prvního pololetí bude vyrábět jen stěží
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před hodinouPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 2 hodinamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom