Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží

Elon Musk se tváří, že v Tesle je teď vše v naprostém pořádku a na dosah má splnění mnohokrát odkládaných produkčních cílů. Realita je podle zaměstnanců automobilky úplně jiná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží

29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elon Musk se tváří, že v Tesle je teď vše v naprostém pořádku a na dosah má splnění mnohokrát odkládaných produkčních cílů. Realita je podle zaměstnanců automobilky úplně jiná.

Zítřejší den je pro automobilku Tesla klíčový. Nikoliv z toho důvodu, že v řadě zemí začínají letní prázdniny, nýbrž kvůli slovům Elona Muska. Ten po několikerých odkladech přislíbil, že do konce prvního pololetí letošního roku automobilka najede na kvótu 5 000 vyrobených exemplářů Modelu 3 týdně. Jak se ovšem nyní zdá, Musk opětovně minul cíl. Za vším přitom stojí několik zásadních problémů, o které se zaměstnanci firmy podělili s agenturou Reuters.

Jeden z nich uvedl, že automobilka byla schopná během jedné ze dvou pondělních dvanáctihodinových směn smontovat a nalakovat 305 kusů Modelu 3 a během jedné ze středečních 210. Daná čísla jsou přitom skutečným údajem, který mají zaměstnanci neustále na očích - Tesla, stejně jako leckteré jiné ostatní automobilky, na montážní linku instalovala počitadlo.

Pokud bychom tedy zůstali u nejvyššího dosaženého čísla - které není standardem - a to znásobili 14 směnami (dvě dvanáctky denně), jsme na 4 270 vozech za týden. To je vůči loňskému roku, kdy automobilka byla schopná vyrobit jen pár desítek aut za tři měsíce, opravdu velký posun. Nicméně stále to není to, co Musk sliboval. Navíc v reálu se dnes celkově nevyrábí ani tolik aut a z dalších slov sdílných zaměstnanců je patnré, že zlepšení v nejbližší budoucnosti nelze očekávat.

„Lakovna v současné době nezvládá enormní nápor, neboť tu mají Model S a X, tak jako normálně, ovšem navíc zde nyní mají i veškeré nové Modely 3. Toto oddělení jednoduše nezvládá držet krok,“ uvedl jeden z pracovníků. Popsal přitom opravdu zásadní problém, který nebude možné překonat navýšením počtu směn. Na stavbu nových budov pak Tesla již vůbec nemá kapacity.

Nedá se navíc očekávat, že by řešením mohl být velký stan, který byl nedávno postaven v kampusu ve Fremontu. Sice v něm vznikla dodatečná montážní linka pro Model 3, nicméně ta produkuje podstatně nižší počet aut než ta hlavní. A co je horší, jejich kvalita je natolik špatná, že v podstatě musí být takřka všechny přepracovány. „Je to jen takové provizorní stanoviště,“ uvedl dělník a negoval slova Elona Muska o tom, že auta z této linky jsou ještě o něco kvalitnější - možná ano, ale až po onom přepracování.

Aby toho nebylo málo, Tesla nemá problémy jen ve Fremontu, ale také v Gigatovárně na baterie. Ani zde nejde vše jako na drátkách, jak naznačil jeden ze zaměstnanců zde pracujících. Dle něj „jsme v podstatě ve vytrvalostním závodě, ovšem trenér na nás řve, abychom na závěrečných kilometrech začali sprintovat.“ A to je v podstatě nemožné.

Ukazuje se tedy, že ač Tesla má jistý technologický náskok, výroba ji stále dělá velké problémy. I v této oblasti chtěla být značka inovativní a ukázat zkostnatělým dinosaurům, že vše jde dělat jinak, tedy podle ní rychleji a efektivněji. Že ale na zažitých postupech něco je, se nyní tvrdě přesvědčuje sama - brzy uplyne rok od chvíle, kdy Model 3 vstoupil do výroby. A problémy trvají...


Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží - 1 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 01Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží - 2 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 02Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží - 3 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 03Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží - 4 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 04Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží - 5 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 05Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží - 6 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 06Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží - 7 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 07Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží - 8 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 08
Tesla má stále problémy s výrobou ve Fremontu, kde nestíhá lakovna a provizorní výrobní linka má potíže s kvalitou. Problémy jsou i s výrobou akumulátorů a slibovaných 5 000 kusů Modelu 3 týdně tedy značka do konce letošního prvního pololetí bude vyrábět jen stěží

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše