Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží
29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elon Musk se tváří, že v Tesle je teď vše v naprostém pořádku a na dosah má splnění mnohokrát odkládaných produkčních cílů. Realita je podle zaměstnanců automobilky úplně jiná.
Zítřejší den je pro automobilku Tesla klíčový. Nikoliv z toho důvodu, že v řadě zemí začínají letní prázdniny, nýbrž kvůli slovům Elona Muska. Ten po několikerých odkladech přislíbil, že do konce prvního pololetí letošního roku automobilka najede na kvótu 5 000 vyrobených exemplářů Modelu 3 týdně. Jak se ovšem nyní zdá, Musk opětovně minul cíl. Za vším přitom stojí několik zásadních problémů, o které se zaměstnanci firmy podělili s agenturou Reuters.
Jeden z nich uvedl, že automobilka byla schopná během jedné ze dvou pondělních dvanáctihodinových směn smontovat a nalakovat 305 kusů Modelu 3 a během jedné ze středečních 210. Daná čísla jsou přitom skutečným údajem, který mají zaměstnanci neustále na očích - Tesla, stejně jako leckteré jiné ostatní automobilky, na montážní linku instalovala počitadlo.
Pokud bychom tedy zůstali u nejvyššího dosaženého čísla - které není standardem - a to znásobili 14 směnami (dvě dvanáctky denně), jsme na 4 270 vozech za týden. To je vůči loňskému roku, kdy automobilka byla schopná vyrobit jen pár desítek aut za tři měsíce, opravdu velký posun. Nicméně stále to není to, co Musk sliboval. Navíc v reálu se dnes celkově nevyrábí ani tolik aut a z dalších slov sdílných zaměstnanců je patnré, že zlepšení v nejbližší budoucnosti nelze očekávat.
„Lakovna v současné době nezvládá enormní nápor, neboť tu mají Model S a X, tak jako normálně, ovšem navíc zde nyní mají i veškeré nové Modely 3. Toto oddělení jednoduše nezvládá držet krok,“ uvedl jeden z pracovníků. Popsal přitom opravdu zásadní problém, který nebude možné překonat navýšením počtu směn. Na stavbu nových budov pak Tesla již vůbec nemá kapacity.
Nedá se navíc očekávat, že by řešením mohl být velký stan, který byl nedávno postaven v kampusu ve Fremontu. Sice v něm vznikla dodatečná montážní linka pro Model 3, nicméně ta produkuje podstatně nižší počet aut než ta hlavní. A co je horší, jejich kvalita je natolik špatná, že v podstatě musí být takřka všechny přepracovány. „Je to jen takové provizorní stanoviště,“ uvedl dělník a negoval slova Elona Muska o tom, že auta z této linky jsou ještě o něco kvalitnější - možná ano, ale až po onom přepracování.
Aby toho nebylo málo, Tesla nemá problémy jen ve Fremontu, ale také v Gigatovárně na baterie. Ani zde nejde vše jako na drátkách, jak naznačil jeden ze zaměstnanců zde pracujících. Dle něj „jsme v podstatě ve vytrvalostním závodě, ovšem trenér na nás řve, abychom na závěrečných kilometrech začali sprintovat.“ A to je v podstatě nemožné.
Ukazuje se tedy, že ač Tesla má jistý technologický náskok, výroba ji stále dělá velké problémy. I v této oblasti chtěla být značka inovativní a ukázat zkostnatělým dinosaurům, že vše jde dělat jinak, tedy podle ní rychleji a efektivněji. Že ale na zažitých postupech něco je, se nyní tvrdě přesvědčuje sama - brzy uplyne rok od chvíle, kdy Model 3 vstoupil do výroby. A problémy trvají...
Tesla má stále problémy s výrobou ve Fremontu, kde nestíhá lakovna a provizorní výrobní linka má potíže s kvalitou. Problémy jsou i s výrobou akumulátorů a slibovaných 5 000 kusů Modelu 3 týdně tedy značka do konce letošního prvního pololetí bude vyrábět jen stěží
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:26 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 11:20 - honziss
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:09 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.