Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci
5.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už jsme viděli pár aut, která zákazníci demonstrativně poškodili, aby upozornili na svou nespokojenost s ním. Jeden Číňan to udělal hned po převzetí.
Nevíme, kdo to vymyslel, ale poslední dobou jsou podobné akce k vidění docela často. Zejména z Číny se k nám pravidelně dostávají obrázky toho, kterak některý ze zákazníků ničí po měsících či letech užívání své vlastní auto s úmyslem vrátit firmě liknavost při řešení jeho potíží. Na jednu stranu chápeme nespokojenost těchto lidí, zároveň se nám zdá ale hloupé dávat ji najevo tímto způsobem - auta máme rádi a i když nejde o živé tvory, snést pohled na to, jak se jim úmyslně ubližuje, nesvedeme. A radost z toho nemáme ani v dnešním případě, kdy se obětí podobného běsnění stala u nás jinak nepříliš populární automobilka Tesla Motors a její Model S.
Tento případ je ale poněkud specifický, a to hned ze dvou důvodů. Jednak bylo takto poškozeno úplně nové auto, a tak důvodem nemohla být a také nebyla nespokojenost s ním samým. Asi zajímavějším specifikem ale je, že obětí je právě Tesla, pro níž je jakákoli negativní publicita velmi citlivou záležitostí. Když někdo rozbije Lamborghini, jistě to není pro automobilku příjemné, na dekády budované image výrobce špičkových sporťáků s prvotřídním zákaznickým servisem to ale větší šmouhy nechá jen stěží. Tesla, jejíž podnikání připomíná pyramidovou hru a svou image buduje na základě všemožných informačních bublin, aby mohla na akciových trzích látat své multimiliardové ztráty, je každý zkazek ohrožující cenu akcií mimořádně nepříjemnou záležitostí.
Co se tedy přesně stalo? Podle Wall Street Journal byl Model S zobrazený na přiložené fotografii poškozen opakovanými údery do čelního skla člověkem jménem Yu Xinquan, který si jej chvíli před tím sám koupil v pekingském dealerství značky. Čínský podnikatel za něj po měsících čekání „vysolil” 1 milion juanů, tedy asi 3,5 milionu Kč a měl by být rád, že se svým vozem konečně může jezdit, ale nebyl. „Je to protest proti Tesle, její chování mě rozčílilo,” řekl později Yu Xinquan.
Důvodem jeho rozčilení byl fakt, že si vůz objednal již loni v říjnu jako jeden z prvních Číňanů a předem zaplatil čtvrt milionu juanů. Představa, že bude korzovat za Velkou zdí v Model S jako jeden z prvních se ale časem začala rozplývat a v letos v dubnu zjistil, že jeho vůz stále ani nebyl vyroben ve Spojených státech, zatímco objednávky pozdějších zákazníků již byly vyřízeny. Pana Yu pak asi nejvíce rozčílilo vysvětlení Tesly - podle něj sice byl jedním z prvních objednatelů, přednost ale dostali ti ze Šanghaje a Pekingu, prý kvůli lepšímu servisnímu zázemí Tesly v těchto místech.
Celkem chápeme, že tohle člověka naštve - princip „kdo dříve přijde, ten dříve bere” je tady jediným ospravedlnitelným přístupem, všechno ostatní se zdá být nefér. Tesla se ještě v dubnu pokusila vše vyžehlit tím, že zákazníkovi slíbila dodání do šesti týdnů, instalaci dobíjecí stanice v domě a zvláštní espézetku s logem výrobce. Nevíme, kolik toho splnila (dodání asi ano), pana Yu to ale nechalo chladným (a nebo naopak...) a hned po dodání jeho auta po cca osmi měsících od objednání se na něm vyřádil.
Chytré nám to nepřijde, pokud ale tento zákazník toužil být v něčem první, pak sám svou vlastní Teslu poškodil zaručeně v tomto pořadí. My jen čekáme, jak tohle zahýbe s akciemi značky a jak se to Elon Musk pokusí proměnit ve zlato. Čekali bychom, že se vydá letadlem do Číny osobně a zákazníkovi se omluví. Pokud to s cenami akcií hne jen o dolar, vyplatí se mu to mnohonásobně...
Rozbitý Model S si „vyžral” arogantní chování Tesly, přímo od svého nového majitel. Chudák, řekli bychom...
Pro úplnost Tesla Model S v původním stavu...
...a pár ještě více pobitých kusů
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch